Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد انور هاشمزهی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: گران قیمت بودن هوبره در دیگر کشورها و ناآگاهی و همکاری افراد بومی با شکارچیان و قاچاقچیان این پرنده منحصر به فرد سبب شده تا نسل آن در خطر انقراض قرار گیرد.

وی بیان کرد: زیستگاه هوبره این پرنده مهاجر دشت‌های باز و وسیع منطقه است که متاسفانه توسط افراد سودجو شکار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: هوبره مشتری‌های زیادی در بین عرب‌های ساکن کشورهای حوزه خلیج فارس دارد و اکثر شکارچیان این پرندگان را به این کشورها قاچاق می‌کنند.

وی با بیان اینکه جریمه هر قطعه هوبره ٣٠٠ میلیون ریال است تصریح کرد: هرساله در فصل مهاجرت هوبره ماموران اجرایی با گشت و کنترل مستمر زیستگاه‌های این پرنده را حفاظت می‌کنند اما آمارهای رسمی منتشر شده بیانگر آن است که هر سال ده‌ها مورد از تخلفات زنده گیری یا شکار پرنده هوبره در منطقه انجام می‌شود.

هاشمزهی افزود: امسال با توجه به بهبود نسبی و شرایط مساعد تالاب‌های جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود میزان مهاجرت پرندگان بویژه هوبره به جهت زمستان گذاری نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته باشد.

وی بیان کرد: هوبره از لحاظ ظاهری تا حدودی به بوقلمون ماده شباهت دارد و در زیستگاه‌های بیابانی، مناطق خشک و دشت‌ها زاد و ولد و در فصل پاییز از مناطق سردسیر به دشت‌های ایرانشهر مهاجرت می‌کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: این پرنده ارزشمند هنگام راه رفتن در بیابان از دانه‌ها، غلات، جوانه گیاهان، حشرات، حلزون‌ها و خزندگان کوچک مثل مارمولک و بزمجه‌های کوچک که در کویر یافت می‌شوند تغذیه می‌کند.

وی تصریح کرد: هوبره به بهترین وجه با زندگی در محیط بیابان سازگار است و به ندرت آب مینوشد و بیشتر آب بدنش را از غذایی که می‌خورد به دست می‌آورد.

هاشمزهی با هشدار به شکارچیان متخلف و تاکید بر پرهیز از شکار این پرنده حمایت شده و کمیاب افزود: هرگونه شکار و صید حیوانات و پرندگان تحت حمایت پیگرد قانونی دارد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز ایرانشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز ایرانشهر سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز ایرانشهر اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۵۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل محیط زیست استان گفت: این منطقه با همکاری محیط بانان، جوامع محلی و گروه‌های کوهنوردی از زباله پاکسازی شد.
سعید یوسف پور افزود: هفته زمین پاک از ۳ تا ۹ اردیبهشت با شعارمشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین است.

دیگر خبرها

  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم