Web Analytics Made Easy - Statcounter

پانزدهم مهرماه(مصادف با روز ملی روستا و عشایر) به عنوان روز برگزاری همایش یاران روستا در نظر گرفته شده بود، اما به دلیل شرایط ویژه ناشی از اوج گیری ویروس کرونا، زمان برگزاری همایش به دهه سوم مهرماه تغییر یافت.

به گزارش ایسنا، افشین بهمنی درخصوص همایش یاران روستا که به همت صندوق بیمه اجتماعی برگزار خواهد شد، گفت: در این همایش، نهادهایی همچون معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، سازمان امور عشایر ایران، سازمان محیط زیست، انجمن جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران، انجمن علمی توسعه روستایی ایران، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، اداره ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی کشور، مشارکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های شاخصِ همایش، بخش رقابتی آن است. در همین رابطه طی فراخوانی، از کلیه نهادهای مدنی، افراد، تسهیلگران و فعالان روستایی دعوت شد تا طرح‌ها و پروژه‌های خود را که در راستای توسعه روستایی، تهیه و عملیاتی نکرده‌اند، مطابق محورهای تعیین شده، تا ۱۵ شهریور ماه به ایمیل جشنواره ارسال کنند. با توجه به استقبال کم نظیر و تقاضاهای متعددی که از سوی صاحبان طرح‌ها و آثار وجود داشت، مهلت ارسال آثار به جشنواره، تا پایان شهریور ماه تمدید شد.


بهمنی افزود: بر اساس گزارش دبیرخانه جشنواره، تاکنون مجموعاً ۸۰ طرح(اثر) دریافت شده و یکی از ویژگی‌های برجسته آثار، حضور و مشارکت قابل توجه زنان فعال در حوزه توسعه روستایی است که حدود نیمی از شرکت کنندگان را در بر می‌گیرد. آثار دریافتی، همه حوزه‌های تعیین شدۀ همایش را پوشش داده و بیش از ۹۰ درصد طرح‌ها، در زمینه توسعه اشتغال، محرومیت‌زدایی و توانمندسازی روستایی است.


دبیر همایش روز روستا و عشایر در مورد فرایند داوری آثار نیز گفت: در حال حاضر، آثار دسته‌بندی شده و برای هر اثر شناسنامه ای تهیه شده است و پس از بررسی‌های مقدماتی، طرح هایی که با محورهای همایش و شرایط تعیین شده (دارا بودن مستندات و غیره) مطابقت داشته باشند، به مرحله داوری اولیه راه خواهند یافت. در مرحله داوری اولیه، کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مختلف توسعه روستایی در قالب کمیته داوری، بر مبنای فرم‌ها و سقف امتیازاتِ مربوط به معیارهای تعیین شده در آن، مطابق مستندات دریافت شده، آثار را ارزیابی خواهند کرد. سپس جهت داوری نهایی، فرم های ارزیابی شده به همراه مستندات، در کمیته علمی- تخصصیِ همایش، مورد بازبینی قرار خواهد گرفت و پس از جمع بندی امتیازات، در صورت برجسته بودن آثار، تعداد ۱۵ اثر به عنوان آثار برگزیده، توسط کمیته علمی همایش معرفی خواهد شد.


وی تاکید کرد: فرایند بررسی مقدماتی و داوری آثار، در حال انجام بوده و بدیهی است با اتمام این فرایند، نتایج نهایی و اسامی طرح‌های برگزیده، اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، لازم به ذکر است؛ گرچه در اطلاعیه‌های قبلی، پانزدهم مهرماه(مصادف با روز ملی روستا و عشایر) به عنوان روز برگزاری همایش یاران روستا در نظر گرفته شده بود، اما به دلیل شرایط ویژه ناشی از اوج گیری ویروس کرونا، زمان برگزاری همایش به دهه سوم مهرماه تغییر یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عشاير صندوق بيمه روستاييان و عشاير روز روستا و عشایر توسعه روستایی برگزاری همایش روستا و عشایر طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۹۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری در آذربایجان‌غربی ثبت نام کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، سیروس محمودیان با اشاره به طرح بیمه رایگان مادران غیر شاغل اظهار کرد: مرحله نخست ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از ابتدای سال جاری آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شده است.

وی از ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری خبر داد و افزود: در اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری تمدید شد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنان بعد از تاریخ ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۶‬ متولد شده باشند می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیر شاغل) و یا مراجعه به ۷۱ کارگزاری صندوق در سطح استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

محمودیان تصریح کرد: فرآیند تکمیل ثبت نام متقاضیان مشمول این قانون پس از اخذ استعلام از سازمان ثبت احوال و تأیید استعلام سایر صندوق‌ها مبنی بر عدم بیمه‌پردازی و مستمری بگیر بودن متقاضی، نهایی و اولویت تکمیل ثبت‌نام با افرادی است که منطبق بر فراخوان شرایط لازم را احراز و زودتر نسبت به ثبت نام اقدام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در خصوص مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری ۱۰۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده می‌شود.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: همسر و فرزندان مادران سه فرزند از ۱۸ الی ۵۰ سال نیز می‌توانند به صورت جداگانه در این صندوق عضو شوند و در آینده هم‌زمان از مزایای بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

کد خبر 751195

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • ۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • مربی نساجی: پرسپولیس تغییر سرمربی نداشته است!
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر