Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس، مهندس علیرضا سیاهپور با اعلام این مطلب در کمیته اجرایی ساماندهی و ایمن سازی وانت بار های فعال جاده ای استان فارس گفت: از آنجا که روند روبه رشد تصادفات وانت بارها در سال های اخیر بیانگر وجود مشکلات ایمنی در بهره برداری موثر از این نوع وسیله نقلیه و عدم آموزش های مرتبط فراگیر برای رانندگان وانت بار بوده است لذا طرح ایمن سازی و ساماندهی وانت بارها با هدف افزایش بهره وری و آموزش های مرتبط کاربردی رانندگان این وسیله نقلیه در دستور کار جدی این اداره کل در سالهای اخیر قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزایش استقبال عمومی و تقاضای استفاده از وانت بارها برای حمل محمولات و محصولات گوناگون (تولیدی – کشاورزی) به مواردی نظیر سرعت بارگیری، جابه جایی و تخلیه، امکان حمل اضافه بار خارج از ظرفیت مندرج در کارت خودرو، اقتصادی بودن کرایه حمل برای صاحبان کالا نسبت به دیگر وسائط نقلیه سنگین ( باری )، استفاده از اتاق بار خارج از ابعاد استاندارد و مهم تر از همه خلاء مقررات لازم الاجراء جهت کنترل و نظم دهی جابه جایی بار توسط این گونه وسائط نقلیه مرتبط دانست که این موارد همواره باعث افزایش میزان تردد وانت بارها در جاده ها و بالطبع بالا رفتن میزان تصادفات آنان شده است. مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان فارس در ادامه با تشریح دستور العمل اجرایی وانت بارهایی که در حمل و نقل جاده ای فعالیت دارند اضافه کرد: در این دستور العمل رانندگان ملزم به رعایت ۶ ماده شامل: توازن متعادل وسیله نقلیه در هنگام بار گیری (محموله نبایستی از ظرفیت مندرج در کارت شناسایی خودرو بیشتر باشد )، رعایت حداکثر ارتفاع مجاز ۵۰ سانتی متر قسمت بار از سطح خارجی سقف کابین راننده ، رعایت حداکثر طول و عرض (برابر استاندارد های تعریف شده )، نحوه بار گیری حمل و مهار ایمن محمولات حمل شده، شرایط چگونگی اجازه حرکت وسیله نقلیه پس از بار گیری ( منطبق با مقررات اعلام شده) و حفظ ایمنی کامل در مسیرهای جاده ای می باشند. سیاهپور همچنین با اشاره به اهمیت اجرای دستور العمل و قوانین بالادستی در الزام ساماندهی ناوگان از سال ۱۳۹۵ تاکنون به اهم فعالیت ها و عملکرد حوزه ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در این راستا پرداخت و تصریح کرد: برگزاری دوره های مختلف آموزش عمومی ویژه رانندگان حمل و نقل کالای سبک (وانت بار ) برون شهری و اعمال سیاست های تشویقی به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در فعالیت های عمده بخش حمل و نقل جاده ای کالای استان، تهیه و توزیع اقلام و تجهیزات کاربردی مربوطه ( شامل: تهیه و توزیع بیش از ۴۵ هزار برچسب شبرنگ در ابعاد مختلف و ۲۰۰ عدد چراغ قوه چهار کاره صرفا در سال گذشته ) از جمله این اقدامات می باشد. وی در پایان گفت: در حال حاضر ۸۰۰ راننده واجد شرایط و بیش از ۵ هزار وانت بار فعال منطبق با ویژگی های مندرج برابر دستور العمل ساماندهی وانت بارها در استان فارس مشغول خدمات رسانی می باشند.       

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای استان فارس جاده ای استان وسیله نقلیه دستور العمل وانت بارها وانت بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۸۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد

ایسنا/فارس مدیر مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس از شناسایی هویت ۸ شهید در این استان خبر داد و گفت: پیکر یکی از این شهدا فردا وارد شیراز می‌شود و مابقی شهدا همگی از شهدایی هستند که در نقاط مختلف استان به خاک سپرده شدند و اکنون هویت آنان شناسایی شده است.

سهراب مظلوم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام این مطلب گفت: هویت شهید سیدعلاءالدین اسدپور، یکی از شهدای دوران دفاع مقدس استان فارس به تازگی شناسایی شده‌ است که پیکر مطهر ایشان هم‌اکنون در معراج شهدای تهران قرار دارد.

وی از برگزاری مراسم استقبال از پیکر این شهدا فردا چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه رأس ساعت ۷ صبح در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب خبر داد و از عموم مردم برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آورد.

مظلوم رضایی ادامه داد: پیکر مطهر شهید اسدپور بعد از برگزاری مراسم استقبال به معراج شهدای فارس واقع در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتقل خواهد شد و بعد از آن یکسری برنامه‌ها با حضور پیکر این شهدا اجرا خواهد شد.

مدیر مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس ادامه داد: پیکر مطهر شهید اسدپور در روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه مصادف با سالروز شهادت امام صادق(ع) در زادگاهش واقع در روستای اوجلو بخش کورکی شهرستان زرقان استان فارس به خاک سپرده خواهد شد.

وی در خصوص ۷ شهید دیگر نیز گفت: سپاه فجر فارس اقدام به نمونه‌برداری از خانواده‌های شهدا کرده است تا بتواند هویت شهدای مفقود آنان را مشخص کند و این کار هم از طریق آزمایش‌های ژنتیک واقع در مرکز نور تهران انجام می‌شود.

مظلوم رضایی ادامه داد: یکسری شهدای گمنام دوران دفاع مقدس هستند تا سال ۸۴ در نقاط مختلف استان فارس به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شدند و در نهایت از طریق آزمایش‌های ژنتیک موفق به شناسایی هویت ۷ تن از این شهدا شدیم.

مدیر مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس اضافه کرد: از این ۷ شهید، دو شهید اهل استان تهران هستند که پیکر یکی از آنان در جهرم و دیگری در گلزار شهدای شیراز به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شده است.

وی بیان کرد: دو شهید دیگر هم از استان کرمان هستند که یکی از آنان در گلزار شهدای مرودشت و دیگری در گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شده‌اند. یک شهید هم اهل قم است که پیکر مطهرش در گلزار شهدای سپیدان دفن است. یک شهید متعلق به شهرستان گرگان استان گلستان است که در گلزار شهدای شیراز مدفون است و یک شهید هم مربوط به ابهر زنجان است که در گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شده است.

مظلوم رضایی یاداور شد: بناست که سپاه‌های استان‌ها درباره شناسایی هویت شهیدشان اطلاع دهند تا به زودی شاهد حضور خانواده‌های این شهدا در استان فارس باشیم.

مدیر مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس با بیان اینکه ۱۱۳ شهید گمنام در استان وجود دارند که به عنوان شهید گمنام قبل از سال ۸۴ به خاک سپرده شده‌اند، گفت: منتظر هستیم تا در آینده هم بتوانیم خبرهایی درباره شناسایی هویت شهدای گمنام اطلاع‌رسانی کنیم.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • شناسایی و کشف ۲۰۳ تخلف اضافه تناژ در جاده‌های مازندران
  • کشف داروی غیرمجاز در مرغ فروشی
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • دوربین‌ های جدید راهنمایی رانندگی، داخل خودرو شما را می‌بینند (+عکس)
  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • ۱۲ متهم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار