Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نبی اله خون میرزایی صبح یکشنبه در حاشیه بهره برداری از پروژه ماهی در قفس در نوشهر با بیان اینکه خوشبختانه زنجیره آبزی پروری در مازندران کامل است، گفت: مازندران در آبزی پروری استان نمونه کشور به شمار می‌رود و صنعت پرورش ماهی در دریا نیز در چارچوب زنجیره شکل گرفته است.

وی افزود: کارخانجات فرآوری و صادرات و در مجموع صنعت پرورش ماهی در قفس در مازندران دارای زنجیره کاملی است و گروه‌هایی که می‌خواهند در زمینه پرورش ماهی درقفس کار کنند باید به صورت زنجیره فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهار اینکه مازندران استان پیشرو وموفق در صنعت پرورش ماهی در قفس به شمار می‌رود گفت: صنعت پرورش ماهی در دریا چون الگوبرداری شده از کشورهای اروپایی ووابسته است و در دو سال گذشته به دلیل محدودیت‌های اعتبار یو ارزی با چالش‌هایی روبرو شد.

خون میرزایی ادامه داد: خوشبختانه شرکت‌های متعددی در کشور اقدام به بومی سازی بخش‌های مختلف این تکنولوژی کردند و در مازندران نیز شرکت دانش بنیان داخلی با بومی سازی بیش از ۷۰ درصد مجموعه پرورش ماهی در قفس اقدام به کار کرده است.

رئیس سازمان شیلات کشور با تاکید بر بومی سازمان صنعت ماهی پرورش ماهی در قفس یادآور شد: همکاری بین بخشی بهره برداران و تحقیقات نمونه در کشور است.

بیمه صیادان به جد پیگیری می‌شود

وی درباره بیمه صیادان با اظهار اینکه مصر به این هستیم که ۱۰ درصد از سقف ۲۷ درصد بیمه را از منابع دولتی تأمین کنیم تا فشار کمتری روی جامعه صیادی باشد، افزود: محدودیت‌های اعتباری اجازه نداد که بتوانیم آن را تاکنون تأمین کنیم.

خون میرزایی با تاکید براینکه بیمه صیادی را به جدی پیگیری می‌کنیم اظهار امیدواری کرد که این دغدغه دیرینه صیادان رفع شود.

رئیس سازمان شیلات کشوردرباره حجم سرمایه گذاری در دریا گفت: تقریباً برای یک ظرفیت هزار تنی در دریا نیاز به سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی است و با توجه به اینکه این صنعت درون زا، صادرات محور است، نقش به سزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

وی با اظهار اینکه پرورش ماهی در دریا پروژه اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود، گفت: تکنیک قفس نیز در حال بومی سازی است.

کد خبر 5039607

منبع: مهر

کلیدواژه: شیلات پرورش ماهی در قفس ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا هفته دفاع مقدس گرگان کرمانشاه دفاع مقدس اربعین 99 اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه دفاع مقدس جنگ تحمیلی صنعت پرورش ماهی پرورش ماهی در قفس بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۷۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: این استان از حیث کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، برترین استان کشور است و با ورود به هنرستان‌های جوار صنعت، موجی از انرژی دانش آموزان و معلمان دریافت می‌شود.

وی افزود: برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان در سال جاری یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار مرکزی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان راه نجات کشور یاد کرد و گفت: تقویت آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش در گرو تأمین توسعه زیرساخت‌ها و تقاضا محوری است.

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تأثیرگذار خواهد بود و امید است شمار برگزاری این نمایشگاه‌ها در این استان افزایش یاید.

کد خبر 6090418

دیگر خبرها

  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • وقوع ناپایداری‌های موقتی، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک، ۸ اردیبهشت