Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@23:31:34 GMT

کلیبر، شهری در دل کوه و جنگل

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۹۳۱۲

کلیبر، شهری در دل کوه و جنگل

تصور کوه و جنگل در کنار هم بسیار زیباست اما اگر در دل کوه و جنگل شهری وجود داشته باشد که قدمت تاریخی دارد لذت سفر به آنجا چند برابر می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام جاده، کلیبر همچون مروارید نصب شده روی تاج است که در آذربایجان شرقی قرار دارد. موقعیت خوب کلیبر نسبت به تبریز، اهر، پارس آباد مغان و مشکین شهر به محبوبیت آن افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بگذارید با دیدنی‌های کلیبر بیشتر آشنا شویم تا بدانید چرا کلیبر را همچون مروارید می‌دانیم.

آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری

به جرات می‌توان گفت سروده‌ی شهریار در مورد شهر کوهستانی کلیبر صدق می‌کند. کلیبر مجموعه‌ای از آثار تاریخی همچون قلعه بابک، پل‌های خداآفرین (پل حسرت)، کاروانسرای شاه عباسی کلیبر، عمارت آینالو و برج فرخی؛ جنگل و فضاهای سبز ارسباران، منطقه حفاظت شده آینالو و همچنین روستاهای دیدنی گلوسنگ و آغویه که وجود آبشارها به زیبایی هرچه تمام‌تر آن افزوده‌اند را داراست. چشمه‌های آبمعدنی و رودهای کلیبر و ارس دیگر جایی برای حرف نگذاشته‌اند. همانطور که می‌بینید کلیبر با 3700 کیلومتر مربع مجموعه‌ای کامل‌ترین جاذبه‌های تاریخی، جنگلی و آبی را دارد که مصداق مصرع آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری می‌باشد.

خوردنی‌های کلیبر

گردو و زغال اخته کلیبر به قدری خوشمزه و پرطرفدار است که چندین بار جشنواره گردو و زغال اخته در کلیبر به عنوان سمبل این شهر برگزار شده است. تمشک و فندق هم از محصولات باغات کلیبر هستند.

سفر به کلیبر، مروارید درخشان تاج

سفر همیشه لذت بخش بوده و خواهد بود، مخصوصا اگر مقصد سفر کلیبر باشد. در ایام کرونا با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی می‌توان سفر کرد. اگر هم تمایلی به سفر در این روزها ندارید، مروارید درخشان، کلیبر را به عنوان مکانی برای استراحت در اقامتگاه های بوم گردی کلیبر و در روزهای پسا کرونایی به خاطر بسپارید. با اجاره اقامتگاه های کلیبر از طریق سایت جاده، با خیال راحت از بابت مکان از جاذبه‌های کلیبر خوش آب و هوا دیدن کنید.

با توجه به اپیدمی کرونا ویروس، برقراری پروازها منوط به قوانین و مقررات اعلامی وزارت بهداشت است. 

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جاده کلیبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل

معاون وزیر راه و شهرسازی از بررسی درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار ملک این تعاونی روی گسل در شهر شهید باقری خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران اظهار کرد: در خصوص پلاک ثبتی موصوف در شهرک شهید باقری به درخواست تعاونی مسکن کارکنان سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، موضوع در دستور کار کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به استقرار ملک شهرک شهیدباقری روی گسل موجود و برای استفاده حداکثری از توان علمی و اجرایی کشور با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌عنوان مرجع قانونی امکان حداکثر بارگذاری سازه‌ای با رعایت جمیع عوامل موثر از جمله مقررات ملی ساختمان تعیین و بر آن اساس میزان تراکم ساختمانی و سایر ضوابط شهرسازی و معماری مشخص و پس از طی روال قانونی ابلاغ شود.

وی همچنین یادآور شد: ضرورت تهیه طرح ویژه مجموعه مصلی امام‌خمینی (ره) و صیانت از حریم مصلی در جلسه شورای‌عالی با حضور وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورا و نمایندگان مصلی امام‌خمینی، سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران مطرح و با توجه به نقش، جایگاه، اهمیت، رسالت ملی و فراملی مجموعه مصلی این طرح بررسی شد.

دانشجو گفت: این اراضی با در اختیار داشتن مجموعه‌ای از فرصت‌های مکانی با عملکردهای ویژه، نقش بی‌بدیلی در هویت فرهنگی شهر تهران دارد. بنابراین با هدف پاسخگویی به تغییر و تحولات رخ داده و ساماندهی وضعیت موجود و گذشت حدود دو دهه از تهیه طرح‌های مختلف برای این مجموع منحصر به فرد، تهیه طرح ویژه برای این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است
  • دست‌کم گرفته‌ شده همچون آلبرتو جیلاردینو؛ بقای جنوا در سری آ به راحتی تضمین شد
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم