Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان،در خصوص توزیع اولین مرحله واکسن آنفلوآنزا گفت: روز شنبه 12 مهرماه،واکسن آنفلوآنزا براى زنان باردار که پرونده الکترونیک سلامت در سامانه سیب تشکیل داده اند، به صورت رایگان توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فاطمه نوروزیان ضمن تأکید بر اینکه برای تشکیل پرونده زنان باردارى که پرونده الکترونیک سلامت ندارند، اطلاع رسانى خواهد شد، افزود: تا کنون گزارشی از اپیدمی و شیوع آنفلوآنزا در مناطقى از دنیا که در این موقع از سال همواره موجى از بیمارى آنفلوآنزا وجود داشته، در این روزها نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وى اظهار کرد: این موضوع نشان دهنده این است که رعایت پروتکل هاى بهداشتى یعنى شستشوى دست ها، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعى، تاثیر خیلى خوبى در پیشگیرى از آنفلوآنزا داشته است. همچنین حضورى نبودن مدارس و دانشگاه ها که از کانون هاى انتشار بیمارى محسوب می شوند، باعث کاهش شیوع آنفلوآنزا شده است.

نوروزیان تصریح کرد: در ایران نیز امیدواریم که با رعایت پروتکل هاى بهداشتى توسط مردم عزیز، نگرانى در خصوص اپیدمى آنفلوآنزا نداشته باشیم و همچنین شیوع کووید١٩ را هم بتوانیم کنترل کنیم.

وی تأکید کرد: تا کنون در استان هرمزگان نیز، مورد مثبت آنفلوآنزا نبوده است و همچنان مردم باید از ماسک استفاده کنند و شستشوى مرتب دست ها و حفظ فاصله فیزیکى مناسب را رعایت کنند. اگر افراد مجبور به ارتباط نزدیک با یکدیگر هم بودند از شیلد صورت به همراه ماسک استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واكسن آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۴۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟

کارشناس اداره کل آرایشی، بهداشتی سازمان غذا و دارو با تأکید بر اهمیت استفاده از ضد آفتاب در محافظت از پوست، توجه به میزان SPF را فاکتوری مهم در انتخاب این محصول آرایشی و بهداشتی دانست.

دکتر سارا میرحقی ساعتچی با اشاره به اهمیت استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در محافظت از پوست نحوه انتخاب و استفاده صحیح از این محصولات آرایشی بهداشتی را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه ضد آفتاب به محصولاتی گفته می‌شود که از پوست انسان در برابر اشعه نور خورشید محافظت می‌کنند، گفت: یکی از فاکتور‌های مهم در انتخاب ضدآفتاب SPF است، که میزان محافظت از پوست در برابر سوختگی و التهاب ناشی از آفتاب را نشان می‌دهد.

میرحقی ساعتچی افزود: برای انتخاب ضد آفتاب با SPF مناسب پوست می‌توان از پزشک یا داروساز مشورت گرفت.

وی در ادامه نحوه استفاده صحیح از کرم‌های ضد آفتاب را تشریح کرد و گفت: ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پیش از قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید باید ضدآفتاب استفاده کرد تا محافظت کافی روی پوست ایجاد شود. همچنین در صورت عرق کردن و شستن صورت بهتر است مصرف محصول تکرار شود.

دیگر خبرها

  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • دخترى كه با طلا و ركورد شكنى به قولش عمل كرد
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • مريم طوسى قهرمان مسابقه معتبر SAC آمريكا