Web Analytics Made Easy - Statcounter

در زمان اجرای سیاست‌های تنظیم خانواده مراکز بهداشتِ سراسر کشور، مدام از مضرات بارداری برای خانواده‌ها و مادران می‌گفتند تا آنها را از فرزندآوری منصرف کنند! در حالی که این ادعا، هیچ پایه پزشکی نداشته و ندارد! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ کنترل جمعیت و تحدید نسل، سیاستی است با روشهای گوناگون که از سوی اندیشمندان کشورهای غربی اتخاذ و در سطح بین المللی و به‌ویژه‌ در کشورهای مسلمانی مانند ایران به اجرا درآمده است؛ در حالی که این سیاست‌ها، مخالف منافع، اقتصاد و امنیت آینده این کشورها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در سال‌های پس از جنگ تحمیلی و پس از سرشماری رسمی سال 1365، جمعیت و لزوم تنظیم خانواده از سوی محافل گوناگون علمی و سیاسی مطرح و زمینه‌ساز شروع رسمی برنامه تنظیم خانواده در کشورمان شد؛ همین امر موجب شد که سیاست‌های تعدیل رشد جمعیت از طریق تشویق و ترغیب برنامه‌های تنظیم خانواده و کاهش سطح زاد و ولد در باروری در کشور آغاز شود.

در سال 1369 شورای تحدید موالید با تصویب دولت و به ریاست وزیر بهداشت تشکیل شد و در سال 1370 با ایجاد اداره کل جمعیت و تنظیم خانواده، برنامه‌های جمعیتی گسترش یافت و در سال 1372 قانون تنظیم خانواده مشتمل بر چهار ماده و دو تبصره در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید.

در ویدیوهای زیر ضمن اشاره به برنامه‌هایی که در دوره مذکور سعی در کاهش جمعیت کشورمان داشتند، مشاهده می‌کنیم که در زمان اجرای این سیاست‌ها، مراکز بهداشتِ سراسر کشور دائماً از مضرات بارداری برای خانواده‌های ایرانی می‌گفتند تا آنها را از فرزندآوری منصرف کنند! در حالی که این ادعا، هیچ پایه پزشکی نداشته و ندارد! بر خلاف چنین ادعایی، بر اساس تحقیقات مختلف علمی و پزشکی، بارداری در سنین پایین، بارداری‌های متعدد و بارداری‌های متعدد در پیشگیری از سرطان پستان، تخمدان و ابتلا به فیبروم و سلامت مادر بسیار موثر است.

 

 

ماجرای "شوک 1.57" جمعیتی در ژاپن چه بود؟آقای روحانی در آستانه ترک پاستور به‌یاد مسئله "بحران کاهش جمعیت" افتاد!فیلم‌نوشت/ جمعیت ایران "میانسال" شده است!ابلاغ بخشنامه بودجه 1400 به دستگاههای اجرایی/ رشد جمعیت و کالاهای اساسی در اولویت قرار گرفتاقدامات ضدجمعیتی دولت سازندگی اثرش کمتر از موشک‌های صدام نبود!روند کاهش جمعیت در استان قزوین بزرگ‌ترین چالش پیش‌رو استافزایش خانوارهای یک تا چهار نفره زنگ خطر "کاهش و سالمندی جمعیت ایران!" + آمار

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سقط جنین غربالگری مادران باردار فرزندآوری کاهش جمعیت سقط جنین غربالگری مادران باردار فرزندآوری کاهش جمعیت تنظیم خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۵۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!

علی دایی مرد کارهای نادر و عجیب و غریب است. اگر تا امروز تردیدی بود، دیگر به یقین تبدیل شد که او را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

کسی تا حالا سراغ ندارد که یک اسطوره ورزشی آنهم در رشته فوتبال که حالا دلیل محبوبیت‌اش در جامعه ایران فقط گل ها و رشادت‌هایش نیست، اینطور برای تبریک تولد و ملاقات خانواده یک خبرنگار ورزشی، به خانه‌اش رفته باشد و اینگونه از او بابت زحماتش تجلیل و تقدیر کند.

چنین کاری فقط از یک ستاره پیش‌بینی‌ناپذیر بر می‌آید که متوجه همه رویدادها و آدم‌های اطرافش هست و به جزیی‌ترین مسائل دقت می‌کند.

صالح محمدرحیمی خبرنگار و عکاس ورزشی با گرایش حوزه پرسپولیس دو دهه است که کار رسانه‌ای می‌کند و کسی در خانواده بزرگ فوتبال نیست که از علاقه فوق‌العاده او به شهریار فوتبال آگاه نباشد.

او سال‌هاست با علی دایی همراه و همگام است و فراز و نشیب روزگار برای آقای گل پیشین بازی‌های ملی فیفا، باعث کاهش این علاقه و دوستی نشده است. حتما اگر مخاطب تابناک بوده اید، تا حالا چندین گفت‌وگوی اختصاصی و جذاب و پرتیتر صالح محمدرحیمی با دایی را خوانده‌اید.

صالح به نوعی عکاس اختصاصی علی آقا هم هست و خبرنگار معتمد او محسوب می‌شود. تابناک هم طی سالیان اخیر رسانه معتمد علی دایی بوده و او حرف‌های مهمش را در تابناک به گوش مردم رسانده است و در لحظات سخت و حساس دو سه سال اخیر هم این ارتباط محکم و ناگسستنی ماند.

ظهر امروز اهالی شهرک اکباتان در حال زندگی روزمره و معمولی خود بودند که ناگهان مقابل ورودی بلوک خود، با قد افراشته و لب خندان و برخورد صمیمی علی دایی مواجه شدند.

برخی یادشان رفت نوشابه و خریدهای شان را کنار بگذارند و همانطور کنار دایی ایستادند و عکس یادگاری شان را گرفتند. بچه‌ها از مدرسه برمی‌گشتند که دیداری تاریخی برای‌شان رقم خورد. دایی همه سلام‌ها را جواب داد و با حوصله درخواست عکس از همه را در محله یک خبرنگار حرفه ای ورزش قبول کرد.

اما بخش جذاب این ملاقات، داخل منزل صالح رحیمی و در دیدار مادر ۸۹ساله او با علی دایی رقم خورد. انگار مادر و فرزندی پس از سالها همدیگر را می‌بینند. دایی، سر این مادر که مدتها کسالت و ناخوشی سخت را پشت‌سر گذاشت، بوسید و دل یک خانواده را شاد کرد و البته احترام متقابلش را به جامعه خبرنگاران و عکاسان ورزشی که طی دهه‌ها همراه او در پیروزی و شکست بودند، ثابت کرد.

صالح رحیمی فردا در یادداشتی جداگانه حس خود از این دیدار را به رشته تحریر در خواهد آورد.

 

دیگر خبرها

  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق