Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  علی مستوفیان، معاون میراث فرهنگی این اداره کل گفت : به‌منظور انجام اقدامات زیرساختی در مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد، بالغ‌بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شد که اجرای نورپردازی و تأمین معابر بخشی از این پروژه بود.

بیشتر بخوانید 

کشف شی تاریخی دوره اسلامی در فاروج

او  افزود : این اقدام هم‌زمان با هفته گردشگری و برای نخستین بار برای این مجموعه فرهنگی تاریخی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمارت معروف به آیینه‌خانه مفخم به شماره ثبت ۱۱۶۷ یکی از یادمان‌های برجسته دوره قاجار در منتهی‌الیه شمالی خیابان شریعتی شهر بجنورد قرار دارد. در دوره قاجاری بنای آیینه‌خانه همراه با آثار دیگری ازجمله عمارت مفخم، کلاه‌فرنگی، حوض‌خانه و سردر، در باغ بزرگی قرار داشته و مجموعه دارالحکومه سردار مفخم را تشکیل می‌داده است. این بنا در حدود ۱۳۰۰ هجری، هم‌زمان با دوره حکومت ناصرالدین‌شاه به دستور یار محمدخان شادلو، معروف به سردار مفخم بجنوردی ساخته‌شده و به‌عنوان فضای اداری و دیوانی، برای انجام دیدار‌های رسمی سردار با رجال سیاسی عهد قاجار و نیز انجام مراسم تشریفات نظامی و رایزنی در باب مسائل سیاسی و اجتماعی با سران ایل شادلو و... مورداستفاده قرار می‌گرفته است.

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی خراسان شمالی هفته گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۵۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماهنگ «اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است»

پس از عملیات وعده صادق بیش از همیشه مشخص شد که رژیم اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است و با این عملیات هیبت دروغین آنها فرو ریخت.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • فیلم| ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق
  • (ویدئو) ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق
  • ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق+ فیلم
  • فیلم/ ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق
  • ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق
  • نماهنگ «اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است»
  • از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند