Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید داودی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: حدود یک هزار و ۸۵۰ هکتار تاکستان فعال در سطح شهرستان کیار وجود دارد و میانگین تولید انگور در این شهرستان ۱۵ هزار تن در سال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار با بیان اینکه شهر گهرو رتبه اول تولید انگور در استان را دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳۰ هزار تن انگور از باغات این شهرستان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افزایش بیش از 40 درصدی تولیدات امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: با وجود بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار مزرعه باغی در شهرستان کیار حدود ۶۲۰ هکتار از این باغات در شهر گهرو قرار دارد که متعلق به ۵۴۰ خانوار است.

داودی‌نیا با بیان اینکه در شهرستان کیار ۶۰ هزار و ۵۰۰ خانوار در تولید انگور سهم دارند، افزود: در حوزه صنایع تکمیلی کارخانه بهنوش کوهرنگ در شهر گهرو وجود دارد که حدود ۳ هزار تن از انگور بخش را خریداری و آب انگور و کنسانتره تولید می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار اظهار داشت: ۷ هزار تن از محصولات برداشت شده به غوره، کشمش و شیره انگور تبدیل می‌شود و مابقی تولیدات در سطح استان توزیع و یا به استان‌های اصفهان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد فرستاده می‌شود.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۲/م

منبع: فارس

کلیدواژه: انگور صنایع تکمیلی برداشت محصول رتبه اول استانی شهرستان کیار تولید انگور هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ، بهنام خسروی افزود: این شرکت با درجه دانش بنیان یک، سالانه ۴۰۰ هزار اکسل گروه خودروهای پژو را برای شرکت ایران خودرو تولید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه هیدرو فورمیک هم در همین شرکت ساخته شده گفت: در این روش قطعه‌های فلزی با فشار سیال تغییر حالت می‌دهند.

به گفته وی : برای این طرح نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

معاون امور صنایع صمت استان گفت: پس از تحریم ها، شرکت پژو فرانسه از تحویل مستقیم این قطعه خودداری کرد که صنعتگران شهرکرد با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان، طی سه سال تحقیق و توسعه موفق به کسب دانش هیدرو فورمیک شدند.

گفتنی است، استفاده از مواد اولیه داخلی، ایجاد ارزش افزوده، قیمت به صرفه و کیفیت همتراز اروپا از مزیت‌های اکسل ایرانی است که سالانه مانع خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود. در دنیا این دانش نوین در صنایع هوا فضا و موشکی هم کاربرد بسیاری دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901618

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری