Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر کرونا، بازار ته لنجی پرطرفدار ساحل نشینان دیلمی را نیمه جان کرده بود که سیل آتش فرا رسید و ضربه نهایی را به اقتصاد بندر دیلم زد؛ گرچه با سوختن دست کم 200 مغازه، شهر، چهره جنگ زده به خود گرفته و اهالی اش زانوی غم به بغل گرفته اند اما حالا بلند شده اند تا کمر خم شده را صاف کنند.

دیلم؛ نامی آشناست برای ایرانیانی که کیلومترها آن طرف از زندگی شان به جنوب می روند تا جهیزیه و وسایل خانه شان را خیلی ارزانتر بدست آورند؛ گاهی تا 50 درصد زیر قیمت بازار تهران به عنوان مرکز پخش کالا در کل کشور اما حالا ویران شده با آتشی که معلوم نیست جرقه اش از کجا روشن شده؛ از هر منشاء که بوده حدود ۲۳۱۵ مترمربع را دچار حریق کرده و ۲۰۰ واحد صنفی توزیعی اجناس عموما خارجی و داخلی را سوزانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلافاصله بعد از این واقعه سوزناک، دادستان دیلم به بررسی این حادثه پرداخت و در نهایت گزارش داد، دستور قضایی برای بررسی آتش‌سوزی بازارچه ساحلی بندر دیلم صادر کرده و در همین رابطه یک نفر دستگیر شده و در بازداشت به سر می‌برد.

محمد ضیائی، دادستان عمومی و انقلاب دیلم در استان بوشهر ضمن اعلام خبر صدور دستور قضایی برای بررسی آتش‌سوزی بازارچه ساحلی بندر دیلم، گفت: چنانچه فرد یا افرادی عمداً اقدام به آتش‌سوزی بازارچه ساحلی بندر دیلم نموده باشند دستگاه قضایی بر اساس قانون با عاملان و مسببان آن آتش‌سوزی قاطعانه برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: در این راستا اقدامات و دستورات قضایی صادر و در همین رابطه یک نفر دستگیر و در بازداشت به سر می‌برد.

پس از این واقعه گراوند، استاندار بوشهر با صاحبان این بازارچه گذاشت و در آن  تصریح کرد، این بازارچه از ایمنی لازم برخوردار نبوده؛ سازه ساختمانی آنها از نوع فایبرگلاس سبب شعله‌ور شدن آتش شده و در نتیجه اطفا و خاموش کردن آن هم قدری سخت‌تر بوده است.

آغاز فعالیت این بازارچه به ۱۸ سال قبل برمی‌گردد و زمانی که مستأجران آن در تفاهمی با شهرداری دیلم به‌عنوان مالک فعالیت خود را آغاز کردند. حالا مستاجران آواره شده اند و دست چه کنم به سوی مسئولان محلی و کسوری دراز کرده اند.

از آن سو ستاد فرمان اجرایی امام، بنیاد مستضعفان و شهرداری دیلم قول داده اند، در زمینی جدید با نقشه ای جدید و استاندارد دوباره بازار را بسازند تا باز هم بندر دیلم بشود میزبان گردشگرانش از دور و نزدیک ایران و اقتصاد آن دوباره بچرخد و ایام شود به کامشان با سخاوت خلیج فارس و تجارت دریایی اش.

مصطفی گراشی، رئیس اتاق اصناف بوشهر نیز در جمع خبرنگاران از اقدام خودجوش بازاریان فرهنگ مدار دیلمی برای تعطیلی بازار در ایام کرونایی گفت و اینکه بازاریان ابن منطقه از اولین بازاریان ایران بودند که اقدام به تعطیلی بازار کردند و بنابراین امروز وظیفه انسانی همه فعالان صنفی استان بوشهر است که با آتش سوزی بازار دیلم در کنار همکاران خود باشند.

او از تاثیر آتش سوزی گسترده در بازار ساحلی دیلم در ایام رکود کسب و کار در سراسر کشور گفت و ضمن اشاره به آسیب دیدن معیشت بازاریان دیلم از مسئولان استان بوشهر خواست به صورت ویژه برای جبران از خودگذشتگی دیلمی ها اقدام کنند.


گراشی تاکید کرد: نباید چهره سوختگی یا رکود و ناامیدی در بازار این شهر باشد چرا که گردشگرانی که به استان بوشهر می آیند با دیدن وضعیت امروز دیلم، مردمداری مدیران استان را قضاوت خواهند کرد و به همین دلیل باید ترمیم سریع این بازار مهم در اولویت همه برنامه های اقتصادی استان قرار بگیرد.


وی البته این پیشنهاد را هم داد که به منظور همبستگی معنوی بازار و با درک شرایط دشوار اقتصادی فعلی، کارگروه بازسازی فوری بازار دیلم با حضور همه دست اندکاران اعم از استانداری، فرمانداری، شهرداری و اتاق اصناف دیلم، اتاق های اصناف سراسر استان، شرکتهای بیمه و سایرنهادهای مرتبط تشکیل شود.


رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر تاکید کرد: با توجه به فرسودگی بخش زیادی از بدنه بازار استان، بیمه  آتش سوزی واحدهای صنفی باید به عنوان یک قانون در سراسر استان به اجرا درآید.

آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است؛ از لحظه وقوع آتش سوزی در بازار ساحلی دیلم، اهالی این شهرستان یکصدا به کمک همشهریان خود بپا خاسته اند، تا آنجا که جامعه لنجداران دیلم اعلام کرده اند که قصد وصول بدهی های کاسبان بازار ساحلی را ندارند. و یا  جامعه فرهنگی دیلم که اعلام کرده اند، یک روز حقوق خود را به بازاریان مجتمع ساحلی دیلم اهدا خواهند کرد.

 یا یکی از فعالان صنفی دیلم که در رسته صنفی نوشت افزار فروشی مشغول فعالیت است با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده که کلیه خدمات چاپ، کپی و لوازم التحریررا برای کسبه و دانش آموزان آنان تا پایان سالی تحصیلی با قیمت خرید انجام می دهد.


امید می رود این گزارش بهانه ای شود برای سایر بازاریان و مردم در سراسر کشور تا در این پویش و همدلی  شرکت کنند و مردم بحران زده این شهر از مشکلی که برایشان هر شب کابوس ساخته عبور کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش سوزي بندر دیلم کروناویروس برگزیده ها ایمنی ساختمان ها آتش سوزی بازار بازار ساحلی استان بوشهر بندر دیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوونتوس 0-0 میلان: روسونری دو دستی به نایب قهرمانی چسبید

به گزارش "ورزش سه"، یوونتوس در بازی هفته سی و چهارم سری A از میلان میزبانی کرد و به تساوی بدون گل دست پیدا کرد. در این بازی اگر واکنش‌های مارکو اسپورتیه‌‌لو نبود، یوونتوس حداقل 3 گل به ثمر می‌رساند.

ویدئو: 331234

یووه که در بازی رفت موفق شده بود میلان را در ماه اکتبر با نتیجه 1-0 از پیش رو بردارد، انگیزه زیادی داشت تا مقابل هوادارانش در ورزشگاه آلیانز این بازی را هم به سود خود تمام کند.

از این رو بازی با فشار تیم میزبان روی دروازه میلان آغاز شد و آن‌ها خیلی خوب با پرس از جلو شانس‌های خوبی در دقایق ابتدایی ایجاد کردند اما به ضربه دقیق ختم نمی‌‌شد.

فشار یوونتوس اگرچه منجر به ضربات خطرناک یا شوت داخل چارچوب نمی‌شد اما در مقابل توپ را بیشتر در میانه میدان و در زمین میلان حفظ می‌کرد به طوریکه تا دقیقه 20 میلان هیچ موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف نداشت.

در دقیقه 23 یکی دیگر از موقعیت‌های یوونتوس شکل گرفت که ضربه الساندرو کامبیاسو در نزدیکی محوطه جریمه با فاصله از کنار دروازه بیرون رفت. اولین شوت میلان در دقیقه 26 توسط رافائل لیائو ثبت شد اما به هیچ وجه خطرناک نبود و با فاصله زیاد به بیرون رفت.

خطرناک‌ترین موقعیت میلان بالاخره دقیقه 29 شکل گرفت که روی ارسال کرنر، ضربه سر اولیویه ژیرو با فاصله بسیار کم از دروازه راهی بیرون شد.

بازی تا اواسط نیمه اول توسط هر دو تیم بسیار متعادل دنبال می‌شد چراکه یووه فقط 53 درصد از مالکیت توپ را در اختیار داشت. دو تیم ظاهراً علاقه زیادی به تساوی در نیمه اول داشتند چراکه هرچه به پایان نیمه اول نزدیک می‌شدند، فشار حملات کمتر می‌شد.

جدی‌ترین موقعیت در نیمه اول در دقیقه 45+2 شکل گرفت که مارکو اسپورتیه‌لو موفق شد ضربه ایستگاهی خطرناک دوشان ولاهوویچ از نزدیکی قوس محوطه جریمه را با شیرجه به موقع دفع کند.

شبیه به شروع نیمه اول، یوونتوس بازی را با کنترل در نیمه دوم شروع کرد و راه‌های نفوذ را بسته بود تا میلان را از دروازه‌اش دور نگه دارد.

در دقیقه 50 واکنش دیدنی اسپورتیه‌لو میلان را نجات داد. این دروازه‌بان ابتدا موفق شد ضربه خطرناک دنیلو را مهار کند و سپس روی ریباند ضربه فیلیپ کاستیچ را هم به سرعت دور کرد.

میلان در نیمه دوم هم نتوانست فرصت چندانی روی دروازه یووه ایجاد کند. اولین موقعیت جدی آن‌ها در دقیقه 65 شکل گرفت که ضربه خطرناک روبن لوفتوس-چیک از نزدیکی تیرک عمودی به بیرون رفت.

اسپورتیه‌لو که یکی از شب‌های فراموش نشدنی خود را در ترکیب میلان سپری می‌کرد در دقیقه 74 فرصت جدی گلزنی یوونتوس را مهار کرد. این دروازه‌بان ضربه سر خطرناک آرکادیوش میلیک روی ارسال فدریکو کیه‌زا را به موقع دفع کرد.

میلان در نیمه دوم کمی بهتر از ابتدای بازی، به سمت دروازه یووه حرکت می‌کرد اما موقعیتی ایجاد نمی‌کرد. در دقیقه 87 اسپورتیه‌لو یک بار دیگر فرشته نجات تیمش شد. او با خروج از دروازه نگذاشت وستون مک کنی با ضربه سر دروازه‌اش را تهدید کند، آدرین رابیو روی ریباند توپ را به سمت دروازه فرستاد که مالیک تیاو آن را از روی خط دروازه میلان دفع کرد.

بالاخره این بازی که چندان هم جذاب نبود با تساوی بدون گل به پایان رسید تا یوونتوس فرصت نزدیک شدن به میلان را از دست بدهد. میلان رده دومی با این تساوی 70 امتیازی شد و یووه هم با 65 امتیاز در رده سوم است.

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • (تصاویر) آتش‌سوزی در بازار مرکزی بندرعباس
  • نیمه شانس سیتی: دو گل صد در صد از دست رفت!‏
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • برتری تیم فوتسال ایران برابر تایلند در نیمه اول +ویدئو
  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • پی‌اس‌جی ۳-۳ لوهاور: قهرمانی به تأخیر افتاد
  • برد خفیف النصر در شب فرصت‌سوزی‌های رونالدو
  • یوونتوس 0-0 میلان: روسونری دو دستی به نایب قهرمانی چسبید