Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در زمینه اغلب تجهیزات مورد نیاز مجموعه زباله سوز صاحب دانش و فناوری است، گفت: یک مجموعه با ظرفیت سوزاندن ۴ – ۵ تن زباله در ساعت، جزء مواردی است که خودمان هم می‌توانیم طراحی و اجرا کنیم که مقرر شد مطالعات اولیه در این زمینه انجام گیرد.

حمیدرضا طیبی در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با ایسنا، از آغاز رسمی ساخت مجتمع فرهنگی - آموزشی جهاددانشگاهی در چابکسر خبر داد و اظهار کرد: در طی این ۴۰ سال فعالیت جهاددانشگاهی تمام وقت خود را صرف کار کردیم، طبیعی است که ما هم مثل سایر سازمان‌ها و نهادها ضروری است که برای پرسنل و خانواده‌ها امکانات خدماتی را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاددانشگاهی افزود: البته هدف از تاسیس چنین مجموعه‌ای این است که از این فرصت استفاده می‌کنیم تا موارد فرهنگی و آموزشی را برای خانواده‌ها پیگیری و اجرا ‌کنیم؛ هزینه ساخت این مجموعه نیز از محل فروش مجموعه‌هایی که در اختیار داریم و کاربردی دیگر برای آنها وجود ندارد، تامین می‌شود.

وی گفت: دیدار با استاندار گیلان از جمله برنامه‌های سفر به این استان بود که در این دیدار اعلام کردیم جهاددانشگاهی می‌تواند فعالیت‌های فناورانه و خدمات خوبی در حوزه پسماند داشته باشد.

طیبی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در زمینه اغلب تجهیزات مورد نیاز مجموعه زباله سوز صاحب دانش و فناوری است، گفت: وقتی نیاز داریم تعداد زیادی از این زباله‌سوز در کشور استفاده شود منطقی‌ترین کار این است که بجای خرید تجهیزات، انتقال تکنولوژی انجام گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی بیان کرد: جهاددانشگاهی واحد گیلان با همکاری سازمان مدیریت پسماند استان پیشنهاد کردند که زباله‌سوزهای کوچک بسازیم؛ اعلام کردیم که ما در این زمینه حتی نیاز به انتقال تکنولوژی نداریم یعنی یک مجموعه با ظرفیت سوزاندن ۴ – ۵ تن زباله در ساعت، جزء مواردی است که خودمان هم می‌توانیم در داخل کشور طراحی و اجرا کنیم که مقرر شد مطالعات اولیه در این زمینه انجام گیرد.

وی با بیان اینکه تقویت بهره وری بوته چای از دیگر مواردی بود که در دیدار با استاندار گیلان مطرح شد، تصریح کرد: در حوزه چای، ارتقای کیفیت بوته چای چه به لحاظ کیفیت بوته و چه در زمینه تبدیل به برگ سبز، پژوهشکده گیاهان دارویی ما آماده همکاری هستند.

طیبی در خصوص راه اندازی مرکز تحقیقات درمانی سرطان در منطقه آزاد انزلی گفت: نمایندگان استان گیلان در مجلس، به ویژه جبار کوچکی‌نژاد اصرار و علاقه داشتند که جهاددانشگاهی در حوزه سرطان به ویژه گوارش فعالیت‌های پژوهشی در استان داشته باشد که در صورت تامین منابع مالی ما علاقمند هستیم که بتوانیم مجموعه خدماتی را فراهم کنیم تا علاوه‌بر اینکه به مردم استان خدمات می‌دهد بتواند به کشورهای همجوار هم خدمات توریست درمان ارائه کند.

رئیس جهاددانشگاهی گیلان ادامه داد: با حمایت‌های استان و منطقه آزاد انزلی می‌توانیم یک مرکز تحقیقاتی متمرکز بر بحث گوارش در سطح منطقه آزاد انزلی راه اندازی کنیم تا هم بتوانیم خیلی از نیازهای فناورانه را به راحتی تامین کنیم و هم بتوانیم سایر خدمات در زمینه سرطان سینه، درمان ناباروری، زخم‌های مزمن و دیابت ارائه دهیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی، خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش تعداد زیادی از فرزندان این مرز و بوم در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، می‌توان با توجه به موقعیت بسیار خوب منطقه آزاد انزلی که دسترسی آسانی به بخش زیادی از کشور دارد، با همکاری مشترک با روسیه مجموعه‌ها و دوره‌های آموزشی را راه اندازی کنیم.

طیبی بیان کرد: کار در خارج از کشور جزء برنامه‌های جهاددانشگاهی در حوزه آموزش عالی بوده و در این راستا دانشگاه علم و فرهنگ در حال برنامه ریزی است لذا مقرر شده ریاست دانشگاه علم و فرهنگ و امور بین‌الملل جلسه‌ای در این خصوص با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی داشته باشند تا بتوانیم در این زمینه فعالیت مناسبی را ارائه دهیم.

رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه در طی ۴۰ سال اخیر بالغ بر ۱۰ هزار پژوهش فناورانه نوسط پژوهشگران جهاددانشگاهی انجام شده، ادامه داد: نگاه‌ ما این بود که کاملا همه فناوری‌هایی که تولید می‌کنیم مرتبط با نیاز کشور و رفع وابستگی باشد و اغلب پژوهش‌ها نیز به مرحله تجاری سازی رسیده تا مورد کاربرد جامعه قرار گیرد.

وی گفت: یک مشکلی که در کار ما وجود داشت این بود که اثبات توانمندی برای کارهای بزرگ بسیار زمان‌بر است به ویژه عمده کارفرمایان دولتی هستند، به همین دلیل برای برخی از فناوری‌ها بین ۳ تا ۱۲ سال زمان گذاشتیم تا به نتیجه رسیدند. طی صحبت‌هایی که با مقام معظم رهبری و همچنین رئیس جمهور انجام گرفت مبنی بر اینکه منابعی در اختیارمان قرار گیرد تا با سرعت بیشتر فناوری‌هایی که توان تولید داریم انجام دهیم و خوشبختانه مورد تایید واقع شد؛ در حال حاضر ۳۱ پروژه فناورانه در دست اجرا داریم که برای کشور بسیار مهم هستند و تامین بودجه هم شده‌اند؛ مجدد برنامه ریزی شده تا پروژه‌های فناورانه بیشتری برای سال ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ به عهده بگیریم.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جهاد دانشگاهی دکتر طیبی رئیس جهاددانشگاهی منطقه آزاد انزلی زباله سوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۳۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر

ایسنا/گیلان مدیرکل شیلات گیلان گفت: در سال جاری، برنامه ویژه شیلات استان در راستای توسعه آبزی پروری؛ بهره‌گیری از تکنولوژی‌های برتر و شرکت‌های دانش بنیان برای استفاده از تجهیزات و امکانات روز، جهت توسعه عمودی و استفاده از ظرفیت‌های فعلی در تولید چند برابری است.

کوروش خلیلی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین مصوبات شورای مدیران سازمان شیلات ایران در اواخر فروردین ماه سال جاری، اظهار کرد: تمام استان‌ها ملزم به هدف‌گذاری دقیق، اجرایی و عملیاتی در استفاده از تجهیزات نوین در توسعه آبزی پروری شدند و استان گیلان هم طی چند سال اخیر با استفاده از تسهیلاتی که در شبکه بانکی و بنیادهای مختلف اقتصادی داشته برای نوسازی و افزایش تجهیزات گام برداشته است.

خلیلی تصریح کرد: در همین راستا استفاده از سیستم‌های پایدارساز اکسیژن همچنین نانو حباب‌سازها برای توسعه واحدهای پرورش ماهی با ظرفیت چند برابری تولید فعلی، در حال پیگیری است از جمله مذاکراتی با چند شرکت انجام و یکی از مزارع نمونه که پیشگام در سطح کشور است و محصولات با کیفیت تولید می‌کند را وارد این قضیه کردیم.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا اواخر اردیبهشت ماه سال جاری بسته‌های تسهیلاتی استفاده از این تکنولوژی های نوین آماده ارائه به متقاضیان شود، افزود: پس از فراخوان، متقاضیان جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌ شوند.

مدیرکل شیلات استان گیلان با تاکید بر اینکه استفاده از این تجهیزات علاوه بر افزایش کمیت؛ کیفی‌سازی تولید را به همراه دارد، گفت: با استفاده از این تکنولوژی کیفیت گوشت ماهی‌ها نیز قطعاً و مطمئناً بسیار مناسب‌تر خواهد شد و این مساله به ویژه برای فعالان عرصه پرورش ماهیان خاویاری که بازار صادرات برایشان بسیار اهمیت دارد نکته بسیار حیاتی و کلیدی است.

خلیلی با بیان اینکه پیش بینی می شود با استفاده از این روش، علاوه بر تولیدات فعلی شاهد افزایش هزار تنی در تولیدات بخش های مختلف اعم از گرم‌آبی، سردابی و خاویاری باشیم که استفاده از روش های افزاینده تولید آبزیان در واحد سطح  یکی از برنامه های عملیات اجرایی افزایش تولید در سال ۱۴۰۳ حسب دستور مقام معظم رهبری خواهد بود.

وی همچنین در خصوص راهبری تجهیزات افزاینده تولید با این تجهیزات گفت: شرکت های تامین کننده تجهیزات می‌بایست خدمات پس از فروش همچنین پشتیبانی محصول را داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • دهقانی: حجم قرارداد‌های بار اول در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل حدود ۴.۸ برابر شد
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان