Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@19:55:09 GMT

شش ماهه دوم زمانی برای کسب سود

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۱۲۵۲

شش ماهه دوم زمانی برای کسب سود

خبرگزاری آریا - شرایط این روزهای بازار تجربه مفیدی برای سهام داران و تازه واردان به بازار سرمایه است تا به این نتیجه برسند که قیمت ها در بازار سرمایه هر روز مثبت نیست و نیاز به تحلیل دارد و کاری کاملا حرفه ای است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سنا؛ پیمان حدادی، کارشناس بازار، با اشاره به اینکه سهامداری، کاری کاملا حرفه ای و بلند مدت است، تصریح کرد: این روزها میگذرد، مثل همان روزهای مثبتی که گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزهای منفی هم به مثبت تبدیل می شود، اما صبوری کردن در سهامداری، تنها نکته سودگیری از این بازار است.
وی ادامه داد: اگر سهام داری به دنبال کسب بازدهی در 6 ماه دوم سال است، تاکید می کنم که بر روی سهام خود باقی بماند، البته نه هر سهمی و نه هر صنعتی. عمدتا صنایع بزرگ بازار ما مثل فلزات اساسی، سنگ معدنی، صنایع پتروشیمی و صنایع مادر بسیار ارزنده و از لحاظ بنیادی بسیار ارزشمند هستند. ارزیابی ها نشان می دهد که بازدهی بازار سرمایه در قیاس با سایر بازارها، طی 6 ماه دوم مناسب تر خواهد بود.
به نتیجه انتخابات آمریکا وزن ندهید
حدادی در ادامه با اشاره به رفتار حقیقی ها اذعان داشت: تاکید می کنم که سهامداران نباید نسبت به عبارت ها حساس نشوند. این عبارت های غیرکارشناسی که اگر حقوقی یک سهم را بخرد بازار مثبت میشود و اگر نخرد بازار خراب می شود نباید ملاک تصمیم گیری برای خرید سهم باشد.
وی با اشاره به اینکه نباید به نتیجه انتخابات آمریکا و تأثیر آن بر بازار وزن داد، خاطرنشان کرد: مولفه های دیگری بر بازار ما اثرگذار هستند. گزارش هایی که برخی رسانه ها منتشر می کنند مبنی بر خروج نقدینگی توسط حقیقی ها از بازار نیز کاملا نادرست است. نقدینگی از بازار خارج نمی شود بلکه دست به دست می شود. حقیقی ها می فروشند و حقوقی ها خرید می کنند. این نکته را باید به یاد داشته باشیم که بسیاری از حقوقی ها در اصل افراد حقیقی هستند. اگر حقیقی سبدگردانی می کند، تنها کد سبد، حقوقی است اما سرمایه گذاری توسط شخص حقیقی انجام شده است. یا این که صندوق های سرمایه گذاری با کدهای حقوقی خرید و فروش می کنند اما افراد حقیقی نسبت به ابطال واحدهای صندوق اقدام کرده اند.
بازار سرمایه بازاری است که افت و خیز دارد اما کسانی برنده خواهند شد که توقع بازدهی منطقی داشته باشند
این کارشناس بازار سرمایه با یادآوری تاریخچه بازار در سال های گذشته بیان داشت: بعد از ریزش های سال 92 و 93 افرادی که سهامداری کردند و صبوری به خرج دادند هم اکنون بازدهی خوبی را کسب کردند. بازار سرمایه بازاری است که افت و خیز دارد اما کسانی برنده خواهند شد که توقع بازدهی منطقی داشته باشند. نکته دوم برای موفقیت در این بازار این است که باید به این بازار نگاه بلند مدت بالای یک سال داشت.
ریزش ها، دلیل منطقی ندارد
وی در خصوص دلایل ریزش بازار در هفته های اخیر گفت: روال عادی بازار باید طی شود، این روند نیاز به یک تعدیل دارد اما نمی توان گفت که سازمان بورس و دولت در یک دوره زمانی زمینه رشد بازار را فراهم کردند. این تعبیر بسیار غلط است. این توجیهات برای افرادی است که سهام بنیادی انتخاب نکرده اند و هم اکنون در ضرر هنگفتی هستند و نیاز دارند تا از مسئولیت این تصمیمات غلط خود شانه خالی کنند.
حدادی در ادامه خاطرنشان کرد: هیچ اتفاق منفی در زیرساخت های مالی و مسائل اقتصادی کشور ایجاد نشده است که دلیل ریزش قیمت ها در بازار سرمایه باشد. کمااینکه اتفاقات ابتدای سال نیز موجب رشد بازار نشد و نقدینگی که وجود داشت و افزایش نرخ ارز و عقب ماندگی بازار سهام از دیگر بازارها، موجب رشد بازار سرمایه شد. این که گفته می شود صندوق دارا یکم موجب رشد بازار شد و تعلل در صندوق دارا دوم موجب ریزش بازار شد کاملا تصور اشتباهی است. بازار سرمایه از مولفه های اثربخش تری، الهام میگیرد.
اوراق تبعی و سهام خزانه، ابزارهای کاربردی در بازار سرمایه
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه در خصوص ابزارهای کاربردی برای عمق بخشی به بازار سرمایه توضیح داد: یکی از ابزارهایی که بسیار کاربرد دارد و ابزاری کاملا برد-برد به شمار می رود، اوراق تبعی است. چرا که سهامدار عمده از این طریق تامین مالی می کند و با توجه به فروش اوراق تبعی، سهامدار اطمینان خاطر پیدا می کند تا مدت زمان معلومی سود تضمین شده دارد.
وی در خصوص سهام خزانه نیز یادآور شد: در کنار مبحث اوراق تبعی، سهام خزانه نیز یکی از موفق ترین تجربه هایی است که می تواند موجب حمایت ناشران از سهام زیرمجموعه خود شود. به این ترتیب شرکت های ارزنده می توانند از شرایط سهام خزانه استفاده کنند و هم از رشد قیمت سهام شرکت خود منتفع شوند. از این طریق سهامداران نیز به منفعت می رسند به این ترتیب که سهمی که توسط خوده شرکت و ناشر خریداری می شود و در آینده رشد می کند، موجبات افزایش سودآوری شرکت می شود و در نهایت به نفع سهامدار خواهد بود. نکته دوم این است که سهامدار متوجه حمایت ناشر از سهم خود خواهد شد و می تواند به آینده دار بودن سهم مورد نظر اعتماد پیدا کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازار سرمایه سهام خزانه اوراق تبعی رشد بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۱۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست

ارزش بازار آلفابت روز جمعه در پی انتشار گزارش مالی این شرکت که سرمایه‌گذاران را مطمئن کرد شرکت مادر گوگل، یک بازیگر بزرگ در هوش مصنوعی خواهد بود، از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرد.

به گزارش ایسنا، سهام آلفابت روز جمعه ۱۰ درصد افزایش یافت و به ۱۷۱.۹۵ دلار رسید که بزرگترین افزایش یک روزه از ژوئیه سال ۲۰۱۵ بود و ارزش بازار این شرکت را به ۲.۱۵ تریلیون دلار رساند. این رشد، تقریبا ۲۰۰ میلیارد دلار به ارزش بازار آلفابت افزود و یکی از بزرگترین افزایش‌های روزانه را در تاریخ بازار سهام رقم زد. سهام این شرکت امسال ۲۳ درصد رشد کرده است در حالی که رشد شاخص نزدک ۱۰۰، حدود ۵.۳ درصد بوده است.

نقطه عطف ۲ تریلیون دلاری، پس از انتشار نتایج مالی این شرکت حاصل شد. درآمد آلفابت تحت تاثیر عملکرد قوی واحد رایانش ابری این شرکت، فراتر از انتظارات بود. تقاضای ابری، تحت تاثیر رشد هوش مصنوعی بوده است و همزمان، آلفابت با اعلام سود نقدی و برنامه بازخرید ۷۰ میلیارد دلاری سهام، سرمایه‌گذاران را تشویق کرد.

وین کوفمان، تحلیلگر شرکت «فونیکس فایننشیال سرویس» گفت: آلفابت به شکل فوق‌العاده‌ای مدیریت می‌شود. جریان نقدی آزاد آن، فوق العاده مبهوت‌کننده است و یک بودجه عظیم برای تحقیقات و توسعه دارد. از این رو، هر چند هیچ کس نمی‌داند کدام شرکت، بهترین محصولات هوش مصنوعی را دارد اما مشکل بتوان علیه آلفابت، شرط بست.

اگرچه ارزش بازار آلفابت در سال ۲۰۲۱، در یک روز معاملات، از سطح ۲ تریلیون دلار عبور کرد و اوایل ماه میلادی جاری، بار دیگر از این سطح توانست عبور کند اما برای نخستین بار است که در بالای ۲ تریلیون دلار بسته شد. شرکت انویدیا تحت تاثیر تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی، اوایل امسال از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرد در حالی که آمازون، فاصله زیادی با این رکورد ندارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مسیر رسیدن به این نقطه عطف، هموار نبوده است. ارزش سهام آلفابت در بحبوحه انتقادهای جدی نسبت به محصولات هوش مصنوعی این شرکت، نوسان داشته است و قبل از گزارش درآمد، برخی از سرمایه‌گذاران، توانایی آلفابت برای رقابت با شرکتهایی مانند OpenAI در این حوزه را زیر سوال برده بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قلک پورشه خالی شد
  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور