Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر پیمان قجربیگی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به توصیه‌های بین‌المللی، تصمیم کمیته علمی کشوری آنفلوانزا و محدودیت‌های موجود در راستای تامین واکسن آنفلوانزای مورد نیاز، نحوه مصرف این دارو به ۲ گروه یک شامل افرادی که در درجه نخست اهمیت قرار داشته و گروه دوم افرادی که جزو گروه‌های پرخطر محسوب شده که با تجویز پزشک می‌توانند به صورت آزاد نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: افراد گروه یک شامل پرسنل بهداشتی، درمانی، دامپزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت بهداشت، بیماران مبتلا به ایدز، بیماران مبتلا به بدخیم، گروه‌های پرخطر مانند ایثارگران و جانبازان، پرسنل و سالمندان ساکن در مراکز نگهداری و مادران باردار که در فصل شیوع آنفلوآنزا باردار هستند مشمول دریافت واکسن به صورت رایگان خواهند بود.

قجربیگی با اشاره به گروه دوم دریافت کنندگان واکسن، تاکید کرد: اولویت دوم دریافت کنندگان واکسن جزو گروه‌های پرخطر محسوب شده که با درخواست خود و تجویز پزشک می‌توانند از طریق بخش خصوصی و داروخانه‌ها در صورت تامین و توزیع ، اقدام به تهیه واکسن کنند.

به گفته این مسوول غذا و دارو، افراد مبتلا به دیابت یک و ۲، مبتلایان به ضایعات نخاعی و بیماری‌های عصبی، بیماران دارای سوء جذب و تغذیه، بیماران دارای نقص و سرکوب ایمنی ، افراد فاقد طحال، افراد گروه‌های سنی ۶ ماه تا ۱۸ سال که تحت درمان طولانی مدت با آسپرین هستند، افراد مبتلا به چاقی مفرط، مسافرانی که قصد سفر به سایر کشورها را دارند و افراد دارای سابقه واکنش‌های آلرژیک شدید جزو گروه‌های دوم دریافت واکسن آنفلوآنزا قرار دارند.

وی اضافه کرد: به دریافت کنندگان واکسن آنفلوآنزا توصیه می‌شود تا هنگام تزریق به توصیه‌های کارخانه سازنده آن توجه داشته، تجویز واکسن غیرفعال آنفلوانزا همزمان با تجویز داروهای ضدویروسی (به منظور درمان یا پیشگیری) منعی ندارد، در حال حاضر واکسن آنفلوانزای مورد مصرف در کشور از نوع غیرفعال شده (IIV) می‌باشد، تجویز واکسن غیرفعال آنفلوانزا به زنان شیرده توصیه نمی‌شود، حداقل فاصله تزریق واکسن از زمان انجام پیوند اعضا ۴ تا  ۶ ماه و با نظر پزشک معالج باشد، ارایه آموزش به گیرندگان واکسن در زمینه گزارش عوارض ناشی از واکسیناسیون ضروری بوده و آمار واکسیناسیون انجام شده در سامانه‌های الکترونیک و فرم‌های عملیاتی مربوطه باید تکمیل و گزارش شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: صدور و ثبت سابقه واکسیناسیون در کارت مخصوص و دفاتر ثبت واکسیناسیون به منظور ثبت سوابق و پیگیری عوارض ناخواسته الزامی بوده، واکسن در دمای ۸ ۲ تا ۸ درجه سانتیگراد و در طبقه میانی یخچال و دور از یخ زدگی نگهداری شود، هنگام تزریق با توجه به اینکه واکسن در سرنگ‌های آماده شده یک‌بار مصرف تهیه شده از هواگیری سرنگ خودداری و در هنگام تزریق، سرنگ به نحوی قرار گیرد که هوای داخل سرنگ در انتهای لوله قرار بگیرد تا کل محتویات ماده تخلیه شود و میزان دز واکسن برای کودکان ۶ ماه تا کمتر از ۹ سال که نخستین مرتبه دریافت کننده هستند به میزان ۰.۵mL و تکرار آن چهار هفته بعد که باید به صورت عضلانی تزریق شود نیز از دیگر موارد توصیه شده به دریافت کنندگان واکسن آنفلوآنزا است

قجربیگی یادآور شد: با توجه به محدودیت این نوع واکسن در کشور، در صورت تامین و توزیع آن برای گروه های دوم، مراتب از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها واکسن آنفلوآنزا استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واکسن آنفلوآنزا استان قزوین واکسن آنفلوآنزا استان قزوین اخبار کنکور دریافت کنندگان واکسن واکسن آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۴۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند