Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از پیشنهاد افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده گفت: در این شرایط سخت اقتصادی و شیوع بیماری کرونا که خودش فشار اقتصادی را به نوعی بر مردم مضاعف می­‌کند هر گونه افزایش در نرخ‌های مالیاتی منجر به افزایش قیمت­‌ها خواهد شد و در نهایت نیز منجر به افزایش تورم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، یکی از بندهای طرح احکام کلی بودجه 1400 که اخیرا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده، افزایش یک واحد درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده است (افزایش نرخ این مالیات از 9 درصد به 10 درصد)؛ موضوعی که با انتقاد برخی کارشناسان مواجه شده است.

«حسین رئیسی»، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: هرگونه افزایشی در نرخ مالیات بر ارزش افزوده فشار قطعا به مردم فشار وارد خواهد کرد. در شرایط فعلی اقتصادی کشور این یک امر مسلم است و هر­گونه خدماتی با افزایش قیمت مواجه شود در سایر بخش­ها هم اثر خود را می‌گذارد.

نماینده مردم میناب و جاسک در مجلس با تأکید بر اینکه به جای افزایش مالیات بر ارزش افزوده باید از فرارهای مالیاتی جلوگیری کرد، افزود: مقابله با فرارهای مالیاتی هم گزینه دیگری است که دولت باید درصدد مقابله با آن برآید. باتوجه میزان چشمگیر فرارهای مالیاتی مقابله با آن‌ها حتی می تواند کسری بودجه کشور را تعدیل کند. افراد با درآمد کلان، به واسطه عدم شفافیت مالیات پرداخت نمی‌کنند.

رئیسی درباره تأثیر افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده بر روی تورم اظهار داشت: افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای تولیدی که به صورت شفاف مالیات پرداخت می‌کنند را هم به نپرداختن مالیات ترغیب می‌کند. در این شرایط سخت اقتصادی و شیوع بیماری کرونا که خودش فشار اقتصادی را به نوعی بر مردم مضاعف می­‌کند هر گونه افزایش در نرخ‌های مالیاتی منجر به افزایش قیمت­‌ها خواهد شد و در نهایت نیز منجر به افزایش تورم می‌شود. بنابراین فشار نهایی این اقدام نسنجیده به مردم وارد خواهد شد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره معافیت مالیاتی برخی مشاغل پردرآمد گفت: بارها گفتیم در موضوع مالیات آنچه که از دولت محترم انتظار می‌رود، اصلاح معافیت­‌های مالیاتی موجود در بودجه‌­های سالیانه است. کسانی که درآمدهای کلان دارند ولی متأسفانه جزء آن گرو­ه­‌هایی می‌باشند که مشمول دریافت مالیات نمی‌شوند. وظیفه دولت و مجلس است که این افراد را در اولویت اخذ مالیات قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: تورم مالیات بر ارزش افزوده حسین رئیسی شرایط سخت اقتصادی شیوع بیماری کرونا نرخ های مالیاتی نرخ مالیات بر ارزش افزوده منجر به افزایش افزایش نرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۴۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالا بردن جام قهرمانی آسیا توسط ستاره فوتسال (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تشویق ایسلندی‌ها پس از صعود به جام‌جهانی (فیلم) خاطره جالب طیبی از گل معروفش که جهانی شد (فیلم) سوپرگل فوتسالیست ایرانی که آسیا را به هم ریخت (فیلم)

دیگر خبرها

  • بالا بردن جام قهرمانی آسیا توسط ستاره فوتسال (فیلم)
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت