Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:19:59 GMT

صداوسیما برای ترویج ازدواج آسان فرهنگ‌سازی کند

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۷۴۳۲

صداوسیما برای ترویج ازدواج آسان فرهنگ‌سازی کند

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دومین جلسه کارگروه ملی ترویج ازدواج و کاهش طلاق به ریاست محمد اسحاقی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد و در ادامه  «بررسی نحوه همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه ملی در خصوص طرح ترویج و فرهنگ‌سازی ازدواج آسان سازمان صدا و سیما» در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسحاقی افزود: تمام دستگاه‌های فرهنگی عضو کارگروه، به طور خاص در حوزه ترویج ازدواج و کاهش طلاق و به طور عام در حوزه خانواده فعالیت‌ها و برنامه‌هایی دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به نقش محوری سازمان صدا و سیما در همه موضوعات اجتماعی، همکاران در این سازمان طرح ویژه‌ای را برای ازدواج آسان آماده کرده‌اند و قرارگاهی را در سازمان تشکیل داده‌اند که این کارگروه می‌تواند کمک کننده به این برنامه باشد.

اسحاقی گفت: برای ترویج ازدواج آسان باید مؤلفه‌ها و الگوهای آن را به جامعه ارائه دهیم.

رییس کارگروه ازدواج و طلاق با بیان اینکه ارائه مدل‌های عینی تجربه شده بسیار کمک کننده است، گفت: سازمان صداوسیما به عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های فرهنگ‌ساز کشور، باید با تجمیع تجربه‌های موفقی که در سراسر کشور و در سازمان‌های مختلف وجود دارد و با ایجاد موج رسانه‌ای، فرهنگ‌سازی خوبی را در این حوزه انجام دهد.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها، این کارگروه بتواند برنامه مشترک فرهنگی، ترویجی و رسانه‌ای جامع تهیه کند.

طرح ترویج ازدواج آسان در ماه ربیع در دستور کار صداوسیما است

کوروش مفاخری نماینده سازمان صدا و سیما با ارائه گزارشی در این زمینه، به راه اندازی پویش ازدواج آسان در سازمان صدا و سیما اشاره کرد و گفت: یکی از حوزه‌هایی که عوارض و تبعات کرونا در آن مشهود است، مقوله ازدواج است. برگزار نشدن تجمعات و مراسمات ازدواج، باعث شده مردم در امر ازدواج مردد شوند.

مفاخری با بیان اینکه با طراحی موج عملیات رسانه‌ای می‌توانیم روی بحث ازدواج آسان متمرکز شویم، ادامه داد: سازمان صدا و سیما، ترویج ازدواج آسان را در ماه ربیع در دستور کار قرار داده است که به طور ویژه برنامه‌هایی را در مقوله‌های چهارگانه، ازدواج آسان، آگاهانه، به موقع و پایدار آماده کرده است.

وی یکسری مطالبات مشترک از دستگاه‌ها را بیان کرد که عبارتند از: تولیدات رسانه‌ای کوتاه مانند تیزر، موشن، ... به منظور پخش از رسانه ملی،‌ معرفی فعالین و خیرین در حوزه ازدواج، ایجاد عملیات مشترک برای تسهیل ازدواج، کمک به ازدواج افراد کم برخوردار، مشارکت در تولید ویژه برنامه‌هایی در رسانه ملی،‌ معرفی سوژه‌های قابل بازنمایی مناسب با راهبردهای طراحی شده‌،‌ ارائه خدمات و فعالیت‌های مؤثر دستگاه‌ها در حوزه ازدواج آسان،‌ کمک به پویش ازدواج آسان.

مفاخری با بیان اینکه صدا و سیما مهمترین مجموعه‌ای است که می‌تواند در بحث ازدواج آسان کمک کند، افزود: پیشنهاد مشخص ما پویش مشترک و هماهنگ است که در سازمان صدا و سیما شروع شده و سایر دستگاه‌ها در حد توان باید به این پویش کمک کنند تا با هم‌افزایی و انسجام در این حوزه موفق شویم.

در ادامه اعضای جلسه به بیان نظرات و ارائه پیشنهادات و ظرفیت‌های سازمان مربوطه در خصوص نحوه همکاری با سازمان صدا و سیما پرداختند. در پایان مقرر شد دستگاه‌ها راهبردها و ظرفیت‌های عینی متمرکز مربوط به ازدواج آسان را به پایگاه ازدواج آسان سازمان صدا و سیما ارسال کنند.

برچسب‌ها صدا و سیما ازدواج ساده شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا و سیما ازدواج ساده شورای عالی انقلاب فرهنگی صدا و سیما ازدواج ساده شورای عالی انقلاب فرهنگی اخبار کنکور ترویج ازدواج آسان سازمان صدا و سیما دستگاه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۷۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، پیمان جبلی امروز و در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر برخی حواشی و اظهارات مطرح شده در روز‌های اخیر پیرامون وضعیت پرداخت‌ها در حوزه نمایش خانگی افزود: به طور کلی تنظیم‌گری در این حوزه شامل اقتصاد و وضعیت مالی طرح های تولیدی هم می‌شود.
وی افزود: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر علاوه‌بر وظیفه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی، وظیفه تنظیم‌گری و نظارت بر فرایند‌های اقتصادی این حوزه را نیز برعهده دارد.
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه فرایند‌های اقتصادی در حوزه نمایش خانگی باید به گونه‌ای باشد که فعالان خرد در این حوزه هم بتوانند فعالیت کنند گفت: ساترا در حال بررسی این موضوع است و نتایج بررسی‌های ساترا و برنامه‌هایش جهت اقدام لازم، ارائه خواهد شد. جبلی همچنین درباره نحوه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی گفت: با ریل‌گذاری قانونی درستی که انجام شده سازمان صداوسیما از طریق ساترا موظف به نظارت بر محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حوزه نمایش خانگی است و فضای همکاری و تعامل نسبتا خوبی بین تهیه‌کنندگان، سکو‌ها و ساترا وجود دارد.
وی تأکید کرد که برای جلوگیری از تخلفات احتمالی باید آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی به کمک حوزه تنظیم‌گری بیایند و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.
رئیس رسانه ملی درخصوص عملکرد رسانه ملی در پوشش خبری عملیات «وعده صادق» گفت: از لحظات اولیه شروع این عملیات و براساس آمادگی‌های ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌های قبلی و تقسیم وظایف میان حوزه‌های مختلف محتوایی سازمان، عملیات گسترده رسانه‌ای پوشش جامع این عملیات غرورآفرین آغاز شد.
وی از پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته این عملیات گفت: شبکه‌های مختلف صداوسیما، حوزه خبر و نیز شبکه‌های برون‌مرزی متناسب با وظایف تعریف‌شده به پوشش جامع تصویری، اطلاعاتی و تحلیلی این عملیات پرداختند که این روند تا کنون هم در برنامه‌های مختلف ادامه دارد.
جبلی پوشش عملیات وعده صادق و نیز اقدام فوری و مؤثر صداوسیما در پوشش حادثه صبح جمعه گذشته در اصفهان را مصداق روشن به دست گرفتن «روایت اول» در رویداد‌های مهم دانست و گفت: آثار و نتایج این حضور فوری و مؤثر رسانه ملی مبتنی بر آمادگی‌های قبلی، در جریان‌سازی و تأثیر بر افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و در درون رژیم صهیونیستی مشهود است.

دیگر خبرها

  • ماموریت موفق رسانه ملی در روایت اول وعده صادق
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی است
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم