Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@17:29:10 GMT

انتقاد کوبا از دولت ترامپ در سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۵۴۶۳

به گزارش فارس، وزیر خارجه کوبا روز جمعه در سخنانی در سازمان ملل متحد نسبت به تهدیدات آمریکا و مواضع جنگ طلبانه این کشور هشدار داد و نسبت به خروج یکجانبه این کشور از برجام ابراز تاسف کرد.

به نوشته خبرگزاری «پرنسا لانینا» «برنو رودریگز» وزیر خارجه کوبا در پیام ویدیویی خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل و به مناسبت «روز بین‌المللی حذف جنگ افزارهای اتمی»  گفت که آمریکا بزرگترین نگه دارنده سلاح‌های اتمی و تنها کشور در جهان است که از دو بمب اتمی علیه کشوری دیگر در جهان استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وزیر خارجه کوبا در ادامه گفت، اینک حدود 13400 جنگ افزار اتمی در جهان  وجود دارد و بیش از نیمی از آن‌ها متعلق به آمریکاست.

وزیر خارجه کوبا در ادامه تصمیم آمریکا در خروج  از «توافق هسته‌ای با ایران» و «توافقنامه موشک‌های میان برد» با روسیه را به شدت محکوم کرد و گفت، این اقدامات یکجانبه عواقب جدی برای ثبات و امنیت بین‌المللی دارد. رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا در خاتمه به دولت آمریکا توصیه کرد تا پیمان کاهش تسلیحات راهبردی با روسیه  را تمدید کند.

رئیس‌جمهور کوبا نیز اخیرا ضمن انتقاد از سیاست‌ واشنگتن در خروج یکجانبه از برجام تأکید کرد که ایالات متحده علیه هرآنکس که مقابل طرح‌ها و برنامه‌های این کشور تسلیم نشود، از سیاست‌ تحریم‌ها و تهدیدات یکجانبه استفاده می‌کند و حامی براندازی اجباری دولت‌های مستقل از طریق روش‌های جنگ‌های غیرمتعارف است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: وزیر خارجه کوبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۵۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«گروسی» به ایران می‌آید

«بهروز کمالوندی» سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌شود به ایران می‌آید.

او  افزود: در سفر گروسی، مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران درباره موضوعات فی مابین مذاکره می‌کنند.

گروسی علاوه بر شرکت در این کنفرانس با مقامات کشورمان در تهران و اصفهان نیز دیدار می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی