Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: جذب حداکثری مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی، در قالب تعاون های روستایی زنان یکی از مهمترین برنامه های ما است.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی خراسان رضوی، مهندس ناصری مقدم گفت: در سال جهش تولید یکی از مهمترین برنامه ها و سیاست های راهبردی شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی جذب حداکثری مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی، در قالب تعاون های روستایی زنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زنان روستایی که تقریبا ۵۰ درصد جامعه روستایی را تشکیل می دهند می توانند در حوزه های اقتصادی روستا نقش آفرین و محور ایجاد کارگاه های و صنایع بسیار مهم در روستا باشند. این موضوع تنها از زنان توانمند و زحمت کش روستایی امکان پذیر است و می توانند در توسعه بخش کشاورزی و در نهایت توسعه روستایی نقش مهمی را ایفا نمایند.

ناصری مقدم ابراز داشت: در حال حاضر ۳۰ تشکل زنان روستایی در شبکه تعاون روستایی ثبت شده است. با وجود زنان تلاشگر خراسان رضوی می تواند این بستر اقتصادی تا دو برابر افزایش پیدا کند زیرا هر کجا زنان ایران اسلامی ورود کردند مایه خیر و برکت بویژه در حوزه اقتصادی در روستاها بوده اند و شبکه تعاون روستایی آماده است بستر لازم را در این زمینه فراهم کند.

وی درادامه بیان کرد: تقویت وتوسعه مشاغل خانگی وانجام فعالیت های اقتصادی در تعاونی های روستایی زنان، باعث توسعه فرصت های شغلی وارتقاء ظرفیت این بخش در تولید می گردد وهمچنین این تعاونی ها بعنوان بخش مؤثر در اقتصاد مقاومتی و توانمندی، حرکتی نو خواهند داشت.

مدیر  تعاون روستایی در پایان با تقدیر از تشکلهای زنان روستایی موفق، این تشکلها را در راستای اهداف اقتصادی، تولیدی و کارآفرینی معرفی وحمایت و همراهی مجموعه تعاونی روستایی  را  از دیگر برنامه های  تشکل زنان عنوان کرد و افزود: زنان روستایی باید در حوزه های مختلف بویزه حوزه فرش دستبافت، تابلو فرش، صنایع دستی، کارگاه تولیدی پوشاک، تولید محصولات لبنی سنتی روستا، نان های محلی ... بیش از پیش ورود پیدا کنند.

منبع:

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشارکت زنان فعالیت های اقتصادی فعالیت های اقتصادی تعاون روستایی زنان روستایی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی کم نظیر برای خراسان رضوی است که می‌تواند صادرات استان را متحول کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن نوری‌زاده در نشست با مدیران اقتصادی خراسان رضوی گفت: حضور 3000 بازرگان از یکصد کشور در اکسپو تهران که با فعالیت 800 شرکت برتر صادراتی همراه است می‌تواند نمایشگاهی از توانایی‌های خراسان رضوی و محصولات صادراتی آن باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: اگرچه نمایشگاه‌های ایران اکسپو از سال 1392 شروع به کار کردند اما این ششمین بار است که این نمایشگاه مهم اقتصادی برپا می‌شود و ما نیز باید حضور درخشان و پرتعاملی را از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت در اکسپو 2024 داشته باشیم.

توانا، سرپرست دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی نیز جزییات برنامه های پیش بینی شده برای شرکت در نمایشگاه اکسپو 2024 را تشریح کرد و مدیران دستگاه‌های اقتصادی و میراث فرهنگی و گردشگری استان برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شرکت فعال در این نمایشگاه را ارائه کردند.

به گزارش تسنیم، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از 2000 تاجر و بازرگان خارجی از 119 کشور جهان، از تاریخ 8 لغایت 12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات