Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@12:52:26 GMT

ابطال سند رسمی

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۸۹۴۴

ابطال سند رسمی

وکیل پایه یک دادگستری در مورد ابطال سند رسمی اینگونه توضیح می دهد که... - اخبار بازار -

حمیرا پارسا وکیل پایه یک دادگستری در مورد  ابطال سند رسمی  اینگونه توضیح می دهد که ابطال سند رسمی که با اسم کیفری و حقوقی «اعلام بطلان» نیز شناخته می‌شود، از جمله دعاوی شایع در محاکم قضایی می‌باشد. شاید در گذشته اینطور به‌نظر می‌رسید که اسناد رسمی به هیچ عنوان خدشه دار و باطل نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در حال حاضر می‌توان اظهار داشت یکی از وظایف ویژه وکیل پایه یک دادگستری، رسیدگی به پرونده‌هایی چون ابطال سند رسمی می‌باشد. همانطور که می‌دانیم دلایل متعددی می‌تواند سبب ابطال سند رسمی شود، اما اینکه وکیل ملکی و وکیل دادگستری تا چه اندازه می‌تواند بر روند پرونده‌های ابطال سندرسمی تاثیر بگذارد، یک نکته‌ی مهم حقوقی محسوب می‌شود. در ادامه این متن به بررسی پرونده ابطال سندرسمی و تاثیری که یک وکیل پایه یک دادگستری و وکیل ملکی می تواند بر روی چنین پرونده‌هایی داشته باشد، خواهیم پرداخت.

تعریفی کوتاه از ابطال سند رسمی:

دعوی ابطال سند رسمی، دعوایی است که طی آن هر شخص برای بی‌اثر بودن یا بی اعتبار بودن یک یا چند سند رسمی اقدام می‌کند. اما حال این سوال مطرح می‌شود که چه اسنادی قابلیت ابطال در مجامع حقوقی را دارد؟!

سند رسمی شامل اسناد زیر می‌باشد:

سند مالکیت

سند اجرایی

اساند رهنی و شرطی

صورت مجلس اندازه زمین

سند انتقال اجرایی

سند مالکیت معارض

سند رسمی اجاره یا بیانه

و هر نوع عقد قرداد رسمی و با شرایط استناد حقوقی

ابطال سند رسمی توسط دفتر اسناد رسمی یا دادگاه؟!

یکی از سوالات مهم در فرایند ابطال سند رسمی این چنین مطرح می‌شود: ابطال سند رسمی توسط دفتر اسناد رسمی صورت می‌پذیرد یا دادگاه؟ می توان به سوال مطرح شده اینگونه پاسخ داد: ابطال سند رسمی، صرفاَ از طریق دادگاه انجام می‌گیرد و دفاتر اسناد رسمی، به هیچ وجه حق ابطال اسناد رسمی را که در آن دفاتر تنظیم شده است را ندارند. حتی اگر این امر با رضایت دوطرف صورت بپذیرد، بازهم دفتر اسناد رسمی در صورت انجام چنین کاری، مرتکب تخلف شده است.

چه دلایلی منجر به درخواست ابطال سند رسمی می‌شود؟!

دلایل متعددی برای این دعوی وجود دارد. شایع‌ترین این نوع دعوی در فروش ملک به چند نفر ایجاد می‌شود یا اینکه سند مطابق مقررات مربوط به آن صادر نشده باشد. در این شرایط عموماَ اشخاص از دانش وکیل پایه یک بهره‌ مند می‌شوند و ازطریق وکیل ملکی، روند پرونده را دنبال می‌کنند.

از دیگر دلایل قابل ذکر می‌توان به باطل شدن معامله‌ای اشاره کرد که در آن در واقع سند رسمی غیرقابل معامله است. در ادعای جعلیت سند رسمی، شخص مدعی، ادعای جعلی بودن سند رسمی را خواهد داشت و توسط وکیل دادگستری این ادعا را اقامه می‌کند.

مراحل ابطال سند رسمی در دادگاه به شرح زیر است:

همانطور که پیشتر ذکر کردیم، ابطال اسناد رسمی با حکم قطعی دادگاه و مراجع صالح قضایی صورت گیرد.

در این دعوی درخواست متقاضیان (شخص مدعی و وکیل ملکی به عنوان وکیل پایه یک) مبنی بر ابطال اسناد رسمی، پس از ثبت و رسیدگی در دادگاه برای اقدام به دفتر ثبت اسناد و املاک ارجاع داده می‌شود.

یکی از مراحل اصلی ابطال سند رسمی احراز هویت متقاضی است که توسط کارشناس مربوطه صورت می‌گیرد (در این مرحله فرد باید کپی برابر اصل تمام مدارک شناسایی خود را به دادگاه ارائه دهد).

در این مرحله پس از بررسی ابتدایی مدارک، مدارک همراه سایر ضمائم به بایگانی ارسال می‎شوند تا پرونده ثبتی به آن پیوست شود؛ در قسمت بایگانی، پرونده ابطال سند رسمی تشکیل می‎شود تا مورد بررسی قرار بگیرد.

در مرحله آخر، پس ازاینکه از نبود نقص و ایراد در پرونده اطمینان خاطرحاصل شد، در ادامه مراحل ابطال، پیش نویس سند رسمی تهیه می‌شود. در این پیش نویس، شماره نامه، حکم یا سند انتقال نیز درج و سپس پیش نویس سند مالکیت رسمی جدید به شخص مدعی داده می‎شود.

هرآنچه از دعاوی ملکی و وظایف وکیل ملکی باید بدانیم؟!

به طور کلی می‌توان اظهار کرد سه نوع دعاوی ملکی داریم؛ دعاوی ملکی حقوقی، کیفری و ثبتی. در دعاوی کیفری اصولا یک جرم اتفاق می‌افتد و ابطال سند رسمی نیز در زیل دعاوی کیفری و ثبتی قرار می‌گیرد. برای حل و فصل دعاوی ملکی، لازم است به وکیل ملکی مراجعه کنیم. توجه داشته باشید، عدم مراجعه به وکیل ملکی در برخی موارد ممکن است موجب  ایجاد خسارت‌های مالی و غیر مالی جبران ناپذیری به افراد شوند. بدین منظور بسیار مهم است که برای موفقیت در یک پرونده حقوقی ملکی از یک وکیل ملکی متخصص و با تجربه کمک گرفته شود.

از وظایف وکیل ملکی کیفری به عنوان وکیل پایه یک می‌توانیم به خدمات در زمینه‌های:

دعوای کیفری مزاحمت و ممانعت از حق

فروش ملک غیر

تصرف عدوانی

جعل سند ملکی

و همچنین خیانت در ملک به امانت گذاشته شده اشاره داشته باشیم.

  داشتن وکیل ملکی به عنوان وکیل پایه یک دادگستری در ابطال سند رسمی چه تاثیری دارد؟!

علاوه بر مطالب گفته شده، باید اضافه کرد دعوی ابطال سند رسمی، یک دعوی غیر مالی است. تمامی فرایند ابطال سند رسمی توسط دادگاه صورت می‌گیرد اما پیچیدگی‌های موجود در دادگاه برای افرادی که سر رشته‌ای از حقوق ندارند دشوار است و منجربه طولانی شدن روند پرونده می‌شود.

نقش وکیل ملکی به عنوان وکیل پایه یک دراینجا پررنگ می‌شود. وجود وکیل دادگستری در روند پرونده شما‌، این امکان را ایجاد می‌کند تا تمامی مراحل قانونی پرونده بدرستی طی شود. وکیل پایه یک به دلیل تجربه‌ای که در زمینه پرونده‌های مختلف دارد، بخوبی از منافع و حق شما دفاع می‌کند.

به یاد داشته باشید تمامی افراد به قوانین موجود در زمینه ابطال سند رسمی آگاهی کافی ندارند. وکیل ملکی به دلیل دانش و تجربه در پروندهای پیچیده‌ای چون ابطال سند رسمی می تواند روند پرونده را سرعت بخشیده و منجر به پیروزی شما در پرونده شود. اما در ادامه متن به معرفی و بررسی حمیرا پارسا به عنوان وکیل پایه یک و وکیل ملکی دادگستری خواهیم پرداخت.

برسی و معرفی حمیرا پارسا؛ وکیل پایه یک دادگستری

داشتن وکیل پایه یک متخصص بسیار تعیین کننده است؛ چرا که وکیل متخصص و کارآمد می‌تواند حق و حقوق از دست رفته شما را بازگردانده و در پروندهای متعدد نجات بخش شما باشد. بنابراین داشتن وکیل ملکی متخصص و باهوش در کنار خود، تضمینی برای معاملات شماست.

خانم حمیرا پارسا وکیل پایه یک دادگستری، با داشتن سالها تجربه و تخصص در زمینه دعاوی حقوقی کیفری ملکی و خانواده جز وکلای کارکشته ایران محسوب می‌شود که به خوبی می‌تواند در ابطال سند رسمی کمک ویژه‌ای برای حقوق از دست رفته شما باشد. خانم حمیرا پارسا با سالها تجربه و پیروزی در پروندهای کیفری ملکی، به عنوان وکیل ملکی درتمامی زمینه‌ها در راستای مسئولیت اجتماعی و آگاهی سازی اقشار مختلف جامعه که با چنین مشکلی روبه شده‌اند، می‌تواند راهگشا باشد. خبر خوب اینجاست که هموطنانی که به شهرهای بزرگ دسترسی ندارند، می‌توانند از طریق تماس تلفنی مشاوره حقوقی تخصصی لازم را دریافت نمایند.

در نظر داشته باشید وکیل پایه یک و وکیل ملکی باید با انواع املاک و اراضی آشنایی داشته باشد. وکلای ملکی باید بر انواع ملک تسلط داشته باشند تا بتوانند از موکل خود در پرونده های حقوقی و کیفری انواع املاک به خوبی دفاع کنند.

مجرب بودن و قدرت تسلط یک وکیل زمانی به اثبات می‌رسد که بتواند از پس پرونده‌های  تصرف عدوانی و ابطال سند رسمی به خوبی بربیاید. تجربه و کارنامه خانم حمیرا پارسا وکیل پایه یک  نیز نشان دهنده این مسئله است که در زمینه تصرف و رفع تصرف عدوانی، امور و دعاوی ملکی، اثبات نسب، ابطال سند رسمی و... به خوبی از پس پرونده‌های پیچیده برآمده است.

کلام آخر

در هر کجای جهان، افراد از وکلا به عنوان یک شخص قانونی در معاملات خود به خوبی استفاده می‌کنند. اما در ایران این مسدله به خوبی جا نیافتاده است. فرهنگ استفاده از وکیل پایه یک یا مشاوره حقوقی در معاملات و دیگر پرونده‌ها، روند رسیدگی به پرونده‌ها را تسریع می‌بخشد و پرونده‌های موجود در دادگاه را قابل حل‌تر می‌نماید. جدای از آن، وکیل همراه قانون به دنبال حق شماست؛ حقی که گاهاَ دیگران از شما سلب کرده‌اند.

 بنابراین می‌توان گفت که پرونده‌های ابطال سند رسمی از پروندهای پیچیده کیفری محسوب میشوند؛ چرا که برگرداندن سندی که در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده، کار دشواری است و نیاز داریم در کنار ما وکیلی حضور داشته باشد که به تمامی راه‌ها به لحاظ قانونی تسلط کامل داشته باشد.

شما می توانید امور حقوقی ملکی خود را با دفتر وکالت حمیرا پارسا وکیل پایه یک دادگستری در میان گذاشته و از دریافت مشاوره حقوقی تا رسیدن به فرجام در کنار شما خواهیم بود.

* این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن مورد تایید خبرگزاری تسنیم نیست.

انتهای پیانم/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وکیل پایه یک دادگستری ابطال سند رسمی وکیل ملکی روند پرونده وکیل ملکی دعاوی ملکی اسناد رسمی پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۸۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از وکیل تتلو در دادگاه

تصاویری از وکیل تتلو در دادگاه

دیگر خبرها

  • جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط ۴ برادر
  • کشف سکه‌های عتیقه مربوط به دوران اشکانیان از مسافر یک قطار
  • جزئیات کشف سکه‌های دوره اشکانی از یک مسافر قطار
  • مقامات آرژانتینی از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • آخرین وضیعت پرونده توماج صالحی
  • آخرین خبر از وضیعت پرونده توماج و حکم داداگاهش
  • آخرین جزئیات از وضیعت پرونده توماج صالحی
  • آلبانی، اعضای گروهک منافقین را مسترد کند
  • تصاویری از وکیل تتلو در دادگاه