Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: تعدادی از مدیران دستگاه‌های مرتبط با ساخت‌وساز در جوار پارک ملی گلستان به دادسرای گالیکش احضار شدند.

هادی هاشمیان اظهار کرد: دادستان گالیکش در ادامه مأموریتی که به وی برای بررسی موضوع ساخت‌وسازها در شهرک افرا که محیط زیست استان ادعا می‌کند بخش‌هایی از آن در محدوده پارک ملی گلستان است، تعدادی از مدیران مرتبط با این ساخت‌وسازها را به دادسرای گالیکش احضار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدیران اداره‌های مرتبط، معتمدین محلی و تعدادی از اهالی شهرک افرا در بین احضار شدگان به این دادسرا هستند.

هاشمیان ادامه داد: نحوه الحاق به بافت شهرک افرا به روستای تنگراه با وجود فاصله زیاد از روستا، چگونگی واگذاری اراضی به مالکان و سابقه ساخت‌وسازها در شهرک از جمله مواردی بود که از این افراد درباره آن تحقیق شد.

رئیس کل دادگستری گلستان بیان کرد: دادستان گالیکش در بازدید میدانی از شهرک افرا با حضور مدیران محیط زیست، ساخت‌وسازها و محدوده شهرک را از نزدیک بررسی کرد.

سیدسعید جباری، دادستان گالیکش هم گفت: در نامه‌های جداگانه به دستگاه‌های ذی‌ربط، توضیحاتی خواسته‌شده که قرار است یک ماه آینده پاسخ استعلام‌ها به دادستانی ارائه شود.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری گلستان، ساخت‌وساز در شهرک افرا که گفته می‌شود بخش‌هایی از آن در محدوده جنگل گلستان است از دو هفته پیش در دستور کار شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان قرار گرفت و سبب شد رئیس‌کل دادگستری گلستان با صدور دستور ویژه دادستان گالیکش را مأمور بررسی موضوع ساخت‌وساز کنار پارک ملی گلستان کرد.

جنگل گلستان قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در کشور ایران است و به دلیل تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی پارک ملی گلستان دادستان گالیکش ساخت وسازها شهرک افرا ساخت وساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۴۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان زائران مازندران و گلستان به سفر حج

علی اسماعلی مدیر حج و زیارت مازندران عصر دوشنبه در حاشیه اعزام کاروان زائران حج عمره مفرده از فرودگاه ساری با اظهار اینکه پس از سال ها وقفه با پیگیری صورت گرفته از سوی مسؤولان حج زیارت، سفر حج عمره مفرده از سر گرفته شد، افزود: امروز دو کاروان به ظرفیت ۱۷۰ نفر از مازندران و ۸۵ نفر از گلستان روانه سرزمین وحی شدند.

وی گفت: کاروان حج عمره با یک پرواز عصر امروز از فرودگاه ساری انجام شدند.

وی هزینه سفر عمره مفرده را ۴۲ میلیون تومان بیان کرد و گفت: کارهای مرتبط با سفر حج تمتع شامل انجام آزمایشات و برپایی کلاس‌های آموزشی برای زائران در دست اقدام است و اعزام زائران نیز از روز شش تا ۱۲ خرداد انجام می‌شود.

اسماعیلی گفت: هزینه سفر حج تمتع در سال جاری تقریباً ۱۶۰ میلیون تومان تا ۱۹۰ میلیون تومان در نوسان است.

مدیر حج وزیارت مازندران به زائران توصیه کرد تا از ظرفیت معنوی سفر حج بهره گیرند و گفت: همچنین از آوردن داروهای ممنوع پرهیز کنند و باید به عنوان میهمان، قوانین مقرراتی کشور عربستان را رعایت کنیم.

کد خبر 6091859

دیگر خبرها

  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان
  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • قدردانی شهروندان آزادشهر و گالیکش از پلیس برای اجرای طرح نور
  • اعزام کاروان زائران مازندران و گلستان به سفر حج
  • تنش مدیریتی: جنگ روانی دشمنان بارسا یا واقعیت
  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد