Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@23:50:04 GMT

سرقت مسلحانه منزل تحت عنوان مامور کرونا

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۵۲۷۸

سرقت مسلحانه منزل تحت عنوان مامور کرونا

معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی از دستگیری افرادی که تحت عنوان مامور کرونا و به قصد ضدعفونی کردن منازل، وارد خانه های مردم شده و اموال آنان را به سرقت می بردند، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ مرتضی نثاری اظهار کرد: اسفند ماه سال گذشته و همزمان با آغاز بیماری کرونا و افزایش استرس مردم، چهار نفر تحت پوشش انجمن های مردم یاری و به بهانه سم پاشی و ضدعفونی کردن برای مقابله با ویروس کرونا به منزلی واقع در غرب تهران وارد می شوند و سپس با تهدید سلاح کمری و سلاح سرد، با بستن دست و پای اهالی ساختمان اقدام به سرقت مسلحانه و ربودن طلا و وجوه نقد از مالباختگان به ارزش تقریبی یکصد و پنجاه میلیون تومان و خودرو سواری پژو پارس متعلق به صاحب منزل، می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی در صحنه حاضر و پس از تحقیقات میدانی و بازبینی تصاویر دوربین های مداربسته مستقر در مسیر ورود و خروج سارقان فرار آنان از صحنه، تحرکات چهار جوان که در حوالی منزل مذکور، پرسه می زدند و سپس سوار بر یک دستگاه خودرو سواری تیبا محل را ترک می کنند، به عنوان قوی ترین فرضیه پلیسی مورد رصد و تعقیب قرار گرفت؛ در نهایت با اقدامات پلیسی و فنی و با بهره گیری از امکانات نوین مخابراتی، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت که در نهایت با بسیج همه امکانات و تجهیزات پلیسی و چهار عملیات پلیسی منسجم و همزمان چهار متهم در محدوده پیکان شهر و مسعودیه شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی، در بازرسی از منزل متهمان  یک قبضه سلاح غیر واقعی طرح لاما، مقادیری قطعات لوازم خودرو که احتمالا مسروقه بودند و مقادیری از طلاهای مالباختگان به ارزش ریالی تقریبا پنجاه میلیون تومان و خودرو سواری پژو پارس مسروقه کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: در ادامه رسیدگی، برای دستگیری سایر همدستان احتمالی، با اقدامات فنی و تعقیب، یکی متهم دیگر که متواری شده بود نیز مورد رصد اطلاعاتی قرار گرفت، که با ایجاد یک قرار صوری، در نهایت وی نیز در خیابان وحدت اسلامی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد و به طرح ریزی سرقت و مشارکت در جرم، اعتراف کرد.

معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیسی برای شناسایی و کشف دیگر جرائم ارتکابی احتمالی و دستگیری سایر متهمان ادامه دارد.

انتهای پیام/4148/

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا سرقت مسلحانه پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ نفر از عاملان تیراندازی در هویزه

فرمانده انتظامی هویزه گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره درگیری در شرکت‌های نفتی و اخلال در نظم و امنیت شرکت، بلافاصله گشت پاسگاه انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام و ۲۲ نفر از عاملان تیراندازی دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، علی تقدسی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره درگیری در شرکت‌های نفتی و اخلال در نظم و امنیت شرکت بلافاصله گشت پاسگاه انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضائی و انجام اقدامات پلیسی با حضور چند اکیپ از شهرستان تعداد ۲۲ نفر از عاملان اصلی درگیری و تیراندازی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی هویزه ادامه داد: مأموران پلیس در بازرسی از محل درگیری یک قبضه سلاح کلت کمری و دو تیغه خشاب به کار رفته را در صحنه تیراندازی کشف کردند.

تقدسی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اصلی پلیس در سال جاری برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت عمومی شهروندان است.

کد خبر 748832

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • دستگیری ۲۲ نفر از عاملان تیراندازی در هویزه
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد