Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ رامین پاشایی اظهارکرد: همه روزه تعدادی پرونده قضائی مرتبط با اقدامات مجرمانه افراد سودجو در این پلیس تشکیل می شود که در آن تمامی شاکیان از راه های مختلف مورد اخاذی، تهدید و کلاهبرداری مالی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: تا کنون هیچ گونه مجوزی از سوی نهادهای مرتبط از جمله وزارت ورزش و جوانان در خصوص فعالیت سایت های مجاز همسر یابی در کشور صادر نشده است و صرفا چند سایت و موسسه، مجوز ارائه خدمات مشاوره ای در خصوص همسر یابی، همسان گزینی و سایر خدمات مشاوره ای را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی پلیس فتا افزود: نحوه اقدامات این سایت های غیر مجاز عمدتا به دو روش عمده صورت می گیرد؛ در نوع اول ضمن تبلیغات دروغین با فریب متقاضیان و دریافت مبالغ مختلف از درخواست کنندگان، افراد سود جو از طعمه های خود کلاهبرداری مالی می کنند و هیچ گونه خدمات خاصی به آنان ارائه نمی دهند.

وی افزود: در نوع دوم که به صورت اقدام های تیمی و سازمان یافته متشکل از همکاری مجرمان آقا و خانم صورت می گیرد. آنان با اغفال متقاضیان و جلب اعتماد آنان، پس از تهیه و دریافت تصویر خصوصی و شخصی قربانیان، با تهدید به افشا و انتشار تصاویر آنان  بحث اخاذی مالی و سایر سوء استفاده های دیگر نیز مطرح می کنند.

پاشایی در ادامه گفت: خوشبختانه با رصد فضای مجازی و دریافت شکایت و گزارش های متعدد مردمی مبنی بر برخورد با این سایت ها و افراد سود جو که امنیت کاربران و خانواده ها در فضای مجازی را تهدید می کنند، تاکنون ضمن اقدامات پیش دستانه و شناسایی مجرمان در این حوزه با هماهنگی مقام قضایی تعداد از این افراد مجرم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده اند.

معاون اجتماعی پلیس فتا با توجه به آسیب های روحی و روانی ارتباطات فضای مجازی که می تواند تهدید کننده امنیت کاربران باشد، از شهروندان خواست: به هیچ عنوان فریب وعده های دروغین افراد ناشناخته در فضای مجازی که می توانند با هویت جعلی و دروغین مخاطرات زیادی برای فرد و خانواده او ایجاد کنند را نخورند و به افراد غریبه اعتماد نکنند.

وی خاطر نشان کرد: در بند "ث" ماده یک آیین نامه ساماندهی و اعتبار بخشی مراکز مشاوره در راستای ماده 43 قانون برنامه پنجم با موضوع " دریافت خدمات مشاوره ای" ازدواج و تحکیم خانواده به صورت حضوری و غیر حضوری مورد تصریح قرار گرفته است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در ادامه برطرف کردن خلاء های قانونی و مشخص شدن زمینه های ارائه خدمات از سوی مراکز مجازی را یکی از نیازهای لازم و ضروری ارائه خدمات قانونی در فضای مجازی برشمرد و تصریح کرد: در نبود ساز و کارهای قانونی ، فرصت مناسبی برای جولان افراد سود جو و کلاهبردار که گاهی اوقات با جعل نام و عنوان مراکز مذهبی ، فرهنگی و سایر شخصیت های شناخته شده مبادرت به کلاهبرداری می کنند، فراهم شده است.

وی به خانواده ها توصیه کرد : نظارت مستمری بر عملکرد سایبری فرزندان خود در فضای مجازی داشته باشند و همواره آنان را از خطرات اطمینان به افراد غریبه و ارسال تصاویر شخصی و خصوصی آگاه کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، ارایه پیشنهادات و یا نیاز به دریافت مشاوره به سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  قسمت ثبت گزارشات مردمی مراجعه کنند.

 

 

منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پلیس فتا کلاهبرداری همسریابی پارسی خبر فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 

سرهنگ احسان بهمنی رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سوء استفاده و کلاهبرداری از مردم استفاده می‌کنند گرچه پلیس فتا نیز بصورت مستمر با آنان برخورد کرده و عرصه را برای اقدامات مجرمانه این افراد ناامن کرده است، اما آگاهی مردم نیز عامل مهمی در ناکام گذاشتن این افراد است. 

وی با بیان این که کلاهبرداران با توجه به نزدیک شدن به کنکور اقدام به تبلیغات کذب درجهت خرید و فروش سوالات کنکور می‌نمایند، افزود: افراد کلاهبردار بعد از ارتباط با مشتریان خود و با جلب اعتماد آنها، با استفاده از پیام‌رسان‌های موازی اقدام به تبلیغ و فروش غیرقانونی برخی سوالات همراه با جواب می‌کنند که بسیاری از این سوالات مربوط به آزمون‌های سال‌های گذشته است. 

این مسئول انتظامی گفت: برخی از این کلاهبرداران با ادعا‌هایی نظیر تضمین قبولی در دانشگاه‌های عالی و کسب رتبه برتر در کنکور، داوطلبان و خانواده‌های آنان را اغفال می‌کنند و پس از دریافت وجوه میلیونی و کلاهبرداری نه تنها هیچ سوالی را ارسال نمی‌کنند بلکه دیگر پاسخگوی تماس‌های آنان هم نیستند.

رییس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به اینکه چنین ادعا‌هایی مبنی بر فروش سوالات کنکور و حتی امتحانات نهایی در فضای مجازی کاملا جعلی بوده و دانش‌آموزان نباید به این آگهی‌های دروغین اعتنا نکنند، از عموم شهروندان خواست ضمن توجه جدی به توصیه‌های پلیس فتا فریب این گونه کلاهبرداری‌ها نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک وهرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir گزارش کنند و ویا از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • به جای افتادن در چرخه باطل اخاذی و باج گیری به کارآگاهان پلیس اعتماد کنید!
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد