Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:06:18 GMT

قیمت مسکن باز هم بالا می‌رود

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۴۷۱۸

قیمت مسکن باز هم بالا می‌رود

ایسنا/خوزستان دبیر کانون انبوه‌سازان مسکن با بیان اینکه روند قیمت مسکن در شش ماهه دوم سال نیز همچنان صعودی خواهد بود، گفت: نهاده‌های تولید روزانه افزایش قیمت دارند و این افزایش‌ها روی هزینه تمام‌شده مسکن اثرگذار است و باعث روند صعودی نرخ مسکن در کشور می‌شود.

فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت بازار مسکن در نیمه دوم امسال اظهار کرد: نوسانات اقتصاد کلان، حاکم بر بازار مسکن است و تا زمانی که اقتصاد کلان کشور به ساحل آرامش نرسد، نباید انتظار داشته باشیم اقتصاد خرد و اقتصاد مسکن کشور شرایط مطلوبی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنچه در شرایط فعلی قابل مشاهده است، آن است که نهاده‌های تولید روزانه افزایش قیمت دارند و این افزایش‌ها روی هزینه تمام‌شده مسکن اثرگذار است و باعث روند صعودی نرخ مسکن در کشور می‌شود.

دبیر کانون انبوه‌سازان مسکن تصریح کرد: قیمت مسکن در شش ماهه ابتدایی امسال با یک نمودار مشخص افزایش داشته است. تولید مسکن به عنوان یک کالای زمان‌بر، تاثیرپذیری کمتری از اقتصاد دارد اما شرایط اقتصادی کشور روی نرخ مسکن اثرگذاری دارد و باعث افزایش قیمت می‌شود.

پورحاجت گفت: جهش‌های آنی که در حوزه بورس، طلا و دلار در کشور شاهد هستیم در بازار مسکن وجود ندارد، اما قیمت مسکن نیز همسو با تحولات اقتصادی کشور و به صورت یک نمودار مشخص بالا می‌رود.

وی در خصوص پیش‌بینی وضعیت نرخ مسکن در نیمه دوم امسال عنوان کرد: روند قیمت مسکن در شش ماهه دوم سال نیز همچنان صعودی خواهد بود و قیمت‌ها باز هم بالا خواهند رفت.

این کارشناس بازار مسکن ادامه داد: اینکه به این فکر باشیم که قیمت مسکن کاهش پیدا می‌کند، قطعا این طور نخواهد بود و در نیمه دوم امسال نیز قیمت مسکن بالا می‌رود.

پورحاجت بیان کرد: حوزه مسکن اکنون در شرایط بسیار بد و در بی‌مدیریتی و بی‌ثباتی است و اگر قرار باشد سر و سامان پیدا کند، دولت و حاکمیت باید برای بهبود بخشیدن به وضعیت آن راهکاری بیاندیشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان مسكن قیمت مسکن بازار مسکن قیمت مسکن نرخ مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۴۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، افشین دادرس در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره وضعیت تولید و قیمت دام زنده سبک، اظهار کرد: سال گذشته قیمت هر کیلوگرم دام زنده سبک بین ۲۹۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بود که امسال این نرخ به حدود ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تومان درمیادین دام رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور شرایط مراتع کشور را خوب دانست و افزود: براساس گزارش‌های سازمان هواشناسی میزان بارندگی که امسال داشتیم از سال گذشته بهتر بوده است و این نوید شرایط خوبی را در مراتع به تولید کنندگان می‌دهد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی در حوزه بازرگانی و حمایت از تولید داخلی دارد، دورنمای خوبی برای تولیدکننده ایجاد شود که دلگرم به تولید شود و بتواند تولید را در بازار مصرف عرضه کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • قیمت نفت صعودی شد
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن