Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی کلهر رئیس شورای بخش کهریزک بر ضرورت تامین اعتبار جهت احیای قنوات بخش کهریزک تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ علی کلهر با اشاره به ظرفیت تولیدی و اشتغالزایی روستاهای بخش کهریزک اظهار داشت: ۱۴ روستای دارای دهیاری بخش کهریزک در جهت حمایت از تولید و صنعت در حال فعالیت هستند و از پتانسیل بالایی در جهت کارآفرینی و ارتقا سطح تولید برخوردار بوده که در بحث صنعت و کشاورزی با حمایت مسئولان می توان این ظرفیت بالقوه را به ظرفیتی بالفعل تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سپس با اشاره به فرصت اجرای قانون ارزش افزوده برای روستائیان بیان کرد: قانون ارزش افزوده خدمات خوبی را به مردم خوب روستاهای بخش کهریزک بخشید و با کمک دولت شاهد تغییرات خوبی در این زمینه به ویژه در راستای ارتقا سرانه های ورزشی، بهداشتی و آموزشی بودیم.

رئیس شورای بخش کهریزک در ادامه با اشاره به چالش های پیش روی کشاورزان به عنوان‌ پیشران توسعه روستاهای بخش کهریزک افزود: با همه ظرفیت های موجود اما در بخش کشاورزی سه ایراد اساسی وجود دارد که سد راه توسعه بخش کهریزک شده است.

کلهر تصریح کرد: موضوع مدیریت آب های موجود در شهرستان و بخش یکی از ایرادات در این حوزه است، قنوانی در روستاهای بخش کهریزک وجود دارد که بهره مندی از آن ها نیارمند لایروبی است که در صورت تخصیص اعتبارات مناسب از سوی جهاد کشاورزی می توان این قنوات را احیا و مشکلات این بخش را برطرف کرد.

وی ادامه داد: مشکل بعدی عدم استفاده مناسب از حق آبه رودخانه کن است، بخش کهریزک به دلیل واقع شدن در پایین دست رودخانه کن، متاسفانه برداشت غیرمعمول بالادست از این رودخانه سبب شده کشاورزی در کهریزک به مرز هشدار برسد که کمبود آب، کشاورزی این منطقه را با چالش های جدی روبه رو کرده است.

رئیس شورای بخش کهریزک گفت: از تصفیه خانه جنوب تهران نیز تخصیص کمی به شهرستان ری و بخش کهریزک داده شده که همان تخصیص هم برای انتقال آب اجرایی نشده است که مستلزم کمک نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در این خصوص می باشد.

کلهر سپس با اشاره به مشکلات مجتمع دفن زباله آرادکوه گفت: در موضوع آرادکوه ما در کنار شهرداری تهران جهت رفع مشکل هستیم، مجتمع آرادکوه بواسطه مشکلات زیست محیطی و آلودگی های آب و خاک باید جابجا شود چرا که عوارض ناشی از حضور این مرکز لطمات جبران ناپذیری را به اراضی کشاورزی این منطقه وارد کرده است.

وی با اشاره به مشکلات اجرای طرح هادی روستاها خاطرنشان کرد: متاسفانه طرح هادی روستاها به دلیل عدم تعیین حریم، مدیریت روستاها را با مشکلات بسیاری روبه رو ساخته است و این امر با توجه به واقع شدن روستاهای بخش کهریزک به عنوان خوابگاه شهر تهران پر رنگ تر می شود.

رئیس شورای بخش کهریزک در پایان افزود: یکی از مطالبات جدی بانوان بخش کهریزک، ایجاد مجتمع صنفی بانوان است که با ساماندهی بازارچه های کارآفرینی تولیدات آن ها در معرض فروش و کسب درآمد قرار گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای بخش کهریزک رئیس شورای بخش کهریزک روستاهای بخش کهریزک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه ۲۰ درصد از سهم تامین اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری و ۸۰ درصد توسط دولت تامین شد گفت: توسعه فضای سبز شهر از مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر است، اما ایجاد بوستانی شبیه شهربازی در بجنورد ممکن نیست و از دایره جانمایی خارج شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، جمشید عین‌بیگی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: اعضای دوره فعلی شورای شهر سه سال است که این منصب را عهده‌دار شده‌اند و دو سال پس از آغاز فعالیت شورا، شهردار بجنورد تغییر کرد.

وی افزود: سال گذشته ۲۶ دستگاه اتوبوس به توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی اختصاص پیدا کرد و ۱۴ اتوبوس تاکنون تحویل داده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه ۲۰ درصد از سهم تأمین اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری و ۸۰ درصد توسط دولت تأمین شد، خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز شهر از مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر است، اما ایجاد بوستانی شبیه شهربازی در بجنورد ممکن نیست و از دایره جانمایی خارج شد.

عین‌بیگی اضافه کرد: در زمینه فرهنگی و به منظور هویت‌بخشی به بجنورد و معرفی مفاخر و مشاهیر شهر، همایش نکوداشت آیت‌الله محمدتقی بجنوردی با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های مختلف برگزار شد.

وی گفت: به منظور استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و دانشگاهیان، کمیته مطالعاتی از سوی کمیسیون عمران برگزار شد که اعضای شورا پایبند به تصمیمات آن هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: برگزاری جشن عید غدیر در پارک بش‌قارداش بجنورد با حضور کم‌نظیر مردم در سال گذشته از برنامه‌های شورا بود.

کد خبر 749050

دیگر خبرها

  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع