Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@03:29:01 GMT

جزییات مراسم جاماندگان اربعین در حرم عبدالعظیم (ع)

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۱۱۶۴

جزییات مراسم جاماندگان اربعین در حرم عبدالعظیم (ع)

آیت الله ری شهری گفت: پیاده‌روی اربعین در سال جاری برگزار نمی‌شود اما مسئولان شهرستان ری باید آمادگی لازم برای میزبانی از زائرانی که ممکن است بصورت خودجوش بیایند را داشته باشد.

به گزارش مشرق، آیت الله محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و نماینده مجلس خبرگان رهبری در یکصد و سیزدهمین جلسه شورای عالی فرهنگی آستان مقدس از فعالیت های صورت گرفته توسط این شورا تشکر و قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: عکس/ پذیرایی کودکان خادم در مسیر کربلا

وی با اشاره به نزدیکی ایام اربعین حسینی و موضوع پیاده روی اربعین به سمت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) که هر ساله با عنوان "جاماندگان" برگزار می شد، تصریح کرد: با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا اگر چه راهپیمائی  مراسم اربعین در ایران برگزار نخواهد شد، اما مسئولان آستان مقدس و دستگاه های ذی ربط شهرستان باید آمادگی لازم برای حضور زائرانی که به صورت خودجوش در روز اربعین به سمت این بارگاه ملکوتی می آیند را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: سپری کردن اربعین امسال با «این شب‌ها»

در ادامه جلسه، نماینده هیئت نظارت؛ گزارشی از اقدامات انجام شده در ارتباط با مصوبات گذشته شورا را تشریح کرد و گفت: بنابر مصوبات جلسه گذشته شورا در ارتباط با نامگذاری صحن ها و رواق های آستان مقدس اقداماتی در این خصوص انجام گرفت که در همین راستا صحن مجاور حرم مطهر( صحن باغ توتی سابق) با نصب بنر جدید به صحن سیدالشهداء تغییر و به اطلاع عموم رسید و همچنین بنر اسامی جدید دیگر صحن های حرم مطهر نیز به مرور در مکان های مورد نظر نصب خواهد شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین اربعین حسینی هیئت نظارت ستاد ملی کرونا آستان مقدس اربعین مجلس خبرگان رهبری حرم عبدالعظیم ایران مشرق ماه محرم جاماندگان اربعین حسینی آستان مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۱۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مراسم جز خوانی قرآن کریم در دوازدهمین سال متوالی بصورت ویژه در تمامی آستان‌های متبرکه استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک افزود: یکی آستان‌های متبرک آستان مقدس امامزادگان ابراهیم بن موسی بن جعفر (امامزاده نرمی) وامامزاده هلال بن علی در آران و بیدگل بود.

وی ادامه داد: با همکاری و پشتیبانی صداوسیمای استان مراسم جز خوانی در ۳۰روز از ماه مبارک ضبط و در رسانه پخش شد که گام موثری در ترویج فرهنگ قرآنی بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اضافه کرد: برای قدردانی از تلاش ۸۰ خادم قرآنی، قاریان، دست اندرکاران و عوامل موثر صداوسیمای استان تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا
  • ببینید | لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان