Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@22:47:17 GMT

سیستم کراپ عکس توییتر اصلاح شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۴۰۴۰

سیستم کراپ عکس توییتر اصلاح شد

توییتر پس از تحقیقات در خصوص تبعیض نژادی در نرم افزار عکس این شرکت رسانه اجتماعی، در قابلیت کراپ عکس تغییراتی داد.

به گزارش مشرق، این تغییرات پس از این انجام گرفت که کاربران توییتر مکرر نشان دادند ابزار عکس که از یادگیری ماشینی برای کراپ یک بخش از عکس استفاده می کند، افراد سیاه پوست را در عکسها حذف کرده و روی چهره های سفید پوست متمرکز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توییتر سیستم کراپ تصویر را در سال ۲۰۱۸ پیاده سازی کرد. به گفته دانتلی دیویس، مدیر طراحی توییتر و پاراک اگراوال، مدیر فناوری توییتر، این سیستم با پیش بینی این که مردم ابتدا به چه چیزی نگاه می کنند، عمل می کرد.

آنها در یک پست وبلاگ اعلام کردند توییتر از این پس اتکا به یادگیری ماشینی را محدود خواهد کرد و در عوض قابلیت دیگر به نام "آنچه می بینید همان است که دریافت می کنید" را عرضه می کند.

سخنگوی توییتر در این باره توضیح بیشتری نداد و اعلام کرد جزییات بیشتر در هفته های آینده اعلام خواهد شد.

کارشناسان در سالهای اخیر نسبت به این که چطور الگوریتمها تبعیض نژادی را تقویت کرده اند، زنگ خطر را به صدا درآورده بودند. اما سیستم توییتر نخستین سیستم یادگیری ماشینی نیست که چنین مشکلی داشته است. طبق گزارش وایرد، الگوریتم تشخیص چهره گوگل افراد سیاه پوست را به عنوان گوریل تگ می کرد و گوگل این مسئله را با حذف بخش گوریل از کتابخانه تصویرش حل کرد. این اواخر برنامه ای که هدفش افزایش وضوح پیکسلهای عکسها بود، باراک اوباما رییس جمهور سابق آمریکا را به یک مرد سفید پوست تبدیل کرده بود.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، مسائل نژادی در هوش مصنوعی تبعات جدی دارد. در ژانویه یک مرد سیاه پوست در دیترویت پس از این که از سوی فناوری تشخیص چهره مورد استفاده ایستگاه پلیس میشیگان به اشتباه شناسایی شد، دستگیر شد. جیمز کریگ، رییس پلیس دیترویت مدت کوتاهی پس از آن اظهار کرد: نرم افزار تشخیص چهره در ۹۶ درصد موارد نتوانسته است افراد را بدرستی شناسایی کند.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین توییتر تبعیض نژادی مشرق نرم افزار فناوری توییتر فناوری اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۴۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز پخت دنده گاو درون پوست روی زغال به روش آشپز آذربایجانی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز پخت املت غول پیکر توسط آشپز تایپه‌ای (فیلم) طرز پخت نان بربری به شیوه افغان ها (فیلم) طرز پخت ۱۱۰ کیلو کابلی پلو با گوشت (فیلم)

دیگر خبرها

  • اولین پوست الکترونیکی قابل کشش در جهان
  • طرز پخت دنده گاو درون پوست روی زغال به روش آشپز آذربایجانی (فیلم)
  • سرخ‌پوست‌ها در بازی پرسپولیس! + عکس
  • لیگ‌برتر فوتسال ایران در حال پوست‌اندازی است
  • گام بزرگ مدعی لیگ برتر فوتسال با حفظ ستاره
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • اخبار ورزشی دوازدهم اردیبهشت استان قزوین
  • حضور ورزشکاران استان در تیم های ملی
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن