Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: پیش بینی این است که اگر رعایت دستورالعمل ها و پروتکل ها بهداشتی از سوی مردم به خوبی صورت نگیرد، احتمال اینکه موج سنگین بیماری کووید ۱۹ را در مهرماه تجربه کنیم، دور از انتظار نخواهد بود.

دکتر "مهدی شفیعی" شامگاه شنبه ۱۲ مهرماه در گفت و گویی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان کرمان گفت: طی ۲ هفته اخیر، مجدد شاهد روند افزایش موارد بستری و ابتلای قطعی به کرونا در استان کرمان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: موج دوم همه گیری کرونا در استان کرمان از اوایل تابستان آغاز و تا اوایل شهریور ادامه داشت که یک همه گیری سنگین بود به طوری که در اوج تابستان روزانه بیش از ۵۰۰ مورد بستری داشتیم که در حال حاضر این آمار به حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ مورد رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: پیش بینی این است که اگر رعایت دستورالعمل ها و پروتکل ها بهداشتی از سوی مردم به خوبی صورت نگیرد، احتمال اینکه موج سنگین بیماری کووید ۱۹ را در مهرماه تجربه کنیم، دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه کادر درمان وظیفه دارد در هر شرایط خدمت رسانی به مردم را انجام دهد اظهار کرد: واقعیت این است که کادر درمانی خسته شده است و این خستگی و همچننی ابتلای آنها به بیماری کووید ۱۹ در شرایطی که با کمبود پزشک نیز روبرو هستیم شاید باعث شود نتوانیم آنجوری که مدنظرمان است به مردم خدمت رسانی کنیم بنابراین نیاز است که در این راستا مردم نیز به کمک کادر درمان آمده و با رعایت چند اصول بهداشتی ساده بار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی را تا حدودی کاهش دهند.

وی با تاکید بر استفاده از ماسک در مکان های عمومی و اجتماعات و همچنین رعایت فاصله گذاری فیزیکی (حداقل یک متر) تصریح کرد: باید استفاده از ماسک را برای خودمان یک واجب شرعی بدانیم ضمن آنکه به شدت توصیه داریم در این ایام منتهی به روز اربعین حسینی مردم به هیچ عنوان نذورات نداشته و این کار را از طریق کمک های مومنانه و ارزاق خشک انجام دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطر نشان کرد: همچنین توصیه اکید داریم مردم از سفرهای غیرضروری به اماکن مذهبی و بقاع متبرکه در این روز اجتناب کنند

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرمان کروناویروس اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیماری کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۳۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان از انجام مقدمات برای امضای توافقنامه چهارجانبه با دانشگاه علوم پزشکی کرمان، سازمان پزشکان بدون مرز و موسسه کنشگران توسعه درخصوص آغاز فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس (MSF) در کرمان خبرداد و گفت:زمینه برای انجام این مهم فراهم آمد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو روح الله خضری پور مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان در نشست مشترک با رییس سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس در ایران، پیرامون آغاز به کار سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) در کرمان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وی بیان کرد: با توجه به حضور اتباع خارجی در استان کرمان و هزینه‌های بالای درمانی این افراد، پیگیری‌های مکرر از سوی اداره کل امور اتباع استان برای رفع موانع حضور و فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌های مرتبط انجام و زمینه فعالیت این سازمان در استان مهیا شد.

خضری‌پور به توافقنامه چهارجانبه بین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) و موسسه کنشگران توسعه فردا اشاره و بیان کرد: مقرر شد سازمان مذکور با فراهم‌سازی امکانات و تجهیزات اقدامات لازم را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است