Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد زمانیان یزدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این طرح آزمایشی، رانندگان بار خود را در عمق ۱۰۰ متری خاک ترکمنستان تحویل کشنده ترکمنستانی می‌دهند و پس از تحویل بار، گاری یا تریلی خالی به راننده ایرانی برگرداننده می‌شود.

وی ادامه داد: ترکمنستان تاکنون سه دوره آزمایشی سه، ۱۰ و ۲۰ روزه را برای این نوع مبادلات به اجرا درآورده و اعلام نکرده است که چه زمانی این رویه آزمایشی را پایان می‌دهد و نتیجه این شیوه آزمایشی را نیز اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس انجمن ‌صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت: اگر این روند به یک رویه همیشگی تبدیل شود زمینه حضور رانندگان و ناوگان ایرانی در خاک ترکمنستان از بین می‌رود.

وی افزود: از سوی دیگر هیچ راننده‌ای حاضر به پذیرش این شیوه نیست زیرا بار توسط راننده دیگری به مقصد تحویل داده می‌شود لذا راننده ایرانی نمی‌تواند تبعات صدمه احتمالی به تریلی و نقص و آسیب وارده به کالای ترانزیتی را با این شیوه بر عهده بگیرد.

زمانیان یزدی از ارسال نامه انتقادی این انجمن به نهادهای متولی در استان و وزارتخانه های خارجه و راه شهرسازی در این زمینه خبر داد و گفت: امیدواریم مسوولان اجرایی کشور برای رفع این مشکلات در مرز سرخس گام جدی بردارند. 

براساس اعلام مسوولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی، روند تبادل کالا به صورت آزمایشی در این گذرگاه مرزی برای بار سوم تمدید شده است و مرز همچنان بدون اظهار نظر خاصی از سوی کشور ترکمنستان باز است.

بر این اساس طی مدتی که مرز بازگشایی شده بیش از ۶۵ دستگاه تریلی از خاک ایران وارد ترکمنستان شده که ۹۰ درصد آنها شامل تریلی‌های ماشین‌بر و حامل خودروهای سواری ترانزیتی از مبدا بنادر جنوبی ایران به مقصد ترکمنستان بوده است.

پایانه مرزی سرخس در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان و ۱۸۵ کیلومتری شرق مشهد قرار دارد.  

کشور ترکمنستان با حدود هفت میلیون نفر جمعیت، در آسیای مرکزی با کشورهای ایران، ازبکستان، افغانستان و قزاقستان مرز زمینی دارد.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق به طول تقریبی ۵۳۱ کیلومتر دارای مرز مشترک با ترکمنستان است که این مرز در محدوده شهرستان‌های قوچان، درگز، کلات، سرخس و صالح‌آباد قرار دارد.

چهارم اسفند ماه پارسال در پی شیوع ویروس همه‌گیر کرونا هر دو مسیر زمینی و ریلی گذرگاه مرزی سرخس با ترکمنستان بسته شد تا اینکه مسیر ریلی این گذرگاه اواخر خرداد ماه و مسیر زمینی نیز ۱۷ شهریور ماه امسال بازگشایی گردید.

ترکمنستان دارای چهار گذرگاه مرزی با ایران است که پس از شیوع کرونا و بسته شدن مرزهای زمینی، تبادلات تجاری از طریق دو مرز ریلی سرخس و اینچه برون در استانهای خراسان رضوی و گلستان انجام می‌شود.

برچسب‌ها ترکمنستان سرخس آسیای مرکزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی تجارت اقتصاد کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکمنستان سرخس آسیای مرکزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی تجارت اقتصاد کرونا ترکمنستان سرخس آسیای مرکزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی تجارت اقتصاد کرونا اخبار کنکور خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۴۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۹۱ هزار و ۳۲۶ خراسانی در کنکور سراسری۱۴۰۳

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در این استان ۲۷ شهرستان مجری برگزاری نوبت اول کنکور سراسری و کنکور دانشگاه فرهنگیان خواهند بود که در این رقابت ۹۱ هزار و ۳۲۶ نفر شرکت می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد ،حسین فاطمی‌نژاد در جمع خبرنگاران گفت: در خراسان رضوی 27 شهرستان مجری برگزاری نوبت اول کنکور سراسری و کنکور دانشگاه فرهنگیان خواهند بود که در این رقابت 91 هزار و 326 نفر شرکت می‌کنند که از این تعداد 57 هزار و 309 نفر زن و 34 هزار و 17 نفر مرد هستند.

وی افزود: نوبت اول آزمون سراسری و کنکور دانشگاه فرهنگیان همزمان با سراسر کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همزمان با سراسر کشور کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه و گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی عصر پنجشنبه 6 اردیبهشت و گروه آزمایشی علوم تجربی نیز در صبح جمعه 7 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

فاطمی‌نژاد اضافه کرد: کارت ورود به جلسه آزمون از دوشنبه 3 اردیبهشت ماه از طریق درگاه الکترونیکی سازمان سنجش قابل دریافت بوده که لازم است متقاضیان پس از دریافت کارت ورود به جلسه مشخصات و مندرجات کارت ورود به جلسه را بررسی و در صورت وجود اشکال احتمالی به باجه های رفع نقص که از امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت در شهرستان‌ها مستقر است می‌توانند مراجعه کنند.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 13 شهرستان جغتای، جوین، چناران، خلیل آباد، رشتخوار، درگز، زاوه، سرخس، کلات، مه ولات، خواف و میان جلگه مجری برگزاری نوبت اول کنکور ادارات آموزش و پرورش خواهند بود.

وی بیان کرد: متقاضیان پذیرش به عنوان دانشجومعلم موظف هستند علاوه بر دفترچه‌های سوالات هر گروه آزمایشی به سوالات یک دفترچه اختصاصی که شامل تعلیم و تربیت اسلامی و هوش و استعداد معلمی شامل 40 سوال  است در زمان 60 دقیقه پاسخ دهند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • رقابت ۹۱ هزار و ۳۲۶ خراسانی در کنکور سراسری۱۴۰۳