Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمودرضا مرادی پیش از ظهر امروز در حاشیه ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و در استان سیر صعودی را داشته و تعداد موارد بستری‌ها در کرمانشاه نسبت به اوایل شهریورماه بیش از سه برابر شده است.

وی با بیان اینکه تعداد موارد بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه نیز روند افزایشی داشته است، افزود: استان کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار دارد و با تمام ظرفیت موجود در حال خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اضافه شدن ۲۰ تخت مراقبت‌های ویژه در هفته جاری به ظرفیت بیمارستان فارابی خبر داد و گفت: در چند هفته اخیر ۲۱ تخت مراقبت‌های ویژه را در بیمارستان گلستان و ۱۲ تخت مراقبت‌های ویژه را در بیمارستان فارابی راه اندازی کردیم.

مرادی تصریح کرد: گزارش امروز ستاد ملی کرونا نشان داد که متأسفانه در پیک این بیماری حساسیت مردم نسبت به زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی کمتر شده و در استان حدود ۴۵ درصد از مردم ماسک می‌زنند.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده با دو نگرانی مواجه هستیم و باید اقدامات پیشگیرانه ای برای آن انجام شود، تصریح کرد: یکی از این نگرانی‌ها مراسم اربعین است که دولت اعلام کرد هیچ‌گونه مراسم، راهپیمایی و سفری به عراق نداریم و مردم برای زیارت و انجام مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) به مرزها مراجعه نکنند.

مرادی با اشاره به نگرانی دوم، گفت: در تعطیلات پایانی ماه صفر که مصادف با رحلت حضرت رسول (ص) و شهادت امام رضا (ع) است، مسافرت و برگزاری مراسمات مذهبی بیشتر می‌شود که موجب جابجایی و انتقال ویروس خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنوز نمی‌دانیم آیا در پیک بیماری قرار داریم یا خیر، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم تاکید کرد و گفت: قدرت سرایت این ویروس بالا است و مردم از اقدامات و ترددهای غیرضروری که منجر به تجمع می‌شود، اجتناب کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم بیماری آنفلوانزا امسال نسبت به سال گذشته کمتر خواهد بود.

مرادی با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا به دو طریق در دسترس خواهد بود، ادامه داد: حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ دُوز از این واکسن در مرحله اول از طریق معاونت بهداشتی دانشگاه به صورت رایگان و محدود از چند روز گذشته در بین کادر بهداشت و درمان، مادران باردار، بیماران سرطانی، بیماران خاص و مددجویان بهزیستی توزیع شده است.

وی افزود: در مرحله بعد از طریق معاونت غذا و دارو در اختیار داروخانه‌ها برای افراد بالای ۶۵ سال و با ارائه کارت ملی قرار خواهد گرفت که هنوز سهمیه این مرحله در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار نگرفته است.

کد خبر 5038928

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه محدودیت های کرونایی کرمانشاه ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز هفته دفاع مقدس آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان کرمانشاه دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی اربعین 99 شهرکرد خطبه های نماز جمعه مراقبت های ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان صبح یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 6090488

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی در کف میدان شکست خورده است
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن