Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@17:59:21 GMT

طرز تهیه کیک خرمالو و سیب پاییزی خانگی

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۹۲۸۶

طرز تهیه کیک خرمالو و سیب پاییزی خانگی

،اگر طعم دهنده‌های مصنوعی، رنگ‌های خوراکی و کیک‌های آماده را دوست ندارید دست به کار شده و خودتان در منزل کیک سیب و خرمالو درست کنید. سیب و خرمالو طعم یکدیگر را کامل می‌کنند و بافت خوبی به این کیک می‌دهند. برای کمی تنوع می‌توانید سیب را با موز، انبه یا هر میوه دیگری جایگزین کنید. این کیک را در کنار چای، قهوه، دمنوش خرمالو یا هر نوشیدنی دلخواه دیگر میل کرده و لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم برای تهیه کیک خرمالو و سیب

پوره خرمالو سه چهارم پیمانه
سیب یک عدد بزرگ
عسل یک هشتم پیمانه
آب یک هشتم پیمانه
پودر دارچین یک دوم قاشق چای‌خوری
پودر زنجبیل یک چهارم قاشق چای‌خوری
آرد شیرینی پزی یک و نیم پیمانه
جوش شیرین یک و یک چهارم قاشق چای‌خوری
نمک نصف قاشق چای‌خوری
پودر دارچین نصف قاشق چای‌خوری
آب نصف پیمانه
آب پرتقال یک چهارم پیمانه
عسل نصف پیمانه
سرکه سیب نصف پیمانه
عصاره وانیل نصف قاشق چای‌خوری
ماست سویا یا ماست کم چرب  یک چهارم پیمانه

طرز تهیه کیک سیب و خرمالو

فر را با دمای ۱۷۶ روشن کنید. با کمی کره کف یک قالب گرد ۲۱ یا ۲۳ سانتی‌متری را چرب کنید.

خرمالو‌ها را پوست بکنید و قسمت گوشتی آن را جدا کنید. اگر خرمالو‌ها هسته دارند هسته آن‌ها را جدا کنید. سیب را پوست بکنید و به قطعات کوچک یک سانتی‌متری خرد کنید.

سیب را به همراه عسل، آب، دارچین و زنجبیل داخل یک ماهیتابه بریزید.

ماهیتابه را روی شعله متوسط رو به پایین قرار دهید و گاهی مواد را هم بزنید تا سیب کمی نرم شود. این مرحله حدودا ده دقیقه طول می‌کشد.

پوره خرمالو را به تابه اضافه کنید و زیر آن را خاموش کنید.

برای درست کردن پوره خرمالو کافی است خرمالو را داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید. اگر به آن‌ها دسترسی ندارید، خرمالو را با کمک چنگال پوره کنید.

 

یک کاسه بزرگ بردارید و آرد، جوش شیرین، نمک و دارچین را مخلوط کنید.

یک کاسه کوچک بردارید و آب، آب پرتقال، عسل، سرکه سیب و عصاره وانیل را مخلوط کنید.

با کمک دست، وسط کاسه مواد خشک یک گودی ایجاد کنید و مواد‌تر را به همراه ماست داخل آن بریزید. تا زمانی که تمام مواد مرطوب شوند آن‌ها را هم بزنید.

میوه‌های داخل تابه را به مواد داخل کاسه اضافه کنید. خمیر را فقط در حدی هم بزنید که مواد با هم مخلوط شوند.

خمیر را داخل قالبی که از قبل آماده کرده‌اید بریزید و درون فر قرار دهید. مدت زمان پخت کیک ۳۰ تا ۴۰ دقیقه است یعنی تا زمانی که وقتی خلال دندان را داخل کیک فرو می‌برید تمیز خارج شود.

وقتی قالب را از فر خارج کردید صبر کنید تا ۱۵ دقیقه خنک شود و بعد کیک را داخل ظرف سرو قرار دهید. می‌توانید با کمی پودر شکر کیک را تزیین کنید.

منبع: کتاب کاله

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کیک خرمالو طرز تهیه کیک سبک زندگی پارسی خبر یک چهارم قاشق چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۹۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس بیمارستان ولی‌عصر(عج) شهرستان بردسکن گفت: تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن با مشکل ناباروری دست و پنجه نرم می‌کنند.

جمشید رحیمی در گفت و گو با ایسنا با گرامیداشت هفته سلامت به وضعیت ناباروری در مردان اشاره کرد و افزود: تشکیل زندگی مشترک شیرین است اما خانواده هنگامی تکمیل‌تر می‌شود که کودکشان را در آغوش گیرند.

وی با بیان اینکه تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن با مشکل ناباروری دست و پنجه نرم می‌کنند، دلایل ناباروری در مردان را متفاوت دانست و تصریح کرد: یکی از موارد مهم و قابل درمان کریپتوارکیدیسم یا نهان بیضگی است.

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهرستان بردسکن اذعان کرد: در دوران جنینی بیضه‌ها داخل شکم قرار دارند و به‌تدریج قبل از تولد به سمت پایین حرکت کرده و داخل کیسه بیضه جای می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳ درصد موارد بیضه‌ها داخل شکم می‌مانند و یا در مسیر مهاجرت‌ گیر کرده و به کیسه بیضه نمی‌رسد و بیضه نزول نکرده، گفت: علاوه بر اینکه قدرت باروری پیدا نمی‌کند و به بلوغ نمی‌رسد در سنین میانسالی سرطانی شده و می‌تواند باعث مرگ فرد شود.

رحیمی افزود: اگر یک بیضه نزول کرده باشد فرد مشکل فرزندآوری ندارد ولی خطر سرطان برای بیضه دیگر وجود دارد. با معاینه توسط خود فرد و والدین و یا پزشک و مشاهده خالی بودن یک یا هر دو کیسه بیضه به این بیماری مشکوک شده و با سونوگرافی به تشخیص قطعی می‌رسیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۶ کودک در بردسکن به جمع نهان بیضگان بردسکنی اضافه می‌شود، افزود: بهترین سن تشخیص قبل از ورود به دبستان است.

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهرستان بردسکن یکی از اهداف وزارت بهداشت را از معاینه دانش‌آموزان در مراکز بهداشتی درمانی توسط پزشک کشف همین بیماری دانست.

وی گفت: متأسفانه اکثر والدین حتی فرزند را به مرکز جامع سلامت نمی‌آورند و فرم مربوطه را به منشی پزشک داده و عجله دارند که سریع مهر زده شود و فرم را به مدرسه تحویل دهند.

رحیمی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ تعدادی از دانش آموزان پسر را در گروه ۶ تا ۱۸ سال معاینه کردم و ۷ مورد کشف شد. این افراد درمان شدند ولی بعضی از آنها فقط از خطر سرطان جستند ولی تا آخر عمر فرزندی نخواهند داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • علت چرخش مچ پا چیست؟
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • تمرینات ورزشی برای مچ پا
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان