Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از آمادگی برای استفاده از ظرفیت بسیج در حفاظت از آثار تاریخی این استان خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین،  ابوالفضل مکرمی فر  در دیدار با عباس ایمانی معاون امور استان‌های مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بابیان این مطلب افزود: «با توجه به رویکرد بسیج مبنی بر به‌کارگیری توانمندی‌های بسیجیان در حوزه‌های تخصصی، از ظرفیت آن‌ها استفاده خواهد شد و بسیج بازوی اجرایی حوزه حفاظت میراث فرهنگی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
او ادامه  داد: «بسیج ضمن این‌که به وظایف و مأموریت‌های خود عمل می‌کند با رویکرد حوزه تخصصی مثلاً در حوزه‌های ترویج و فروش صنایع‌دستی، پژوهش، حفاظت از میراث فرهنگی و یا در دیگر بخش‌هایی که کمک بسیج نیازمند باشد، همکاری خواهد داشت.»
مکرمی فر یادآور شد: «در حال حاضر تمهیدات لازم برای حفاظت از آثار تاریخی توسط یگان تخصصی حفاظت در تمام سطوح اندیشیده شده است اما  بسیج می‌تواند به کمک گرفته شود.»
او تصریح کرد: «با توجه به تردد گسترده و میلیونی زائران و مسافران در مسیر جاده‌های استان برای تکریم آن‌ها سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های استان تجهیز یا در حال تجهیز است.»
مکرمی فر گفت: «مقر رشد پایگاه مقاومت بسیج وزارت بر اساس درخواست‌هایی که ما داریم بخشی از خدمات کارشناسی اداره کل را تأمین کند.»

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی حفاظت از اثار تاریخی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۴۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سمانه سلطانی پور روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گفت: با صدور مجوز فعالیت فروشگاه صنایع‌دستی آروند با مدیریت آقای حسین میری، واقع در بازار سرپوشیده شهر شاهرود، تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مجوز خود را دریافت کنند.

سمانه سلطانی پور گفت: در حال حاضر ۶ فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌دستی در شاهرود، ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در دامغان و ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در مهدی‌شهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

46 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900631

دیگر خبرها

  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود