Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@13:01:53 GMT

جزیره رنگ‌ها

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۶۵۲۳

جزیره رنگ‌ها

یکی از زیباترین و خاص‌ترین جزیره‌ها در ایران، جزیره هرمز است که در دریای خلیج فارس و در نزدیکی بندرعباس است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام جاده، جزیره هرمز به خاک سرخ، نقره‌ای و نارنجی‎اش معروف است. گویی که پا به جزیره رنگ‌ها گذاشته‌ای. ساحل خونی، دره مجسمه‌ها، قلعه بی نظیر پرتغالی‌ها، ساحل‌های شنی و مرجانی، رودخانه طلایی، جنگل حرا، دشت آهوان، دره سکوت و خانه دکتر نادعلیان بخشی از دیدنی‌های چنین جزیره‌ای هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرش قرمز که با هنرمندی بومیان جزیره هرمز با خاک‌های رنگی ساخته می‌شود طوری که احساس می‌کنی فرش واقعی روی زمین پهن شده است. هرمز جزیره‌ای است که هرچه بیشتر آنجا بمانی، بیشتر در رنگ‌هایش فرو می‌روی، نمی‌خواهی وقت بگذرد، کافیست برای گشتن در دور تا دور جزیره دوچرخه یا موتور سه چرخه کرایه کنید.

لذت پیاده‌روی یک طرف، لذت دوچرخه و موتور سواری یک طرف. شاید همین خاص و بکر بودن جزیره هرمز باعث شده است که نقشه‌اش هم خاص باشد، چرا که وقتی به نقشه آن نگاه می‎کنیم شبیه صدف است.

امکان اجاره اقامتگاه بوم گردی در جزیره هرمز و همچنین رزرو سوئیت در جزیره هرمز در این صدف دوست داشتنی فرآهم است. کافی است سری به سایت رزرو بوم گردی و سوئیت جاده بزنید تا به این جزیره برسید.

تجربه‌ای متفاوت در جزیره هرمز

پاییز و مخصوصا زمستان بهترین زمان برای سفر به جزیره هرمز است چرا که هوای گرم آن در فصل سرد سال مزه می‌دهد. طعم غذاهای رستوران‌های جزیره هرمز را هرگز فراموش نخواهید کرد چرا که ادویجات آن خاک‌های خوراکی جزیره است.

زیورآلات‌های درست شده با صدف و سنگ که هنر دست بومیان جزیره هرمز است و لباس‌ها و پارچه‌های سوزن دوزی شده از سوغاتی های معروف جزیره هرمز به شمار می‌آید.

نقش حنا یکی از زیباترین یادگاری‌ها برای بانوان است که با طرح‌های زیبا توسط دختران جزیره روی دست نقاشی می‌شود که تا چند روز ماندگار است.

با توجه به اپیدمی کرونا ویروس رعایت پروتکل و قوانین و مقررات اعلامی وزارت بهداشت الزامی است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جاده جزيره هرمز رزرو سوئیت جزیره هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۶۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش تگرگ در جزیره لاوان | ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ویدئویی از لحظه بارش شدید تگرگ در این جزیره ببینید.

کد خبر 848712 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران باران استان هرمزگان

دیگر خبرها

  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • بارش تگرگ در جزیره لاوان | ویدئو
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است