Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عبدالحسین رحیمی جانشین ستاد بازسازی عتبات استان کرمان در جمع خواهران موکب ابوالفضل‌العباس شهرستان بم با عنوان "دختران حاج قاسم" اظهار داشت: راه‌اندازی ستاد بازسازی عتبات عالیات به‌منظور بازسازی حرم‌های مطهر در عراق و تحکیم وحدت دو ملت بزرگ شیعه در ایران و عراق از جمله اهداف سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل و فعالیت ستاد بازسازی عتبات، کارهای بزرگی در رابطه به حرمین مطهر در عراق انجام شد که از آن جمله می‌توان به ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف، طرح ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) و مقاوم‌سازی و لاغرسازی ستون‌های اطراف ضریح مطهر، طرح ترمیم مناره‌ کج شده‌ حرم کاظمین، اتصال سرداب‌های حرم سیدالشهدا و بازسازی و توسعه‌ حرم امامین عسکریین(ع) اشاره کرد.

رحیمی اظهار داشت: یکی از خدمات این شهید بزرگوار برپایی راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در زمانی بود که داعش در عراق حضور فعال داشت و این آئین جهانی بدون کوچک‌ترین مشکل برگزار می‌شد.

در این مراسم که به‌منظور آشنایی خواهران موکب حضرت ابوالفضل‌العباس شهر بم با پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات استان کرمان برگزار شد، محمد بیدشکی معاونت فرهنگی ستاد نیز به بیان توضیحاتی پیرامون چگونگی ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) در کرمان پرداخت و گفت: همه‌ هزینه‌های انجام پروژه‌های بازسازی عتبات از محل نذورات مردمی تامین می‌شود و در بحث طلاکاری گنبد حرم مطهر سیدالشهدا، عاشقان آن حضرت از کرمان، ایران و سایر کشورها مشارکت کرده‌ و می‌کنند و هزینه‌های ساخت گنبد را مردم مومن و متدین استان کرمان تامین کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حسن میرزاده مسئول موکب حضرت ابوالفضل‌العباس بم نیز با بیان اینکه این خواهران در زمینه‌های مختلف فرهنگی، جهادی، رسانه‌ای، پزشکی و اجتماعی فعالیت دارند، افزود: گرچه در اربعین امسال از حضور در مراسم پرفیض پیاده‌روی اربعین حسینی محروم گشته‌ایم، لیکن با برپایی موکب در شهر بم خدمات منسجمی به مردم ارائه خواهیم کرد.

وی گفت: امسال در ایام اربعین حسینی به مدت 5 شبانه‌روز با طبخ غذا و توزیع در مناطق محروم شهر بم و همچنین ارائه خدمات پزشکی به نیازمندان با ویزیت رایگان، فعالیت خواهیم داشت.

بازدید از کارگاه ساخت گنبد و زیارت اتاق تربت از دیگر برنامه‌های خواهران موکب بم بود که با توضیحات مسئولین مربوطه انجام شد.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: اربعین بم کرمان عراق ستاد بازسازی عتبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۶۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از روستای مهمویی تا عتبات عالیات 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، روستایی که مردمانش در کار خیر بویژه کمک به ساخت و بازسازی عتبات عالیات زبانزد خاص و عام هستند؛ امسال هم به عنوان روستای نمونه  کشور در ساخت و بازسازی عتبات انتخاب شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی‌دهند/ تورم در بخش پزشکی با اجتماعی متفاوت است
  • بیمه ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت و بالاتر است
  • فیلم | ورود پیکر مطهر دو شهید گمنام به کرمان
  • از روستای مهمویی تا عتبات عالیات 
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین