Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فریدون مجلسی» تحلیلگر مسائل آمریکا در تشریح پیامدهای ابتلای ترامپ به کرونا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: مساله ابتلای ریاست جمهوری ایالت متحده به کووید ۱۹ و بستری شدن او در بیمارستان نیروی زمینی آ‌مریکا یکی از موضوعاتی است که برخی از تحلیلگران و حتی نخبگان سیاسی حاضر در واشنگتن، آن را یک دورغ بزرگ می‌دانند؛ چراکه ترامپ در طول این چهار سال به حدی در اظهاراتش دروغ گفته یا آشکارا عرف‌ها و قوانین را زیر پا گذاشته است که پس از اعلام بیماری‌اش، بسیاری از روزنامه‌نگاران و سیاسیون این خبر را دروغ و حیله سیاسی قلمداد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اعلام خبر ابتلای او به کرونا بسیاری از کاربران فضای مجازی برای او آرزوی مرگ کردند که چند ساعت بعد توئیتر اعلام کرد حساب کاربری کسانی که آرزوی مرگ ترامپ را منتشر کنند، به صورت خودکار تعلیق می‌شود. این دقیقا همان همسوئی با نظام سرمایه‌داری است که حالا در حال نقض اصل یکم قانون اساسی ایالات متحده (آزادی بیان) است.

وی ادامه داد: معتقدم که خبر ابتلای ترامپ به کرونا دروغ نیست بلکه او در آستانه مهم‌ترین انتخابات تاریخ ریاست جمهوری ایالات متحده قرار دارد و برای او حتی یک ساعت هم به اندازه چندین روز ارزش دارد. به همین دلیل فکر نمی‌کنم که او بتوان یا اینکه توان تحمل پیامد چنین دروغی را داشته باشد اما مساله اینجاست که او علاوه بر دفاع از روند مقابله با کرونا و تمسخر در مورد استفاده از ماسک، حالا گرفتار همین ویروس شده است که به نوعی برای او یک امتیاز منفی به حساب می‌آید. بدون تردید اگر او از بیمارستان مرخص شود، به سرعت در اولین اظهارنظر خود چین را به دلیل ابتلایش به کرونا مورد خطاب و تهدید قرار خواهد داد اما مساله اینجاست که او فعلا سعی دارد با بزرگنمایی ابتلای خود و انتقالش به بیمارستان به مردم ثابت کند که او واقعا به این بیماری دچار شده است تا جلوی هرگونه شایعه را بگیرد. بر اساس گزارش‌هایی که منتشر شده، داروهای مختلفی به ترامپ تزریق شده و نگهداری از او در سطح بالایی ادامه دارد اما برخی‌ها معتقدند که بستری شدن او در بیمارستان همان «سورپرایز اکتبر» است. برخی دیگر معتقدند که ترامپ با طراحی و پیاده‌سازی این سناریو به دنبال آن است تا بتواند خود را بیمار نشان دهد تا رونمایی از واکسن کرونا را به عنوان سورپرایز اکتبر به افکار عمومی تزریق کند که اگر این تحلیل درست باشد، بدون شک ترامپ و همسرش جزو اولین نفرهایی خواهند بود که این واکسن را تست می‌کنند.

این دیپلمات پیشین کشورمان تصریح کرد: معتقدم که سورپرایز اکتبر، مساله ابتلای ترامپ به کرونا یا رونمایی از واکسن کرونا نیست و حتی می‌توانم بگویم که این سورپرایز از داخل خاک آمریکا به جهان مخابره نخواهد شد، بلکه می‌تواند در خاورمیانه یا حاشیه خلیج‌فارس رونمایی شود. معتقدم که واکسن کرونا و مسائلی از این قبیل در حد و اندازه سورپرایز اکتبر نیست و به همین دلیل می‌گویم که احتمال دارد این سورپرایز در خاورمیانه با محوریت عراق و در خلیج‌فارس با محوریت عربستان سعودی و سرزمین‌های اشغالی رونمایی شود. توجه داشته باشید که ترامپ قبل از ورود به بیمارستان اختیارات خود را به معاونش یعنی «مایک پنس» تفویض نکرده، که این اوضاع نشان می‌دهد همه چیز فعلاً تحت کنترل او قرار دارد. این مساله نشان می‌دهد که به احتمال بسیار زیاد ترامپ طی روزهای آینده به کاخ‌ سفید برمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری معتقدند که او به زودی وارد کاخ‌ سفید می‌شود اما مساله اینجاست که اگر او مجبور باشد حدود ۱۴ روز برای طی دوران نقاهتش در قرنطینه باشد، بدون تردید زمان بسیار کمی برای مقابله با جو بایدن خواهد داشت. درست است که بایدن اعلام کرده که اگر ترامپ بستری شود و نتواند وارد رقابت‌ها شود او هم کمپینش را تعطیل می‌کند اما همین عدم حضور او می‌تواند برای جمهوری‌خواهان هزینه‌زا باشد. اگر بیماری او بر اساس داده‌هایی که پزشکانش اعلام کردند پیشروی نکند و در همان سطح بماند، احتمالا طی روزهای آینده مرخص خواهد شد اما بدبینی که مردم نسبت به او دارند از موضوعاتی است که باعث می‌شود ترامپ و کمپینش با مسائل مختلفی روبه‌رو شوند. بر این باورم که او طی روزهای آینده با مردم کشورش سخن خواهد گفت و سعی می‌کند به هر صورت که شده حال عمومی خود را مناسب جلوه دهد اما به هر ترتیب فضا همچنان مبهم و غبارآلود است و نمی‌توان تحلیلی دقیق در مورد انتهای این روند ارائه کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: چین کرونا کاخ سفید جو بایدن دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا سورپرایز اکتبر ابتلای ترامپ به کرونا سورپرایز اکتبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۴۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نظرسنجی منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد که رای‌دهندگان آمریکایی با اختلاف ۴۹ به ۴۳ درصدی از ترامپ در رقابت فرضی یک به یک با بایدن حمایت می‌کنند. این در مقایسه با ۴۹ به ۴۵ درصد جمهوری‌خواهان نسبت به حضور این دموکرات فعلی در ژانویه است.

این نظرسنجی نشان داد، در صورتی که میدان کامل رقبا در نظر گرفته شود، مثل زمانی که رای‌دهندگان در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای می‌روند، ترامپ برتری بیشتری دارد. او با اختلاف ۴۲ به ۳۳ درصد نسبت به بایدن جلو است و پس از آن ۱۵ درصد برای رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا در نظر گرفته می‌شود. ۱۰  درصد باقیمانده از نامزدهای حزب سوم حمایت کرده‌اند یا فعلا تصمیمی ندارند.

دو سوم رأی‌دهندگان ایالات متحده نمی‌دانند که چگونه کسی می‌تواند از بایدن حمایت کند، در حالی که ۵۲ درصد می‌گویند که در هیچ شرایطی شانسی برای رأی دادن به رئیس‌جمهور فعلی وجود ندارد. در مقایسه، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نمی‌توانند ببینند که چگونه کسی می‌تواند از ترامپ حمایت کند و ۴۷ درصد می‌گویند که شانسی برای رای دادن به او وجود ندارد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان از نامزدهایی که باید انتخاب کنند، از جمله ۴۴ درصد دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از جمهوری‌خواهان راضی هستند. ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان نظر منفی نسبت به بایدن دارند، در حالی که ۵۳ درصد نظر منفی نسبت به ترامپ دارند.

تنها ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بایدن به طور قانونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شد و این بدون تغییر نسبت به زمانی است که همین سوال پس از شورش کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ پرسیده شد.

نظرات درباره دوره ریاست جمهوری ترامپ از زمان خروج او از ریاست جمهوری بهبود یافته است. با نگاهی به عملکرد او، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ریاست جمهوری ترامپ یک «موفقیت» بود، در حالی که این رقم در نظرسنجی پس از شورش، ۴۵ درصد بود. در مقایسه، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند دوره ریاست جمهوری بایدن موفقیت‌آمیز بوده است.

به طور مشابه، از هر ۱۰ آمریکایی، شش نفر از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ناراضی هستند. بایدن در مدیریت چندین موضوع مهم برای رای‌دهندگان، از جمله ۶۶ درصد نارضایتی در بحث اقتصاد، ۷۱ درصد نارضایتی از تورم و ۷۱ درصد نارضایتی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امتیازات پایینی دریافت می‌کند. تنها از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر معتقدند که ایالات متحده «مسئولیت دارد» درگیر درگیری‌های غرب آسیا باشد.

ترامپ، بایدن و متحدان او را متهم کرده است که تلاش می‌کنند نامزدی او را از طریق سیستم قضایی منحرف کنند. این رئیس‌جمهور سابق در چهار کیفرخواست جداگانه با ۹۱ اتهام روبروست. یک نظرسنجی سی‌ان‌ان هم که پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که تنها ۱۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند با ترامپ مانند سایر متهمان رفتار می‌شود و تنها ۴۴ درصد مطمئن هستند که هیئت منصفه انتخاب شده در پرونده ترامپ، حکم عادلانه‌ای صادر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ناکامی سورپرایز شجاعی در کلین‌شیت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • توضیح گلر جوان پرسپولیس درباره شوت عبدالکریم!
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • (ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!