Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری به عمل آمده و دستور مساعد وزیر نیرو امیدوارم هر چه سریعتر اقداماتی برای حل مسائل مربوط به ایستگاه پمپاژ دوم کانال محمدیه و تعیین وضعیت شرایط فروش پسآب تصفیه شده به کشاورزان اسلامشهر انجام شده و شاهد حل بخشی از مشکلات این عزیزان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی شریفیان،نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با وضعیت تامین منابع آب مورد نیاز کشاورزی در شهرستان اسلامشهر گفت: این شهرستان به لحاظ تولید محصولات کشاورزی در بخش های مختلف حائز رتبه های برتر استانی است و از آنجا که در این زمینه کشاورزان این شهرستان در حوزه تأمین آب با مشکلاتی مواجه هستنددر این مورد مطالبات جدی دارند.

وی افزود: یکی از راه حل های تامین آب مورد نیاز؛ راه اندازی ایستگاه پمپاژ دوم Esp2 کانال محمدیه با توجه به پیشرفت 98 درصدی آن است.این ایستگاه  با صرف هزینه ای بالغ بر 5 میلیارد تومان احداث شده و متأسفانه با گذشت سال ها بدلیل عدم موافقت شرکت آب منطقه ای و تأمین برق به بهره برداری نرسیده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تخصیص پسآب تصفیه خانه های واوان و فیروزبهرام به کشاورزان شهرستان اسلامشهر از دیگر راهکارهای حل مسئله کمبود آب کشاورزی در اسلامشهر است که  علیرغم پیگیری های مکرر کشاورزان شهرستان اسلامشهر متأسفانه بدلیل پیشنهاد قیمت پایه بالا و غیراقتصادی برای پسآب و واگذاری آن بصورت مزایده ای، کشاورزان از این پسآب بی بهره مانده و با صرف هزینه تصفیه آب در این شهرستان، آب تصفیه شده از شهرستان خارج می شود.

شریفیان خاطرنشان کرد: با پیگیری به عمل آمده و دستور مساعد وزیر نیرو امیدوارم هر چه سریعتر اقداماتی برای حل مسائل مربوط به ایستگاه پمپاژ دوم کانال محمدیه و تعیین وضعیت شرایط فروش پسآب تصفیه شده به کشاورزان اسلامشهر انجام شده و شاهد حل بخشی از مشکلات این عزیزان باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اسلامشهر کشاورزی مجلس شورای اسلامی مشکلات ایستگاه پمپاژ دوم کانال محمدیه آب تصفیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۹۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی ایستگاه پمپاژ نخل تقی عسلویه

ایسنا/بوشهر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با قدردانی از شهروندان قدرشناس شهر نخل تقی اظهار کرد: آبرسانی پایداری به عنوان اولویتی اجتناب ناپذیر همواره در دستور کار جدی شرکت آبفا استان بوشهر قرار دارد.

ابوالحسن عالی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا افزود: در همین راستا براساس ارزیابی‌های صورت گرفته طرح و برنامه‌های متنوعی در استان بوشهر اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در شهر نخل تقی نیز با هدف افزایش پایداری آب شرب مشترکان، عملیات بهسازی و مهندسی مجدد ایستگاه پمپاژ مرکزی شهر با اورهال نمودن و تعمیرات اساسی الکترو پمپ های این ایستگاه در مخزن چهار هزار مترمکعبی این شهر صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در استان بوشهر طرح‌های مقابله با تنش آبی در مناطق مختلفی در دست اجرا است که سعی می‌شود تا قبل از آغاز فصل تابستان وارد مدار شوند.

عالی افزود: به تناسب تمامی اقدامات صورت گرفته باید هم استانی‌ها نسبت به بازنگری در نحوه مصرف و صرفه جویی در آب اهتمام لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: در سال آبی جاری میزان بارش‌ها در استان بوشهر کاهشی ۵۰ درصدی داشته که با این میزان کاهش باید هم استانی ها بیش از پیش نسبت به مصرف بهینه آب حساس شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • بهسازی ایستگاه پمپاژ نخل تقی عسلویه
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • پیگیری مشکل پل های عابرپیاده اسلامشهر
  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد