Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۱ ایستگاه پمپاژ استان در دست واگذاری به بخش خصوصی داریم که دو ایستگاه در اولویت هستند.

اسفندیار حسنی‌مقدم، امروز دوازدهم مهر در جلسه شورای کشاورزی شهرستان چگنی، اظهار کرد: بناست در شهرستان شورای کشاورزی را تشکیل بدهیم که مسائل و مشکلات مردم را در حد مقدورات و اعتبارات احصاء شناسایی و مصوب کنیم و همه پیگیر حل مسائل و مشکلات شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مرغ ماهان یک ظرفیت است اما حلقه مفقوده دارد، یکی این‌که ما به کارخانه خوراک دام و بعد به یک کارخانه جوجه‌کشی مجوز بدهیم که این یک زنجیره است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: ظرفیت نمایندگان بدون هیچ چشمداشتی برای پیگیریامور در خدمت شماست که باید از این ظرفیت استفاده کنیم که کمترین دخالت و بیشترین پیگیری را داشتند.

حسنی‌مقدم با اشاره به این‌که کشت و صنعت باید جزء شهرستان چگنی محسوب شود، عنوان کرد: درمورد شهرک دام و کارخانه شیر جلسه جداگانه‌ای برگزار می‌شود برای حل مشکلات این دو شهرک و از ظرفیت‌های دیگر آن نیز استفاده کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: اختلافات ملکی بین دولت و منابع طبیعی بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار با ۱۲۰۰ روستا اختلاف داریم توان ما رفع تداخل سالیانه ۱۰۰ هزار هکتار است و پنج هزار هکتار از منابع ملی کسر و به زراعی‌ها اضافه می‌شود.

وی افزود: راهکار این است که بهره برداری این زمین ها را به مردم واگذار کنیم در زمینه کشت گیاهان دارویی و درختان میوه، که در این زمینه شهرستان چگنی به دلیل کوهستانی بودن باید بیشترین سهم را داشته باشد.

حسنی‌مقدم عنوان کرد: ۱۱ ایستگاه پمپاژ در دست واگذاری به بخش خصوصی داریم که دو ایستگاه در اولویت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در رابطه با نیروی انسانی سازمان، تصریح کرد: در حال حاضر ۶۷ درصد نیروها مرد و ۳۳ درصد خانم هستند ولی در شهرستان چگنی این تناسب ۵۰ درصدی است که تلاش می‌کنیم دیگر خانم به شهرستان نفرستیم.

وی افزود: سرمایه‌گذاری پیدا شده که توان احداث گاوداری ۱۰ هزار رأسی را دارد ما قبول کردیم زمین در اختیار او قرار دهیم به شرطی که تمام کارکنان آن لرستانی باشند که در این زمینه شهرستان‌های دورود، خرم‌آباد و چگنی اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشاورزی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان شهرستان چگنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۷۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عماد شاهرخی در نشست با مدیرکل دفتر ترویج، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور با اشاره به افزایش تولید در بخش کشاورزی، اظهار داشت: تولید گندم از ۱۲۳ هزار تن دولت دوازدهم به ۵۳۰ هزار تن در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است، در حوزه گلخانه هم سطح زیر کشت از ۷۸ به ۱۳۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: سطح زیر کشت دانه‌های روغنی از دو هزار و ۲۰۰ هکتار به شش هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ضایعات یکی از چالش‌های بخش کشاورزی استان است، بیان کرد: برای رفع این مشکل باید از ادوات به‌روز در حوزه برداشت استفاده کرد.

شاهرخی، افزود: پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت در بخش کشاورزی باعث تأمین ادوات و تجهیزات موردنیاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد را در استان داشتیم، گفت: ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد معادل ۵۰۰ میلیون تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال بخش کشاورزی به چرخه تولید، بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۹ واحد غیرفعال بخش کشاورزی که ۱۶ واحد آن واحد پرورش مرغ گوشتی بود به چرخه تولید بازگشت.

شاهرخی با بیان اینکه سالانه ۴۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان داریم که ۳۰ درصد بیشتر از نیاز استان است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰۰ تن مرغ مازاد در استان ذخیره‌سازی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۲۳ درصد از اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: ۱۸ تا ۲۰ درصد از تولید ناخالص استان هم مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: از ۳۰ هزار اشتغالی که سال گذشته در سامانه رصد ثبت شده بود ۳۱۰۰ مورد مربوط به بخش کشاورزی بود.

شاهرخی، یادآور شد: در دولت سیزدهم ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 6094999

دیگر خبرها

  • افزایش ۸ برابری اعتبارات طرح آبرسانی به کلاله
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • اتصال خط انتقال مخزن و ایستگاه پمپاژ مجتمع ارسی خوی
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد
  • اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان