Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور بین‌الملل پژوهشگاه فضایی ایران گفت: امسال در سراسر دنیا برنامه‌های گرامیداشت هفته جهانی فضا ۲۰۲۰ به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا، به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، مرتضی نیک‌خو، مدیر دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشگاه فضایی ایران، با اشاره به برنامه‌های مربوط به هفته جهانی فضا که در پژوهشگاه فضایی ایران برگزار خواهد شد؛ گفت: پژوهشگاه فضایی ایران هفته جهانی ۲۰۲۰ را فرصت ارزشمندی دانسته برای فعالیت‌های ترویجی تا بدین وسیله مردم عزیز کشور نیز در جریان آخرین وضعیت پروژه‌های ملی و توسعه زیرساخت‌های فضایی کشور قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ما در مجموعه پژوهشگاه، بر این باوریم که با ارتقای سطح آگاهی احاد جامعه از مثمر ثمر بودن خدمات فضاپایه در زندگی مردم؛ سطح پذیرش و حمایت روانی جامعه از فعالیت‌های پژوهشگران و متخصصین فضایی کشور، توسعه خواهد یافت.

مدیر دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به شعار امسال هفته جهانی فضا؛ «ماهواره‌ها زندگی را بهتر می‌کنند» اظهار کرد: مطابق با اهداف تعیین شده در این شعار، برنامه‌هایی تبیین شده تا کاربرد‌های مهم ماهواره‌ها و سرریز فناوری‌های فضایی مانند پایش و پیش‌بینی تحولات جوی و هواشناسی، رله سیگنال‌های تلویزیونی و تلفنی، پایش و سنجش از راه دور زمین، کاوش در اعماق کیهان، پایش حوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله، پزشکی از راه دور، حفاظت از محیط زیست که موجب تحول در عرصه‌های مختلف زندگی بشر شده‌اند را بیشتر به مردم عزیز ایران بشناسانیم.

نیک‌خو بیان کرد: امسال در سراسر دنیا برنامه‌های گرامی‌داشت هفته جهانی ۲۰۲۰ به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا، به گونه‌ای متفاوت برگزار خواهد شد. از این‌رو، ما نیز در پژوهشگاه فضایی ایران با در نظر گرفتن این شرایط، غالبا از بستر فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های بزرگداشت هفته جهانی ۲۰۲۰ استفاده می‌کنیم.

نیک‌خو ضمن ابراز خرسندی از اینکه پژوهشگاه فضایی ایران با دستانی پر به استقبال هفته جهانی فضا ۲۰۲۰ می‌رود، برنامه‌های هفته جهانی فضای پژوهشگاه را بدین شرح تصریح کرد: افتتاح آزمایشگاه ابوریحان بیرونی و مرکز یکپارچه‌سازی سامانه‌های پیشرانش فضایی، رونمایی از فاز اول مرکز نوآوری فضایی، برگزاری وبینار‌های «ماهواره‌ها چگونه زندگی بشر را بهتر می‌کنند» و «آموزش فضایی در منطقه آسیا – اقیانوسیه»، رونمایی از کاتالوگ معرفی آزمایشگاه‌های پژوهشگاه فضایی ایران و پژوهشکده‌های تابعه و همچنین کاتالوگ محصولات و فناوری‌های توسعه یافته مجموعه پژوهشگاه، برگزاری برنامه‌های گفتگومحور تلویزیونی متنوع با موضوعات «فناوری فضایی، ماهواره‌ها و شناخت جهان هستی»، «توسعه کشاورزی نوین با ماهواره‌ها»، «ماهواره‌ها و بهبود مدیریت مخاطرات طبیعی و محیط زیست» وانتشار ویژه نامه هفته جهانی فضا ۲۰۲۰ از جمله بر نامه‌های هفته جهانی ۲۰۲۰ است.

گفتنی است، مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۹۹ قطعنامه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن، چهارم تا دهم اکتبر هر سال به عنوان «هفته جهانی فضا»، درنظر گرفته شد. این هفته حد فاصل دو رویداد تاریخی فضایی یعنی پرتاب نخستین ماهواره جهان (اسپوتنیک) و امضای نخستین معاهده استفاده صلح‌آمیز از فضای ماوراء جو در سازمان ملل است. هدف از این کار، ترویج و توسعه دانش فضایی و آشنا کردن مردم و جوانان از نقش فناوری فضایی در زندگی انسان‌ها روی زمین اعلام شده است.
ثبت نام دروبینار ماهواره‌ها چگونه زندگی بشر را بهتر می‌کنند در پژوهشگاه فضایی ایران   ثبت نام در وبینار آموزش فضایی در منطقه آسیا- اقیانوسیه در پژوهشگاه فضایی ایران

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پژوهشگاه فضایی ایران ویروس کرونا پژوهشگاه فضایی ایران هفته جهانی فضا ماهواره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۳۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، روز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ مصادف با روز جهانی روانشناس و مشاور، آئین بزرگداشتی به مناسبت این روز جهانی با حضور اساتید گروه روانشناسی و دانشجویان، مسئولان دانشگاه و مهمانانی برجسته در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد.

در این مراسم که با حضور گسترده دانشجویان برگزار شد، برنامه‌های متنوعی اجرا و موجب ایجاد شور و شعف در بین حاضرین شد.

این مراسم هر ساله به پاس گرامی‌داشت زحمات و تلاش‌های اساتید و دانشجویان گروه روانشناسی در این دانشگاه برگزار می‌شود.

علی ابراهیم‌نژاد شیروانی، دبیر انجمن علمی روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با تشریح برنامه‌های اجرا شده توسط این انجمن، افزود: برنامه‌های متعدد آموزشی و فرهنگی در جهت افزایش توان علمی دانشجویان با همکاری اساتید گروه، اجرا شده است.

وی ادامه داد: آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس در واحد بابل با استقبال گسترده دانشجویان مواجه شد و این موضوع سبب می‌شود تا برنامه‌های این چنینی را بیشتر در دستور کار داشته باشیم.

خبرنگار: خلیل قنبری

انتهای پیام/

کد خبر: 1228835 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • نشست تخصصی «تصویر ایران پس از وعده صادق» برگزار می‌شود
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی