Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس رسانه گفت: نقد زمانی در فضای رسانه کارساز است که مطالبات مردم به مسئولین گوشزد شود، اهل راهکار دادن و معرفی حل مسئله باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهزاد مهرکش کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد:  رسانه‌ در جهت‌دهی، هدفمندکردن و پیگیری مطالبات مردمی نقش ویژه و اصلی را ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه برخی جریان‌ها در غالب رسانه و برخی از افراد در پوشش عنوان مقدس خبرنگار به جای اینکه مسئله را به نفع مطالبات به حقِ مردم جلو ببرند به توجیه برخی مفاسد می‌پردازند تصریح کرد:  متاسفانه عده‌ای  کارکرد دستگاه‌های اجرایی را عوض کرده و آن‌طور که خودشان می‌خواهند در غالب رسانه منتشر می‌کنند.

این کارشناس رسانه ادامه داد: رسالت اصلی خبرنگار مطالبه‌گری و تلاش برای حل معضلات و مشکلات مردم و تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها مانند نورافکنی عمل می‌کنند که نورش همه جا را فرا می‌گیرد خاطرنشان کرد: رسانه‌نما می‌تواند فضا را برای هرکسی که بخواهد فسادی بکند آماده می کند، مطالبه مردم را به حاشیه ببرد و محیط را برای آن‌ها ناامن کند.

مهرکش گفت: برخی از جریانان‌های سیاسی یا جریان‌هایی که به باندهای ثروت و قدرت وصل هستند یا رسانه‌هایی را ایجاد می‌کنند یا در رسانه‌هایی که مبنای خاصی ندارند یا مسائل مردم برای آن‌ها آنچنان مهم نیست به طرق مختلف نفوذ می‌کنند و آنها را بصورت سپر امنی برای انجام اقدامات خود قرار می‌دهند.

وی گفت: نقد زمانی در فضای رسانه کارساز است که مطالبات مردم به مسئولین گوشزد شود، وضعیت معیشتی مردم را نه تنها از طرف رسانه بلکه به فرمایش "مردم گله‌مند هستند" عالی‌ترین مقام سیاسی و معنوی یعنی مقام معظم رهبری  رسمیت ببخشد، اهل راهکار دادن و معرفی حل مسئله باشد.

مهرکش تاکید کرد: نقد درست لازمه کار یک رسانه است، نق‌زدن، سیاه‌نمایی و اینکه طوری مسائل عنوان شود که گویی یک مسئله سیستمی در کشور وجود دارد، نه تنها کمکی به مسئله نمی‌کند بلکه بهانه برای برخی جریانات به وجود می‌آید که فشارهای روانی و اقتصادی وارد کنند، که می‌بایست از حضور کارشناسان خبره استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است خبرنگارهای ما از فضای صرفِ روایتگری خام فاصله گرفته و قدرت تحلیل قوی‌تری پیدا کنند و رسانه‌ها از حالت انفعالی به سمت کنش‌گری رفته و روابط عمومی مجموعه‌ها نشوند.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مطالبات مردم رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۱۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمانی که پرچم کشورم را میان تماشاگران می‌بینم، بسیار افتخار می‌کنم

به گزارش قدس آنلاین، شهای زاهدی شروع فوق العاده درخشانی در تیم آویسپا داشته است. این بازیکن طی هفت مسابقه ای که به میدان رفته، ۶ گل به ثمر رسانده و یک پاس گل نیز داده است. او روز گذشته و در جدال برابر گامبا اوزاکا موفق شد از زمین خودی گلزنی کند.

شهاب زاهدی که یکی از بهترین گل های این فصل را به ثمر رساند و عامل پیروزی مهم تیمش بود، گفت‌وگویی با شبکه KBC ژاپن داشته و به صحبت درخصوص مسائل مختلف پرداخته است.

مهاجم ایرانی آویسپا فوکوئوکا در ابتدا و درخصوص حسش از حضور در این تیم گفته است: واقعا احساس خوبی دارم. فضا در باشگاه فوکوئوکا بسیار جالب است. زمانی که به باشگاه پیوستم، روابط اعضای تیم با من خوب بود و واقعاً احساس خوبی از حضور در اینجا دارم.

او درخصوص غذاهای ژاپنی نیز گفت: در رابطه با غذاها باید بگویم که ژاپن در این زمینه کشور بسیار شناخته شده ای است. من غذای سوشی را امتحان کرده‌ام و یاکینیکو نیز از غذاهای مورد علاقه من است و فکر کنم غذای خوشمزه ای است.

زاهدی درباره اینکه کدام یک از گل هایش را بیشتر از همه دوست دارد، پاسخ داد: تمام گل‌هایم را دوست دارم ولی آن گل هایی که توانستیم بازی را ببریم بیشتر از همه دوست دارم.

مهاجم ایرانی فوکوئوکا گفت: برای من کار تیمی و کسب پیروزی مهم‌ترین چیز است. اگر من گلزنی کنم و تیم نیز بازی را ببرد، برایم خیلی جذاب‌تر است.

او در پاسخ به برخورد مردم ژاپن با خودش نیز گفت: آنها برخورد خوبی با من داشتند و این نشان می‌دهد که ژاپنی‌ها چقدر مردم خوب و دوست داشتنی هستند. مردم ژاپن و طرفداران فوکوئوکا خوب و مهربان هستند.

وی ادامه داد: البته من واقعاً از دیدن پرچم ایران میان تماشاگران احساس خوبی پیدا می‌کنم. زمانی که پرچم کشورم را میان تماشاگران می‌بینم، بسیار افتخار می‌کنم. من تلاش می‌کنم تا بهترین خودم را ارائه کنم تا هواداران را خوشحال کنم.

زاهدی درباره اینکه هواداران معتقدند او بهترین بازیکن تیم است، پاسخ داد: آنها باید بازی تیم را ببینند چون که من بخشی از تیم هستم. در هر بازی، هدف ما کسب پیروزی است و مشخصا هدف من نیز به عنوان یک مهاجم، گلزنی است.

او در پایان گفت: برای من فرقی نمی‌کند که چه کسی در تیم گلزنی کند. زمانی که بازی به پایان می‌رسد، کسب سه امتیاز برای من از هر چیزی مهم‌تر است.

دیگر خبرها

  • در جنگ نابرابر رسانه‌ای قرار داریم/ دانشجویان نشریات دانشجویی، خط قرمزها را کنار بگذارند
  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • دانشجویان آمریکا نمی‌خواهند شریک ظلم اسرائیلی‌ها باشند
  • فوتبال نماینده آموزش برای کودکانمان است
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • رویکرد دوگانه رسانه‌های بیگانه
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • زمانی که پرچم کشورم را میان تماشاگران می‌بینم، بسیار افتخار می‌کنم