Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از بندرانزالی :  حمیدرضا آبایی امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی در انزلی با اشاره به تأثیرات ویروس کرونا بر اقتصاد جهان اظهار داشت: با وجود تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا اما فعالان عرصه دریا توانستند خدمات شایسته‌ای در حوزه تأمین کالاهای اساسی و جبهه اقتصادی ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان انجام بیش از ۸۵ درصد تجارت جهانی از طریق دریا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: عدم توجه کشورها به حمل و نقل کالا از طریق دریا موجب تضعیف اقتصاد آنها می‌شود زیرا حمل و نقل دریایی ایمنی‌ترین و به‌صرفه‌ترین شیوه حمل کالا است.

آبایی با بیان اینکه شعار «کشتیرانی پایدار برای سیاره پایدار» به‌عنوان شعار روز جهانی دریانوردی انتخاب شده است ابراز داشت: با توجه به میزان بارندگی‌ها در بندرانزلی قصد داریم با همکاری بخش خصوصی ترمینال، اسکله‌های سرپوشیده متناسب با تمام فصول احداث کرده و از مزایای آنها بهره‌مند شویم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان کشتیرانی پایدار را محل تلاقی صنعت کشتیرانی، اقتصاد و محیط زیست دریایی دانست و با اشاره به دو دیدگاه در حوزه کشتیرانی خاطرنشان کرد: پایداری تکنولوژی و اکولوژیکی را مدنظر داریم که هر دو نیازمند نیروی انسانی کاردان، حرفه‌ای و دلسوز است.

آبایی با اشاره به سوابق درخشان بندر انزلی بیان کرد: دریای خزر بزرگترین دریاچه جهان و منبع بالقوه‌ای برای اکوتوریسم، ماهیگیری، کشاورزی، کشتیرانی و تجارت است و بندرانزلی نیز با بیش از ۱۰۰ سال سابقه، پرسابقه‌ترین بندر کشور محسوب می‌شود و قابل توجه بازرگانان، تجار و خطوط کشتیرانی است.

وی با بیان اینکه بندرانزلی از دیرباز به‌عنوان دروازه اروپا برای تبادل کالا معرفی می‌شود تصریح کرد: لایروبی بندرانزلی و آستارا، لایروبی بخشی از تالاب انزلی، بومی‌سازی بخش درایور آنتن برج کنترل ترافیک دریایی و راه‌اندازی سیستم هندهلد از جمله طرح‌هایی است که اجرا شدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان افتتاح ۵ طرح با صرف اعتبار بیش از ۶۶۰ میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا جزو دیگر اقدامات انجام شده توسط اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان عنوان کرد و گفت: زیباسازی و نورپردازی جرثقیل‌های بندرانزلی و تکمیل پیاده‌راه و مبلمان موج‌شکن غربی انزلی نیز جزو اقدامانی است که انجام شد.

آبایی خاطرنشان کرد: اهدای ملزومات پزشکی و بهداشتی به بسیاری از مراکز درمانی و بیمارستانی و همچنین کسب مقام دستگاه اجرایی برتر استان در جشنواره شهید رجایی بخشی دیگری از اقدامات انجام شده توسط اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان است.

وی از رشد ۵۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و بیان کرد: در بخش عملیات کانتینری نیز حدود ۷۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشتیم که نشان می‌دهد عملیات‌های دریایی و بندری در بنادر استان روند کاهشی ندارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به توسعه همکاری‌های بندری و دریایی بین ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر به‌ویژه کشورهای آذربایجان، قزاقستان و روسیه افزود: توسعه همکاری‌های بندری و دریایی دوجانبه و استفاده بهینه‌ از حمل و نقل چند وجهی در دستور کار قرار گرفت.

آبایی از انجام پایلوت شماره‌کوبی بدنه موتورهای دو زمانه در بندرانزلی خبر داد و گفت: این اقدام به منظور ساماندهی تردد شناورهای دریایی و ساماندهی وضعیت موجود آمار ثبت موتورهای دو زمانه پس از اخذ مصوبه هیئت دولت انجام شد.

وی با اشاره به بهره‌برداری چندین پروژه‌ بزرگ توسط مجموعه بنادر و دریانوردی استان گیلان در ماه‌های آتی ابراز داشت: افتتاح چند پروژه بزرگ در مجتمع بندری انزلی و ساخت و تجهیز زیرساخت‌های بندرانزلی با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت.

آبایی‌ با اشاره به دیگر برنامه‌ها و پروژه‌های قابل اجرا عنوان کرد: افتتاح سیلوی غلات ۴۵ هزار تنی، انبار کالای عمومی به مقدار ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع، یک پست اسکله جنرال کارگو به طول ۲۰۰ متر و ۲ پست اسکله دلفین نفتی جهت پهلودهی کشتی‌های تا طول ۱۸۰ متر از بزرگترین پروژه‌های قابل افتتاح در مجتمع بندری انزلی هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان بر لزوم توسعه همکاری‌های بندری ایران و کشورهای حاشیه خزر تاکید کرد و ابراز داشت: در این میان ناوگان ملی دارای پرچم، میزان فعالیت دریانوردان ایرانی، کاهش به‌کارگیری نیروهای غیرایرانی، ارائه تخفیف به کشتی‌های کانتینری و گردشگری دریایی از اهمیت خاصی برخوردار است.

آبایی با اشاره به اقدامات انجام شده برای پایش دقیق  پارامترهای فیزیکی و شیمیایی آب دریا، کانال و تالاب و وضعیت جریان سنجیموج و نحوه رسوب‌گذاری، نشست رسوب و کاهش حجم آنها گفت: در این زمینه هم قراردادهای مطالعاتی منعقد شد و از نظرات مشاوره‌های علمی بهره‌مند شدیم اما نیازمند همکاری محیط زیست و شیلات استان هستیم‌

وی به لزوم به‌کارگیری امکانات جهت تعلیم و پرورش نیروهای متخصص در زمینه دریانوردی و استفاده از ذخایر و منابع ماهیانه دریایی تاکید کرد و بیان داشت: با وجود امنیت تردد دریایی که حاصل تلاش و اقتدار نیروهای راهبردی ارتش و سپاه پاسداران است می‌توانیم برای تعلیم و پرورش نیروهای متخصص دریانورد گام برداریم.

46

کد خبر 1439343

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان گیلان مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۲۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل گمرکات استان، در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در این مدت ۱۴۲ هزار تُن کالا از گمرکات خراسان جنوبی به ارزش ۴۳ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

کوهگرد افزود: صادرات قطعی کالا‌های تولیدی صادراتی استان به ارزش ۱۱ میلیون دلار به وزن ۷۱ هزار تن بوده که در مقایسه با پارسال ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: کالا‌های تولیدی استان در این مدت به کشور‌های عراق، ارمنستان، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است.

مدیر کل گمرکات استان افزود: سیمان، روغن سوخت تقطیری، صیفی جات، کاشی و سرامیک، مصنوعات پلاستیکی و نمک خوراکی از جمله کالا‌های صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بوده است.

کوهگرد به مجموع کالا‌های اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان در این مدت مدت اشاره کرد و گفت: در این مدت ۷۱ هزار تُن کالا به ارزش ۳۲ میلیون دلار کالا‌های تولیدی دیگر استان‌های کشور از طریق گمرکات استان صادر شده است.

کوهگرد گفت: این صادرات به لحاظ ارزشی ۸۸ درصد افزایش داشته است.

وی شیشه، اوره پریل، کاشی و سرامیک، ظروف شیشه‌ای، شمش آهن و سایر کالا‌ها را از اجمله این کالا برشمرد.

دیگر خبرها

  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان