Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@22:53:47 GMT

کدام کشورها ویزای دورکاری می دهند؟

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۳۹۲۱

کدام کشورها ویزای دورکاری می دهند؟

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، نیکلاس بلوم-اقتصاددان دانشگاه استنفورد تخمین زده است حدود ۴۲ درصد شاغلین آمریکایی در حال حاضر بخ نوعی دورکار هستند و به نظر نمی رسد که به این زودی ها خبری از بازگشت شمار زیادی از شاغلین به اداره ها و شرکت ها باشد. این وضعیت تنها منحصر به آمریکا نیست و همه کشورهای جهان به دلیل شیوع کرونا مجبور به اعمال تغییرات در محیط کاری خود شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهایی که تا پیش از این دچار کمبود نیروی کار ماهر بوده و برای جبران این خلأ وابسته به نیروی کار خارجی بوده اند با تداوم شرایط کرونایی تصمیم به اعمال تغییراتی در اعطای ویزای کاری گرفته اند. 

۱- آنگیلا

این کشور یکی از قلمروهای تحت حکمرانی بریتانیا محسوب می شود. این منطقه به اتباع خارجی این امکان را داده است تا در صورت موافقت کارفرما از راه دور کار کنند و ویزای آن ها تمدید شود یا حتی ویزای جدید بگیرند. البته ویزای دورکاری تنها برای اتباع کشورهایی صادر می شود که درجه شیوع کرونا در آن ها پایین است.

۲- باربادوس

یکی دیگر از کشورهای قاره آمریکا که تصمیم به صدور ویزای دورکاری یک ساله گرفته است. تاکنون ۱۳۵۰ نفر متقاضی دریافت این ویزا بوده اند که ۴۰ درصد این متقاضیان را شهروندان آمریکایی تشکیل می دهند. 

میا موتلی- نخست وزیر باربادوس در همین رابطه گفت: تنها چیزی که از کرونا نصیبمان شده، نامعلوم بودن آینده است. می خواهیم این اطمینان را به اتباع خارجی بدهیم که می توانند تا یک سال در اینجا دورکاری انجام دهند. 

۳- گرجستان

اتباع ۹۵ کشور از جمله آمریکا می توانند برای دریافت ویزای کاری گرجستان اقدام کنند. حدود ۲۷۰۰ تبعه خارجی تاکنون خواستار دریافت ویزای کاری جدید این کشور شده اند. برای دریافت این ویزا باید حداقل ۲۰۰۰ دلار در ماه حقوق دریافت کرد و ۱۲ روز نیز در شهر مورد نظر قرنطینه لازم است. 

۴- استونی

این کشور که از مدت ها پیش به یکی از پیشروترین کشورهای حوزه دریای بالتیک در امور دیجیتالی تبدیل شده، امکان دورکاری گسترده شاغلین را از جمله برای اتباع خارجی فراهم کرده است. متقاضایان دریافت این ویزا باید نشان دهند که در یک دوره زمانی شش ماهه دست کم ۳۵۰۴ یورو حقوق دریافت خواهند کرد. این ویزا اکنون تنها برای شهروندان اتحادیه اروپا، انگلیس، استرالیا، کانادا، ژاپن و کره جنوبی صادر می شود.

لازم به ذکر است که کرواسی نیز به تازگی در حال انجام مقدمات صدور چنین ویزایی برای اتباع خارجی است. 

منبع: الف

کلیدواژه: اتباع خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۳۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی اتباع مجاز در کرمانشاه

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه از اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان خبر داد و گفت: طبق برنامه سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور، ساماندهی تمام اتباع خارجی در استان آغاز شده است. 

حمزه سلیمانی با اشاره به آغاز طرح ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در کرمانشاه، اظهار کرد: در سطح استان کرمانشاه حدود چهار هزار نفر تبعه خارجی شامل دارندگان کارت‌های هویتی، گذرنامه، دفترچه و پناهندگی حضور دارند. 

وی تصریح کرد: ۱۰۰ درصد دارندگان کارت‌های هویتی در سطح استان اتباع کشور عراق هستند که در طول چهار دهه اخیر در کرمانشاه ماندگار شده‌اند و مردم این دیار همواره سنگ صبور آنها بوده‌اند، در بحران‌ها کنارشان ایستاده‌اند و به شایستگی از آنان میزبانی و پذیرایی کرده‌اند. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اضافه کرد: دارندگان گذرنامه نیز عموما دانشجویان خارجی دانشگاه‌های رازی، آزاد و علوم پزشکی هستند که بیشتر آنها از کشورهای عراق، سوریه، فیلیپین، هند و سومالی برای تحصیل به کرمانشاه آمده‌اند. 

وی در ادامه با بیان اینکه طبق برنامه سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور ساماندهی تمام اتباع خارجی کشور از جمله در کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته، اظهار کرد: اجرای این طرح در استان از دارندگان کارت‌های هویتی، دفترچه و پناهندگی آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود ظرف یکی دو هفته آینده به اتمام برسد. 

سلیمانی یادآورشد: پس از ساماندهی دارندگان کارت‌های هویتی، ساماندهی دانشجویان خارجی و بدنبال آن سرمایه‌گذاران خارجی که در استان فعالیت می‌کنند، آغاز خواهد شد. 

وی عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح تمام اتباع خارجی مقیم استان باید به سامانه «سهما» مربوط به سازمان ملی مهاجرت مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل وارد کنند. 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ساماندهی اتباع مجاز در کرمانشاه
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • ارسال پیامک سامانه سهما به اتباع خارجی
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان