Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@12:55:30 GMT

وعده‌ای بی حساب و کتاب که به سرانجام نرسید

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۹۰۶۵

وعده‌ای بی حساب و کتاب که به سرانجام نرسید

ایسنا/کرمانشاه زمستان سال 1396 بود که مدیرکل پیشین ورزش و جوانان استان کرمانشاه اعلام کرد با حمایت‌های استاندار قرار شده تا هر ساله یک توربین المللی دوچرخه سواری به میزبانی کرمانشاه برگزار شود.

وعده ای که مدیرکل پیشین ورزش و جوانان استان داده بود در سالهای بعد از رفتن او هم از سوی هیات دوچرخه سواری استان پیگیری شد، اما چون وعده ای بدون حساب و کتاب و در نظر گرفتن هزینه‌های مالی آن بود، هیچگاه رنگ تحقق به خود نگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلال عزیزی رئیس هیات دوچرخه سواری استان کرمانشاه علت اصلی بر زمین ماندن این وعده را مشکلات مالی عنوان کرد و در گفت و گو با ایسنا گفت: زمانی که این مسئله مطرح شد، قرار بر این بود که هرساله یک تور سه مرحله‌ای بین المللی را با حضور حداقل 10 کشور در کرمانشاه برگزار کنیم.

وی افزود: برای اینکه میزبان چنین مسابقه ای باشیم، باید تور را در فدراسیون جهانی دوچرخه سواری ثبت می کردیم و بعد مجوز آن را می‌گرفتیم که این امر با دلار پنج هزار تومانی حدود 500 میلیون تومان هزینه داشت.

رئیس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه تصریح کرد: پس از انجام برآورد هزینه‌ها چون استاندار قرار بود حامی ما در برگزاری این رویداد باشد، برای همین با استانداری و از سوی دیگر با فدراسیون مکاتباتی را داشتیم و هزینه‌ها را به آنها اعلام کردیم.

وی گفت: مقرر شده بود که تامین این هزینه بصورت مشترک بین استانداری کرمانشاه و فدراسیون تقسیم شود، اما علیرغم پیگیری‌هایی که تا همین اواخر هم داشتیم فدراسیون اعلام کرد که نمی‌تواند این هزینه را پرداخت کند.

عزیزی با تاکید براینکه این مسابقات قرار بود بصورت جاده ای باشد، عنوان کرد: از شهرستان کنگاور به عنوان دروازه ورودی به استان تا مرز خسروی مسیری بود که برای برگزاری این رویداد آن را آماده کرده بودیم.

وی ادامه داد: قطعا برگزاری این رویداد می‌توانست در بحث توریسم ورزشی، معرفی کرمانشاه و فرهنگ سازی و توسعه این ورزش در استان تاثیرگذار باشد.

لغو مسابقه جایزه بزرگ دوچرخه سواری کرمانشاه

وی دربخش دیگری از این گفت و گو از لغو مسابقات جایزه بزرگ دوچرخه سواری در کرمانشاه هم خبرداد و گفت: این مسابقات قرار بود در هفته پیش رو به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور دوچرخه سوارانی از منطقه غرب کشور برگزار شود.

رئیس هیات دوچرخه سواری استان تصریح کرد: مسیر تعیین شده برای رکاب زنی دوچرخه سواران از کرمانشاه تا تنگه مرصاد بود که برگزار نشد.

وی تاکید کرد: علیرغم اینکه برای این مسابقات اسپانسر جذب کرده بودیم و نیز دوچرخه سواری رشته ای است که فاصله اجتماعی بین ورزشکاران کاملا رعایت می‌شود، اما ستاد مقابله با کرونا استان مجوز برگزاری آن را نداد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی دوچرخه سواری مسابقه كرمانشاه بين المللي هیات دوچرخه سواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۹۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری، کتابخانه‌ها را نیاز ضروری برای داشتن یک جامعه زنده و پویا عنوان کرد و گفت : از هیچ تلاشی برای توسعه کتابخانه‌ها دریغ نمی‌کنیم.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و استان گفت: قطعا ساخت کتابخانه یک اولویت ضروری است، اما در شرایط فعلی وقتی در کنار سایر اولویت‌های دیگر قرار می‌گیرد شاید نتوانیم آنطور که باید به آن اعتبار اختصاص دهیم.

استاندار کرمانشاه با انتقاد از عملکرد دولت قبل در افتتاح نمایشی پروژه‌ها، گفت: متاسفانه اقداماتی در سال‌های گذشته صورت گرفته که بار مالی آن در حال حاضر به استان تحمیل می‌شود و همین امر موجب شده مجبور شویم این کار‌های برزمین مانده و مهم را اولویت قرار دهیم.

صحرایی گفت: بطور مثال در گذشته جشن «پایان بازسازی مناطق زلزله زده» را برگزار کردند، درحالیکه کلی پروژه نیمه کاره از زلزله باقی مانده بود. برپایی این جشن مقارن شد با حذف ردیف اعتباری بازسازی مناطق زلزله استان در بودجه کشور و همین امر موجب شده نتوانیم برای ادامه بازسازی اعتبار بگیریم.

صحرایی گفت: بر اساس برآورد صورت گرفته برای تکمیل ساختمان‌های دولتی نیمه کاره در این مناطق حداقل به ۲۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و این درحالیست که دستمان در این شرایط به جایی بند نیست.

استاندار کرمانشاه گفت: اقدام دیگر بحث تاخیر در بازسازی فرودگاه کرمانشاه بود. فرودگاهی که می‌توانست با ۸۰ میلیارد تومان بازسازی شود و محلی برای تردد مردم، گردشگران و تجار شود، به دلایل سیاسی و انتخاباتی، انجام کار را به تاخیر انداخته و یک باند مچاله شده برایمان به جا گذاشتند که با وجود اینکه تاکنون ده‌ها میلیارد تومان خرج آن کرده ایم، اما هنوز کار آن تمام نشده و بازهم اعتبار می‌خواهد.

صحرایی به راه آهن ملایر-کرمانشاه هم اشاره و تصریح کرد: این پروژه هم درحالی افتتاح شد که کلی نواقص در خط آن وجود داشت و قطار به دلیل جوش کاری‌های نهایی که انجام نشده نمی‌تواند در برخی قسمت‌های مسیر با سرعت بیشتر از ۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند و برای رفع این نواقص حداقل هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

استاندار کرمانشاه گفت: در این شرایط مجبور به اولویت بندی هستیم تا پروژه‌های ضروری را به سرانجام برسانیم، اما این به معنی نیست که کتابخانه‌ها را رها کنیم.

وی با اشاره به سفر دور دوم هیات دولت به استان، گفت: باید برای این سفر آماده شویم و به نظر می‌رسد یکی از پروژه‌های قابل طرح در این سفر، پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه باشد.

صحرایی از مسئولین نهاد کتابخانه‌های استان خواست تا پروژه کتابخانه‌های نیمه کاره در مناطق زلزله‌زده را هم در اولویت‌های بعدی برای طرح در این سفر قرار دهد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم پیگیری یک رویکرد ترکیبی در حوزه کتاب و کتابخوانی، گفت: در این رویکرد ترکیبی هم باید به مباحث فیزیکی و عمرانی در حوزه کتاب و کتابخوانی توجه شود و هم به مسائل نرم افزاری این حوزه پرداخت شود.

صحرایی گفت: در رویکرد ترکیبی، بخشی از کار پیگیری پروژه‌های عمرانی حوزه کتابخانه هاست. در این بخش می‌توان از ظرفیت سایر مراکز هم استفاده کرد، بطور مثال می‌توان در مناطق زلزله زده از ظرفیت مساجد در حوزه کتاب و کتابخوانی بهره گرفت.

استاندار کرمانشاه گفت: بخش دیگر کار در این حوزه باید در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی متمرکز شود. نباید معطل تکمیل زیرساخت‌ها باشیم و بعد از آن سراغ ترویج فرهنگ کتابخوانی برویم. باید از همین حالا اقدام کنیم و اگر تعداد مراجعان کتابخانه‌ها افزایش یابد قطعا مسیر برای ساخت کتابخانه‌های بیشتر هموار می‌شود.

صحرایی گفت: در این مسیر باید در و دیوار شهر هم فرهنگ کتابخوانی را تبلیغ کند و نیاز است که در این زمینه نهاد کتابخانه‌ها با شهرداری‌ها همکاری ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: علاوه بر این اقدامات باید رویداد‌ها و مسابقات خاص در حوزه کتاب و کتابخوانی توسعه یابد. همچنین باید چندین کتاب خاص بطور شاخص و از طرق مختلف در طول سال در سطح جامعه معرفی شوند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • برنامه‌های خود را در فرصت باقیمانده به سرانجام می‌رسانم
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • ایران در عملیات «وعده صادق» سیلی دردناکی به اسراییل زد
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق
  • «وعده صادق» خروشی در دل مؤمنان دنیا ایجاد کرد