Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@06:36:45 GMT

خواص فوق العاده میوه انجیر

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۶۶۵۸

خواص فوق العاده میوه انجیر

یکی از میوه‌هایی که چه تازه و چه به صورت خشک شده آن، دوست قلب انسان‌ها به شمار می‌رود، انجیر است. انجیر از زمان‌های بسیار قدیم در درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت و بیماری‌های مربوط به کبد، دستگاه تنفسی و دستگاه ادراری استفاده می‌شد.

انجیر میوه‌ای منحصر به فرد دارای پوستی ارغوانی یا سبز بوده که درون آن صد‌ها دانه ریز نهفته و  برگ‌های آن هم مملو از مواد مغذی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش خبرگزاری آلمان، انستیتو تغذیه انسانی آلمان (German Institute of Human Nutrition) اعلام کرده انجیر فواید سلامتی فراوانی دارد و برای قلب، استخوان، اعصاب، بینایی، روده و پوست مفید است.

ویتامین های انجیر

این مرکز آلمانی اعلام کرده است انجیر گنجی از مواد معدنی و ویتامین‌ها به شمار می‌رود. این میوه سرشار از پتاسیم و منیزیم است که برای سلامت قلب اهمیت دارد؛ انجیر همچنین دارای کلسیم است که به سالم ماندن استخوان‌ها کمک می‌کند. این میوه دارای آهن برای خونسازی و ویتامین A است  برای سلامت بینایی و زیبایی پوست ضرورت دارد.طبق اعلام این مرکز، انجیر همچنین دارای ویتامین‌های گروه B بوده که برای اعصاب مفید هستند.

هضم غذا به کمک انجیر

انجیر سرشار از فیبر‌های غذایی است که به تسهیل فرآیند هضم کمک کرده و از این رو، با یبوست مبارزه می‌کند. این میوه تازه از کالری کمی برخوردار است و از این رو به تناسب اندام شما نیز کمک می‌کند.

مواد مغذی انجیر

همچنین به نوشته پایگاه «هلث لاین» یک انجیز تازه و کوچک (۴۰ گرم) دارای مواد مغذی زیر است:

«۳۰ گرم کلسیم»، «۸ گرم کربوهیدرات»، «۱ گرم فیبر»، «۳ درصد مس»، «۲ درصد منیزیم» «۲ درصد ویتامین ب ۲ یا ریبوفلاوین»، «۲ درصد ویتامین ب ۱ یا تیامین»، «سه درصد ویتامین ب ۶» و «۲ درصد ویتامین کا» است.

از سوی دیگر، انجیر خشک شده دارای قند فراوان و سرشار از کالری است؛ چرا که قند‌ها به هنگام خشک کردن میوه ها، غلیظ می‌شوند همچنین ویتامین ب ۶ که در این میوه نهفته است، به سلامت مغز شما کمک شایانی می‌کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: میوه انجیر فواید انجیر سبک زندگی پارسی خبر خواص انجیر ۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۶۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شیربرنج + فیلم

شیر برنج یکی از غذاهای مقوی برای افراد وگن یا گیاهخواران است، این غذا طعم خاصی ندارد و عملاً برای هر ذائقه ای مناسب نیست اما تنها خوراکی است که برای گیاه خواران و کسانی که تحمل لاکتوز را ندارند مفید واقع می شود. همچنین این ترکیب هیچ نوع چربی و کلسترولی ندارد و معمولاً منابع معدنی بدن با مصرف این ترکیب تامین می شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • خواص شیربرنج + فیلم