Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، امیرحسین نقشینه در گفتگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: روز یکشنبه ۱۳ مهر با نفوذ سامانه بارشی از شمال غرب کشور، بارش در سواحل خزر و شمال غرب تقویت می‌شود و دامنه بارش‌ها به ارتفاعات زاگرس مرکزی و برخی مناطق مرکزی کشور نیز کشیده خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: بعدازظهر یکشنبه 13 مهر، رگبار شدید باران و رعد و برق گاهی توام با تندبادهای لحظه ای همچنین کاهش دما به طور متوسط 6 تا 10 درجه با احتمال بارش برف در نیمه شرقی و شمالی آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، زنجان و خصوصا قلل سبلان و رشته‌کوه البرز مرکزی پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این شرایط جوی روز دوشنبه در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و روز سه شنبه در نیمه شمالی آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات تهران پیش بینی می شود.

نقشینه اضافه کرد: در این راستا بالا آمدن آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آبگرفتگی و برخورد صاعقه و اختلال تردد در جاده های کوهستانی پیش بینی و توصیه می شود خودداری از اتراق، تردد و چرای دام در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، بازگشایی آبروها، اجتناب از صعود به ارتفاعات و مجهز شدن به تجهیزات زمستانی در قلل سبلان و رشته کوه البرز مرکزی و تمهیدات لازم در مراقبت از محصولات کشاورزی و باغداری، گلخانه‌ای و دامی، در دستور کار باشد.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز دوشنبه ۱۴ مهر بارش ها در شمال غرب، سواحل خزر و دامنه‌های البرز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه روز سه شنبه در شمال غرب به سواحل خزر بارش پراکنده خواهیم داشت، گفت: سامانه بارشی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به تدریج از شمال‌شرق خارج خواهد شد.

نقشینه افزود: از فردا تا پایان هفته کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور بین ۵ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری در برخی ساعات همراه با افزایش باد و در بعد از ظهر ابری و اواخر وقت بارش باران پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۷ و ۱۸ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سامانه بارشی هواشناسی برف آبگرفتگی باران شمالی آذربایجان پیش بینی می شود پیش بینی شمال غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش قدس آنلاین، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و میزان تولید برگ سبز چای شمال کشور، اظهار داشت: اکنون تولید چای در سطح ۲۲ هزار هکتار از اراضی شمال کشور به ویژه در استان گیلان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر بخشی از اراضی چای شمال کشور احیا شده است اظهار داشت: تقریباً ۶ هزار هکتار اراضی چای غیرفعال دیگر در شمال کشور داریم که با مدیریت و اقدامات حمایتی می‌توان آنها را نیز احیا کرد.

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: اکنون سطح زیرکشت چای شمال کشور به ۲۲ هزار هکتار رسیده که در سال‌های گذشته این میزان حدود ۱۵ هزار هکتار بوده است.

جهان ساز گفت: اکنون قیمت مصوب هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۸ هزار تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۵ هزار تومان تعیین شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال گذشته قیمت خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای متناسب با هزینه‌های تمام شده تولید و نرخ تورم متناسب‌سازی شده است و با توجه به شرایط اقتصادی و صرفه بازار کارخانه‌ها برای حمایت از چایکاران ممکن است این محصول را بیش از مبلغ مذکور خریداری کنند.

آغاز خرید برگ سبز چای از نیمه اردیبهشت ماه

جهان ساز گفت: برداشت برگ سبز چای همه ساله اوایل اردیبهشت ماه انجام می‌شود امسال به دلیل شدت بارندگی‌ها و سرد شدن هوا این مهم به تعویق افتاده است.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد برداشت برگ سبز چای از اواسط اردیبهشت ماه انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم
  • پیش‌بینی بارش باران در این استان‌ها
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • تا یکشنبه آینده کدام مناطق ایران باران می بارد؟
  • تا یکشنبه آینده کجای ایران باران می بارد؟