Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم عزیزی در جمع مدیران اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، اظهار داشت: از جمله موضوعات مهم و در عین حال مغفول مانده، حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که نیازمند یک نگاه بزرگ، عمیق و تلاش مضاعف برای جبران عقب ماندگی‌های آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امروز عصر ارتباطات است و اگر بپذیریم باید متناسب با سرعت ارتباطات عمل کنیم، آن وقت جبران عقب ماندگی‌ها و برخی کاستی‌های این حوزه بیشتر جلوه پیدا می‌کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه درخشان استان فارس در این حوزه، بیان کرد: همین موضوع ضرورت توجه به امر ارتباطات و فناوری اطلاعات را بیشتر نشان می‌دهد چراکه از قدیم الایام به عنوان استانی مطرح شدیم که شاخصه آن پیشرفت در حوزه الکترونیک بوده و امروز نیز باید در کشور نقش آفرین باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس صنایعی، چون آی تی آی، آی تی ام سی، الکترونیک و ... را شناسنامه و نشانه قطب بودن فارس در این عرصه عنوان کرد و گفت: این بخش نیازمند توجه و حمایت جدی است و استان فارس باید پیشتاز در نوآوری، خلاقیت، ابتکار و طراحی در این حوزه باشد.

عزیزی با تاکید بر تمزکز زدایی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی، خواستار تشکیل مجمع نخبگانی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شد و اظهار داشت: ما یک ظرفیت خوب از نظر نیروی انسانی در استان داریم و باید نخبگان این حوزه سامان پیدا کنند لذا پیشنهاد بنده این است که مجمع نخبگان در این حوزه شکل گرفته و به عنوان یک نیاز دیده شود.

او نگاه صرف سخت افزاری به حوزه ارتباطات را یک اشتباه استراتژیک عنوان کرد و افزود: نمی‌توان گفت ما به محتوا و نرم افزار کار نداریم، زیرا مردم از مسئولان این عرصه انتظار دارند لذا مجموعه استان نگاه خود را فراتر از سخت افزار بگیرد.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه فارس راه نرفته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار دارد، خواستار حل فوری مشکلات در این عرصه شد و گفت:این حجم از مشکلات شایسته شیراز که باید قطب الکترونیک باشد، نیست.

رئیس مجمع نمایندگان فارس یکی از مشکلات بزرگ این حوزه را عدم وجود قوانین و مقررات به روز و کارآمد عنوان و بیان کرد: با تشکیل مجمع نخبگان استان، می‌توان ایده‌های خوبی را طرح کرد و همان طرح‌ها در مجلس تبدیل به قانون شود لذا نخبگان این حوزه روی مسیر حل مشکلات، نظر دهند.

عزیزی خواستار هماهنگی بیشتر درون سازمانی و برون سازمانی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان شد و افزود: بخشی از فعالیت‌های شما مستلزم فعالیت برون استانی است و بخش اعظمی از عقب افتادگی‌ها به دلیل ناهماهنگی‌های برون سازمانی است.

او ادامه داد: برای حل مشکلات نباید خیلی معطل سلسله مراتب اداری نشست و تنها هر جا دچار مشکل شدید، باید با استفاده از مدیران ارشد استان، مسائل حل و فصل شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به همراهی و همدلی خوب وزیر ارتباطات برای حل مشکلات استان فارس نیز گفت: آن جا که در استان مدیری همراهی لازم را ندارد، می‌توان از ظرفیت‌های کشوری استفاده کرد، اما لازمه حل مشکلات پیگیری شما در استان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجمع نخبگان استان فارس حل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان گفت: مجمع خیرین برنامه ها و خط مشی ستاد عتبات را ادامه می‌دهد و از ظرفیت آنان برای تقویت برنامه‌ها استفاده می کند.   سردار حکمتیان افزود: با برگزاری این مجمع در استان اعضای هیات مدیره انتخاب می‌شوند تا شاهد فعالیت مجمع خیران حرم ساز استان باشیم.   وی اضافه کرد: این مجمع در مسیر اهداف و ماموریت‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و استفاده از ظرفیت نیکوکاران و خیرین برای تسریع در بازسازی این اماکن مقدس فعالیت خواهد کرد.   سردار حکمتیان گفت: در انتخابات مجمع خیرین حرم ساز استان از بین ۷۰ داوطلب برای حضور در هیات امنا و بازرسی با رای گیری، افرادی برای اعضای اصلی هیات امنا انتخاب می‌شود. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • کاهش وابستگی شهرداری قم به محصولات غیر بومی با همکاری استارتاپ‌ها
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت