Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی تهران گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی و اینکه توفیق زیارت حرم «امام حسین (ع)» و حضور در پیاده روی اربعین از ما گرفته شد، سازمان تبلیغات اسلامی تهران برنامه‌های ویژه و متعددی را به مناسبت اربعین حسینی تدارک دیده است.

روح‌الله‌ عبدالهی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، پیرامون برگزاری مراسم «امتداد اربعین» گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی و اینکه توفیق زیارت حرم «امام حسین (ع)» و حضور در پیاده‌روی اربعین از ما گرفته شد، سازمان تبلیغات اسلامی تهران برنامه‌های ویژه و متعددی را به مناسبت اربعین حسینی تدارک دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: یکی از برنامه‌های ویژه سازمان تبلیغات اسلامی در ایام اربعین بحث موکب ویژه اشتغال محرومان است، این موکب از سوی کمیته امداد «امام خمینی (ره)» و با هدف توسعه فرهنگ اشتغال‌زایی پدید خواهد آمد و در جهت تقویت بخش ضعیف جامعه به مدت شش روز از ساعت ۱۷ تا ۱۸ عصر به مورخ دوازدهم تا هجدهم مهر ماه سال جاری در میدان «امام حسین (ع)» برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی تهران افزود: در موکب ویژه اشتغال، کارشناسان و صاحب نظران در خصوص چگونگی اشتغال‌زایی با همکاری و همراهی مردم به بحث و تبادل نظر خواهند نشست. بدون شک اشتغال مهمترین چالشی است که مستضعفین با آن روبرو هستند، هدف تشکیل این موکب آن است که زمینه‌سازی‌های مربوط به ایجاد شغل را برای این گروه از جامعه فراهم آوریم.

بیشتر بخوانید: روایت یک عکاس از مسیر پیاده روی اربعین را اینجا بخوانید

وی با تاکید بر لزوم توسعه اشتغال موقت و پایدار تاکید کرد: در زمینه اشتغال زایی هرکس با هر توان و زمینه‌ای که دارد می‌تواند در این موکب حضور یافته و برای رسیدن به این هدف ما را یاری کند. ما سعی داریم تا از تمام ظرفیت‌های خود در جهت رفع مشکلات اشتغال بهره‌برداری کنیم تا این موکب بتواند به هدف نهایی خود دست پیدا کند.

عبدالهی ادامه داد: پویش مردمی موکب اشتغال محرومان بستری برای خدمت رسانی و کمک به اشتغال زایی محرومان است که در نظر دارد با الهام گرفتن از اقتصاد اربعینی موکب های اربعینی و خدمت رسانی به مردم بِستری برای هدایت کمکها و خدمات مردمی به اشتغال زایی محرومان و نیازمندان باشد. در این فضا هر فرد، نهاد، ارگان یا سازمانی می تواند در مسیر «امام حسین (ع)» گام بردارد و برای اشتغال زایی محرومان هر خدمت یا کمکی که می تواند را تقدیم کند. کمک به محرومان یکی از شعارهای والای انسانی و اسلامی است، این خدمت رسانی اگر در جهت ایجاد اشتغال برای محرومان باشد سبب می گردد تا چرخه فقر در بلندمدت از بین برود و به جای کمک های مقطعی به نیازمندان بستری فراهم شود تا این افراد خودشان مستقل شوند و به درآمدزایی برسند. برای پیوند بدون واسطه بین خیرین و نیازمندان سامانه ای در بستر اینترنت فراهم شده است. برای خدمت رسانی به اشتغال محرومان چهار بخش تعریف شده است، نیکوکاران می توانند در قالب یکی از چهارده بخش به خدمت رسانی مبادرت ورزند. 

وی در همین رابطه اضافه کرد: این خدمات شامل تامین سرمایه، آموزش، تامین سرمایه کارجویان، کاریابی، بازار محصولات، مشاوره شغلی و کسب و کار، تامین مواد اولیه، تامین مکان کسب و کار، تامین تجهیزات، ضمانت وام، بیمه و پوشش ریسک، امور اداری، متولی شغلی، اعتباربخشی، ارائه ایده کسب و کار خواهد بود. 

عبدالهی در همین رابطه اظهار کرد: برنامه موکب ویژه اشتغال هر شب با حضور حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، حجت الاسلام سرلک، حجت الاسلام بی آزار تهرانی و تنی چند از کارشناسان و مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) در محل مذکور برگزار خواهد گردید. انشالله در این مدت سعی داریم تا با راهکار‌های عملی در جهت کمک به محرومان و مستضعفین برای ایجاد اشتغال و رفع محرومیت قدم برداریم؛ لذا از تمامی اساتید و کارشناسان دعوت می‌کنیم تا در کنار ما باشند و ما را همراهی کنند.

وی در همین راستا افزود: علاوه بر این موکب امسال فراخوان خاطرات مادرانه اربعین را نیز منتشر کرده ایم، در این مجموعه از مادران خواسته ایم تا با توجه به حضور خودشان در مراسم پیاده روی اربعین در سنوات گذشته، خاطراتشان را نوشته و به ما برسانند. این حرکت از سوی سازمان تبلیغات اسلامی است و از تمامی مادران درخواست می‌کنیم که خاطراتشان را تا هفدهم مهر ماه به دبیرخانه ارسال کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی تهران با اشاره به سومین برنامه این سازمان برای اربعین حسینی اظهار کرد: سومین برنامه سازمان تبلیغات اسلامی برای ایام اربعین با همکاری خانه فرهنگ «ولیعصر (عج)» رخ داده است، در این برنامه ما شاهد برگزاری آیین سنتی تعزیه خوانی خواهیم بود که به مدت چهار شب از چهاردهم تا هفدهم مهر ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در خانه فرهنگ «ولیعصر (عج)» برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در اولین شب از برنامه تعزیه خوانی مجلس شهادت «حضرت علی اکبر (ع)» به نمایش در خواهد آمد، در شب دوم شاهد برگزاری شب «حضرت ابوالفضل عباس (ع)» خواهیم بود، در شب سوم تعزیه متوکل عباسی برگزار شده و در شب چهارم مجلس شهادت «امام حسین (ع)» به سرپرستی «امیر جلالی» برگزار خواهد شد. از همین جا از عموم مردم دعوت می‌کنیم که در این مراسم بزرگ شرکت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: امام حسین اربعین حسینی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امام حسین اربعین حسینی سازمان تبلیغات اسلامی تهران پیاده روی اربعین اشتغال محرومان اربعین حسینی اشتغال زایی خدمت رسانی امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۸۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان

جواد شفیعی ثابت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به دهه کرامت گفت: شعار محوری برنامه های خدمت رضوی ، همه خادم الرضاییم
است و در این راستا برنامه های متنوعی توسط خادمیاران رضوی گیلان تدوین و اجرایی خواهد شد.‌


دبیر کانون های خدمت رضوی گیلان با بیان اینکه استقبال از کاروان زیر سایه خورشید از برنامه های ویژه این دهه است، گفت: حضور خادمان رضوی آستان قدس رضوی این دهه در گیلان فضای استان را عطر آگین خواهد کرد.‌

وی  با بیان اینکه ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت با فعالیت خادمیاران رضوی در گیلان تدوین و اجرایی خواهد شد،‌ تصریح کرد: میثاق با ولایت(حضور در نمازجمعه)،ابناءالرضا (اجتماع نوجوانان رضوی)، برگزاری میز مشاوره در کانونهای تخصصی، اجتماع حمایت از فلسطین و مردم غزه،برپایی میز خدمت رضوی در نمازجمعه،‌ایران جوان(شکوه مادری)، برپایی چایخانه حضرت رضا(ع)،‌برپایی اردوهای جهادی، نشان ارادت( تجلیل از مدال آوران ورزشی که مدال خود را به امام رضا تقدیم کرده اند) و برپایی مراسم جشن ولادت حصرت معصومه و ولادت امام رضا در سطح شهرستان از اهم ویژه  برنامه های دهه کرامت در گیلان است.  
شفیعی ثابت خاطر نشان کرد: گیلان بیش از ۲ هزار خادمیار و یاور رضوی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان