Web Analytics Made Easy - Statcounter

در گزارش زیر ذهن شما را با ۱۴ معما به چالش کشیده‌ایم.

به گزارش شریان نیوز،انواع مختلفی از معما‌ وجود دارد، اما همگی این امکان را به ما می‌دهند که ذهن خود را تربیت کنیم و مهارت تفکر منطقی را در خود ارتقا دهیم، چه معمای ریاضی باشد، چه یک مارپیچ و چه معمای سؤالی و جوابی. اما معما‌های تصویری‌ای هم هست که برای حل آن‌ها باید مهارت‌های بصری خود را به کار بگیرید تا ذهن تان به جنب و جوش درآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه ۱۴ معمای تصویری برای شما آماده کرده ایم تا با استفاده از چشمان خود قدرت استدلال تان را بسنجید. یادتان باشد که جزئیات را از قلم نیندازید.

 

 

جواب معما‌ها را هم می‌توانید در انتهای مطلب مشاهده کنید.

سوالات

۱- اگر ساعت ۱۲ ظهر هوا بارانی باشد آیا می‌توان انتظار داشت هوا در ۷۲ ساعت بعد آفتابی شود؟

۲- یک خیاط پارچه‌ای به اندازه ۱۶ متر دارد و هرروز ۲ متر از این پارچه را می‌برد. آخرین تکه از این پارچه روز چندم بریده خواهد شد؟

۳- اگر پنج چرخ خیاطی در طول زمان پنج دقیقه بتوانند پنج تی شرت بدوزند چند دقیقه لازم است تا ۱۰۰ چرخ خیاطی ۱۰۰ تی شرت بدوزند؟

۴- به چه سوالی هیچگاه نمی‌توانید پاسخ دهید؟

۵. من ساعت ۸ شب به رختخواب رفتم و ساعتم را کوک کردم که ۹ صبح زنگ بزند وقتی با صدای زنگ ساعت از خواب بیدار شدم چند ساعت خوابیده بودم؟

۶. اگر پزشک بشما ۳ قرص بدهد و بگوید هر نیم ساعت ۱ قرص بخور چقدر طول می‌کشد تا تمام قرص‌ها خورده شود؟

۷. بعضی از ماه‌ها ۳۰ روز دارند بعضی ۳۱ روز چند ماه ۲۹ روز دارد؟

۸. شماره ۳۰ رابه نیم تقسیم کنید و شماره ۱۰ رابه حاصل آن اضافه کنید چه عددی به دست می‌اید؟

۹. چوپانی گوسفند هایش بجز ۹ تا مردند چند گوسفند زنده برایش باقیمانده است؟

۱۰. اگر تنها یک کبریت داشته باشید و وارد یک اتاق سرد و تاریک شوید که در آن یک بخاری نفتی یک چراغ نفتی و یک شمع باشد اول کدامیک را روشن می‌کنید؟

۱۱. فردی خانه‌ای ساخته که هر چهار دیوار آن به سمت جنوب پنجره دارد خرسی بزرگ به این خانه نزدیک می‌شود این خرس چه رنگی است؟

۱۲. اگر ۲ سیب از ۳ سیب بردارین چند سیب دارید؟

۱۳. حضرت موسی از هر حیوان چند تا با خود به کشتی برد؟

۱۴. اگر اتوبوسی رابا ۴۳ مسافر از مشهد به سمت تهران برانید ودر نیشابور ۵ مسافر را پیاده کنید و ۷ مسافر جدید را سوار کنید ودر دامغان ۸ مسافر پیاده و ۴ نفر را سوار کنید و سرانجام بعد از ۱۴ ساعت به تهران برسید حالا نام راننده اتوبوس چیست؟

مشاهده پاسخ معما‌ها

۱- خیر نمی‌توان انتظار داشت ۷۲ ساعت هوا آفتابی باشد. زیرا طی این ۷۲ ساعت شب‌ها هوا تاریک خواهد بود.

۲- آخرین تکه طی ۷ روز بریده خواهد شد.

۳- درست ۵ دقیقه است. اگر ۵ چرخ خیاطی بتوانند ۵ تی شرت طی ۵ دقیقه بدوزند هر چه تعداد چرخ خیاطی‌ها بیشتر شود تعداد تی شرت‌ها هم بیشتر می‌شود، اما مدت زمان دوخت آن‌ها تغییری نمی‌کند.

۴- شما نمی‌توانید به سوال آیا شما زنده هستید؟ جواب نه بدهید.

۵. ساعت کوکی نمی‌تواند شب و روز را تشخیص دهد پس به نخستین ساعت ۹ که برسد زنگ می‌زند که ساعت ۹ شب است.

۶. یک ساعت «شما یک قرص را در ساعت ۱ و دیگری را درساعت ۱/۵ و بعدی را در ساعت ۲ می‌خورید».

۷. تمام ماه‌ها حداقل ۲۹ روز را دارند.

۸. ۷۰ «تقسیم بر نیم معادل ضرب در ۲ است».

۹. ۹ گوسفند.

۱۰. کبریت.

۱۱. سفید، چون خانه‌ای که هر چهار دیوارش رو به سمت جنوب پنجره داشته باشد باید در نوک قطب جنوب باشد.

۱۲. ۲ سیب.

۱۳. هیچ «حضرت نوح بود نه حضرت موسی».

۱۴. خوب خودتونید دیگه «نام خودتان».

منبع: شریان

کلیدواژه: چرخ خیاطی ساعت ۱ تی شرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۵۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب تن‌هاخ: ما جذاب‌‌ترین تیم لیگ هستیم!‏

به گزارش "ورزش سه"، منچستریونایتد امروز بازی 1-0 برده مقابل ‏برنلی را با اشتباهات فردی با تساوی 1-1 عوض کرد تا امیدهایش به ‏کسب سهمیه چمپیونزلیگ عملا به پایان برسد.‏

سرمربی یونایتد در پایان بازی ادعایی عجیب مطرح کرد و گفت ‏تیمش جذاب‌ترین تیم حال حاضر لیگ برتر است و خوب فوتبال ‏می‌کند و فقط نمی‌تواند از آنها استفاده کند. او که در پایان بازی ‏توسط هواداران هو شده بود به آنها هم تاخت و گفت هوادار نباید ‏درباره تیم تصمیم بگیرد و مسئولیت فقط به عهده سرمربی است. ‏

سوت زدن هواداران بعد از تعویض و بیرون کشیدن ماینو؟
آنها هوادار هستند ولی من باید تیم را مدیریت کنم. وقتی می‌بینم ‏بازی به چیزی نیاز دارد و متوجه می‌شوم که باید تازگی به تیم تزریق ‏کنم این کار را می‌کنم و خواهم کرد. این تصمیم تاکتیکی هم بود. از ‏نظر تاکتیکی عاقلانه این بود که مک‌تامینی را به زمین بفرستم که ‏می‌تواند توپ را نگه دارد و در بازی‌های گره‌خورده خلاق است. ‏

علت از دست دادن این همه فرصت توسط یونایتد؟
هر تیمی فرصت از دست می‌دهد. ولی ما وقتی فرصت از دست ‏می‌دهیم انگار اتفاق عجیبی افتاده. فقط از این حرف می‌زنند ‏درحالیکه ما خیلی فرصت هم ساختیم. در حال حاضر ما یکی از ‏دینامیک‌ترین و جذاب‌ترین تیمهای لیگ هستیم. خوب بازی می‌کنیم ‏و فرصت‌های زیادی ایجاد می‌کنیم. ‏

صعود به لیگ اروپا محتمل‌ترین گزینه است؟
واقعیت‌ها این را می‌گوید. وقتی اینقدر فاصله داریم خیلی سخت ‏است که چهارم بشویم. باید این بازی را می‌بردیم. در چند هفته اخیر ‏خودمان را در موقعیت برد قرار دادیم ولی بعد خراب کردیم و خودمان ‏از دستش دادیم. حالا فاصله آنقدر زیاد شده که در این بخش از ‏فصل نمی‌شود جبران کرد. ‏

دیگر خبرها

  • لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟
  • ادعای عجیب تن‌هاخ: ما جذاب‌‌ترین تیم لیگ هستیم!‏
  • (تصاویر) عکس‌های خیره کننده و جذاب کیت وینسلت
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • (ویدئو) کمین پیچیده حزب الله برای ارتش اسرائیل
  • آشتی‌کنان، چند ساعت قبل از عجیب‌ترین فوتبال!
  • هفته‌ جذاب در انتظار لژیونرها؛ ۹۰ دقیقه سرنوشت‌ساز طارمی و آزمون
  • کری توییتر بایرن مونیخ برای رئال مادرید: حدس بزنید بعدش چی شد؟ + عکس
  • فیلم| لحظاتی از جذاب‌ترین و تکنیکی‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال
  • گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ / فیلم