Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@23:16:33 GMT

حامد لک و وریا از فهرست اسکوچیچ جا ماندند ؟

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۰۲۷۳

حامد لک و وریا از فهرست اسکوچیچ جا ماندند ؟

بازیکنان شاغل در لیگ برتر به استثنای پرسپولیسی‌ها که امروز نیمه نهایی لیگ قهرمانان را پیش روی خود می بینند، امروز خود را به کادر فنی تیم ملی معرفی کردند.

به گزارش "ورزش سه"، از آخرین مصاف تیم ملی مقابل عراق که شاگردان مارک ویلموتس در دقایق پایانی شکست خوردند و شرایط پیچیده‌ای در گروه پیدا کردند، ماه‌ها سپری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید باورش سخت باشد ولی آخرین گردهمایی بازیکنان تیم ملی 23 آبان ماه سال 1398 به پایان رسید  و شاید مهم ترین مسئله غیبت چند بازیکن کلیدی در اردو نظیر جهابنخش و بازی کردن محبی با سنی کم در ترکیب ثابت بود. پس از آن مباحث تیم ملی بیشتر حول و حوش قرارداد مارک ویلموتس و غرامت 6 میلیون یوریی بوده که فدراسیون باید به او بپردازد.


البته در همین حین و به دلیل اینکه باید در فروردین ماه مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج بازی می‌کردیم و در خرداد ماه دو بازی سرنوشت ساز مقابل بحرین و سپس عراق در پیش داشتیم، دراگان اسکوچیچ پس از صحبت‌های جدی‌ای که در مورد بازگشت علی دایی و امیرقلعه‌نویی به تیم ملی وجود داشت، به عنوان جانشین سرمربی بلژیکی انتخاب شد و در شرایطی که خودش را برای 4 بازی باقی مانده ایران در مرحله اول مقدماتی جام جهانی آماده می‌کرد، ویروس کرونا همه چیز را به حالت تعطیلی درآورد.


حالا و پس از ماه‌ها تیم ملی ایران به زودی دو دیدار دوستانه برابر تاجیکستان و ازبکستان برگزار خواهد کرد و حالا در شرایطی که فرصت برای برگزاری بازی های دوستانه دوباره به تقویم فیفا و ای اف سی بازگشته است، شاهد رونمایی از اولین لیست اسکوچیچ خواهیم بود؛ لیستی که با شگفتی‌هایی همراه خواهد بود ولی اسکوچیچ در عین حال قصد ندارد که توازن تیمی که کی‌روش ایجاد کرده بود را برهم بزند.
برای همین موضوع امروز به هتل المپیک رفتیم؛ جایی که محل اقامت سرمربی تیم ملی به شمار می رود و در هفته گذشته نیز شاگردان جواد نکونام اردوی خود را در آن برگزار کردند.
حضور در هتل المپیک مصادف شده بودیم با خروج فولادخوزستان از هتل و ورود بازیکنان ذوب آهن که با سرمربیگری رحمان رضایی کار جدی خود را برای حضور در لیگ بیستم آغاز کرده اند و در همین حین هم شاهد حضور بازیکنانی از لیگ بودیم که کارشان با تیم های باشگاهی تمام شده و با دعوت اسکوچیچ خودشان را به هتل المپیک رسانده بودند.

 

مهدی قایدی با چمدان آبی اولین ملی‌پوش
پیش از اینکه مهدی قایدی با چمدان آبی رنگش به عنوان یکی از اولین بازیکنان ملی پوش خودش را به هتل برساند، جواد نکونام و دراگان اسکوچیچ نشستی را در لابی برگزار کرده بودند و در مورد مسائل مختلف صحبت کردند. مجتبی نجاریان تنها بازیکن دعوت شده از تیم فوتبال فولادخوزستان به اردوی تیم ملی به شمار می‌رود، تا در پست دفاع راست شاهد حضور یکی از سورپرایزهای اسکوچیچ وحضور یک بازیکن جوان باشیم.

 

حضور توامان استقلالی‌های جدید و قدیم با اولین لژیونر
رشید مظاهری و عارف غلامی دو بازیکن دیگر بودند که به هتل رسیدند تا تعداد استقلالی‌های دعوت شده به همراه علی کریمی که به احتمال فراوان یکی از دعوت شده ها باشد، به عدد 4 برسد. هنوز رشید مظاهری خودش را برای انجام تست کرونا به یکی از اتاق های درنظر گرفته شده هتل نرسانده بودند که اولین لژیونر دعوت شده به تیم ملی مشخص شد و مجید حسینی مدافع تیم ترابزون اسپور ترکیه به هتل رسید و با دروازه بان استقلال برای ثانیه‌هایی خوش و بش کرد.

 

سپاهانی‌های جدید و قدیم هم رسیدند
وجه مشترک سه بازیکن بعدی حاضر شده در هتل المپیک این بود که آنها هر سه به نوعی سپاهانی بودند. ابتدا نورافکن رسید و در ادامه پیام نیازمند. کمی بعدتر هم احسان حاج صفی که به احتمال فراوان کاپیتان تیم ملی در دو بازی دوستانه پیش رو خواهد بود، به هتل رسید تا آخرین بازیکنی لقب بگیرد که در روز شنبه خودش را به کادر فنی تیم ملی معرفی کرده است. محمد محبی دیگر بازیکن سپاهان به شمار می رود که شانس رسیدن به فهرست تیم ملی را داشت ولی او به تازگی پای خود را به جراحان سپرده است.

 


ملاقات‌های ناگهانی در لابی
در تمام این مدت دراگان اسکوچیچ به همراه دستیاران خود در لابی هتل المپیک نشسته بود و وحید هاشمیان هم مدت زیادی به رحمان رضایی همبازی سابق خود در تیم ملی گفتگو می‌کرد.  ملاقات صمیمانه قاسم حدادی فر کاپیتان تیم فوتبال ذوب آهن با جواد نکونام از نکات جالب توجه امروز در هتل المپیک بود؛ ملاقاتی که توجه مهدی هاشمی نسب دستیار جواد نکونام را هم به خود جلب کرد و او هم به سمت حدادی فر رفت و با او خوش و بش کرد؛ درست مانند کاری که حسین کعبی انجام داد.

 

 

 

با توجه به بازیکنانی که خودشان را امروز به کادر تیم ملی معرفی کردند، می‌توان گفت نفراتی که از لیگ مورد نظر اسکوچیچ بوده‌اند، خودشان را به این سرمربی کروات معرفی کرده اند و حالا باید در انتظار لیست نهایی باشیم که پس از نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا اعلام شود؛ لیستی که ملی پوشان پرسپولیس و سایر بازیکنان لژیونر نیز به آن اضافه خواهند شد و 23 بازیکنی را تشکیل خواهند داد که برای دو دیدار دوستانه در دسترس اسکوچیچ قرار خواهند گرفت.

 

قرار است روز آینده بازیکنان پرسپولیس و برخی دیگر از نفرات مورد نظر کادر فنی تیم ملی خودشان را به هتل المپیک برسانند و روز دوشنبه با اضافه شدن لژیونرها شرایط برای برگزاری اولین تمرین که احتمالا روز دوشنبه خواهد بود، فراهم خواهد شد.

 

 

ابهام پیرامون دعوت شدگان از استقلال
حالا یکی از سوالات اصلی این است که با فهرستی که امروز از آن رونمایی شد، آیا وریا غفوری به تیم ملی دعوت شده یا خیر؟ موضوعی که با توجه به حضور مجتبی نجاریان و دعوت احتمالی از محرمی و رامین رضائیان شاید پاسخ به آن منفی باشد.

 

پرسپولیسی‌های تیم ملی کدامند؟ لک جا می‌ماند ؟
پرسپولیس نمایش‌های فوق العاده‌ای با یحیی گل‌محمدی در بازی های لیگ قهرمانان آسیا داشته و احتمال دعوت از برخی بازیکنان خیلی محتمل به نظر می رسد. اگر حضور محمد حسین کنعانی زادگان در خط دفاعی و احمد نورالله در خط هجومی را قطعی بدانیم، بازیکنان دیگری نظیر شجاع خلیل زاده و حامد لک شانس بسیار زیادی دارند. هر چند در خط دروازه بی شک، بیش از سه بازیکن دعوت نخواهد شد و اگر امیر عابدزاده را انتخاب سوم اسکوچیچ بدانیم، با توجه به حضور نیازمند و مظاهری دیگر حامد لک به تیم ملی دعوت نخواهد شد. همچین باید در این خط به بیرانوند اشاره کرد که با مصدومیتی نزدیک به یکماه مواجه شده است. البته بازیکنان دیگری نظیر سعید آقایی هم نمایش خوبی داشته اند که شاید منجر به حضور آنها در لیست تیم ملی شود.

 

 

لژیونرها
علی قلی‌زاده، کاوه رضایی، مرتضی پروعلی گنجی، میلاد محمدی، سامان قدوس، سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، رامین رضاییان، امید ابراهیمی و کریم انصاری فرد را با توجه به فرمی که در این روزها دارند، باید دعوت شده های قطعی از میان لژیونرها به شمار آورد. همچنین مهدی ترابی اگرچه می‌توانست همین حالا یکی از امیدهای پرسپولیس برای رسیدن به فینال باشد، تصمیم عجیبی گرفت و در شرایطی که هنوز تیم خود را انتخاب نکرده، سرخپوشان را در آسیا همراهی نکرد. با این حال او که شاخص ترین بازیکن تیم قهرمان در لیگ نوزدهم بود، به احتمال فراوان یکی از 23 نفر بازیکن مورد نظر اسکوچیچ خواهد بود و سایر بازیکنان نظیر سعید عزت اللهی، مهرداد محمدی و صادق محرمی نیز شانس رسیدن به 23 نفر اصلی را دارند.


تیم ملی ابتدا قرار بود روز 17 شهریور ماه با ازبکستان بازی های خود را زیر نظر اسکوچیچ آغاز کند ولی با توصیه فدراسیون جهانی فوتبال این مسابقه به تعویق افتاد و حالا اولین روز نمایی از تیم ملی زیر نظر اسکوچیچ روز 17 مهرماه در تاشکند مقابل ازبکستان خواهد بود و 4 روز بعد در ورزشگاه ازادی با تاجیسکتان بازی خواهد کرد.
البته تا ساعاتی دیگر و پس از مصاف پرسپولیس با النصر در شرایطی که عیسی آل کثیر با محرومیتی 6 ماهه و شوکه کننده مواجه شده، فهرست 23 بازیکن تیم ملی برای دو مصافی که به آنها اشاره شد، در سایت رسمی فدراسیون فوتبال منتشر خواهد شد؛ لیستی که به خیلی از گمانه زنی ها خاتمه می‌دهد.

تیم ملی ایران وریا غفوری پرسپولیس تهران حامد لک استقلال تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی ایران وریا غفوری پرسپولیس تهران حامد لک استقلال تهران جواد نکونام نظر اسکوچیچ هتل المپیک تیم ملی خواهد شد دعوت شده حامد لک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۰۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورد عیسی آل‌کثیر؛ جذاب‌تر از پرسپولیس - سپاهان

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر روز چهارشنبه از ساعت ۱۹:۳۰ تیم فوتبال پرسپولیس تهران در ورزشگاه آزادی به مصاف سپاهان اصفهان می‌رود.

نکته جالب توجه در خصوص تقابل این دو تیم حضور عیسی آل‌کثیر در ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس است. این مهاجم در ابتدای فصل جاری بعد از سه سال حضور در پرسپولیس به دلیل اختلافاتی که با مدیریت باشگاه بر سر تمدید قرارداد داشت، از این تیم جدا شد. این مهاجم ۳۳ ساله بعد از آنکه با پرسپولیس بر سر مبلغ قرارداد نتوانست توافق کند با سپاهان وارد مذاکره شد و در نهایت بعد از کش و قوس‌های فراوان راهی اصفهان شد تا لباس طلایی‌پوشان دیار زاینده رود را بر تن کند، اما این موضوع تازه شروع دردسر‌های این مهاجم بود.

با توجه به قانون سقف بودجه که توسط فدراسیون فوتبال در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر وضع شد، سپاهانی‌ها برای ثبت قرارداد بسیاری از بازیکنان خود از جمله آل‌کثیر با مشکل جدی روبه‌رو بودند و این باشگاه برای استفاده از بازیکنان خود نیاز داشت تا قرارداد بازیکنان خود را اصلاح کند.

آل کثیر در شرایطی در نوزدهم تیر ماه سال ۱۴۰۲ به سپاهان پیوست که مجوز بازی او ۴ ماه بعد یعنی در مهر ماه صادر شد آن هم درحالی که هفت هفته از رقابت‌های لیگ برتر گذشته بود. با ثبت قرارداد این مهاجم ۳۳ ساله، آل‌کثیر حالا فرصت این را پیدا کرده بود تا خود را در لباس تیم جدید به اثبات برساند، اما شرایط آن‌گونه که این بازیکن خواست پیش نرفت.

بعد از مشکلات پیش آمده برای باشگاه سپاهان در خصوص قانون سقف قراردادها، این تیم اجازه استفاده از چند بازیکن خود از جمله پیام نیازمند، رضا اسدی، رضا شکاری، هادی محمدی، کاوه رضایی و احسان پهلوان را نداشت. باشگاه سپاهان برای اینکه بتواند جواز استفاده از این بازیکنان را بگیرد قرارداد چند بازیکن خود را به صورت یک‌طرفه فسخ کرد که آل‌کثیر یکی از این بازیکنان بود. این مهاجم سرانجام بعد از انجام ۹ بازی با لباس سپاهان اصفهان و بعد از ۶ ماه حضور در این تیم از طلایی‌پوشان جدا شد و بار دیگر به پرسپولیس پیوست.

آل‌کثیر بعد از بازگشت به پرسپولیس حالا در بهترین فرم خود قرار دارد. او در ۱۰ بازی اخیر خود توانسته ۷ بار برای قرمز‌ها گلزنی کند. وی بعد از ۱۰ بازی حالا بهترین گلزن پرسپولیس در این فصل از رقابت‌هاست و در آستانه بازی حساس این تیم با سپاهان به طورحتم امید اول گلزنی قرمزهاست. از طرفی با توجه به حواشی رخ داده در زمان حضور این بازیکن در سپاهان و نحوه جدای وی، آل‌کثیر که این روز‌ها در بهترین فرم خود قرار دارد، فرصت این را دارد تا از سپاهان انتقام بگیرد و ارزش‌های خود را به رخ بکشد.

دیگر خبرها

  • امید بارسلونا به فروش ۲ بازیکن به عربستانی‌ها
  • مورد عیسی آل‌کثیر؛ جذاب‌تر از پرسپولیس - سپاهان
  • صلاح در فهرست فروش لیورپول
  • انتظارات بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در جام جهانی
  • محمد صلاح در فهرست فروش لیورپول قرار گرفت
  • دعوت ۱۸ بازیکن به اردوی تیم ملی والیبال/ عبادی پور در لیست جایی ندارد
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • دو بازیکن خارجی در سبد خرید تابستانی پرسپولیس
  • دعوت به کتک‌کاری: دعوای دربی میلان ادامه دارد! (عکس)‏
  • دو ستاره خارجی لیگ برتری در سبد خرید تابستانی پرسپولیس