Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

وزارت خارجه فرانسه از تمدید ماموریت ائتلاف دریایی اروپا   موسوم به (EMASOH) در خلیج فارس و تنگه هرمز خبر داد.

«وبگاه وزارت خارجه فرانسه» در بیانیه خود ضمن تشکر از میزبانی امارات از این نیروها اعلام کرده که حضور این ائتلاف در خلیج فارس و تنگه هرمز برای تقویت همکاری و هماهنگی در منافع مشترک، از جمله تأمین منافع سیاسی و اقتصادی اروپا در منطقه و بهره مندی از تجارت جهانی بوده و بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه فرانسه در بخش دیگر این بیانیه از تمدید ماموریت این ائتلاف دریایی در خلیج فارس و تنگه هرمز تا سال 2021 خبر داده است.

پارلمان دانمارک چندی قبل  چراغ سبز خود  برای ارائه کمک‌های نظامی جدید به نیروهای  ناتو  در عراق و همچنین استقرار یک فروند ناوچه و شماری پرسنل نیروی دریایی  به تنگه هرمز به مدت چهار ماه  به عنوان بخشی از ماموریت تحت هدایت اروپاست، موافقت کرد. وزارت دفاع استونی نیز از اعزام شماری نیروی نظامی برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز که به بهانه تامین امنیت دریایی ایجاد شده، خبر داد. وزارت دفاع استونی در این زمینه اعلام کرده که تعدادی از افسران خود را به ماموریت دریایی آمریکا در تنگه هرمز اعزام میکند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ائتلاف دریایی اروپا خلیج فارس تنگه هرمز تنگه هرمز خلیج فارس وزارت خارجه فرانسه ائتلاف دریایی اروپا خلیج فارس و تنگه هرمز ائتلاف دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کشورهایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته(پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور  مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن است اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و  این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشورها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشورهای همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشورهای سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکارهای این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل مخالف است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان – 8 اردیبهشت
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • وقوع حادثه امنیت دریایی در خلیج عدن
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس