Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین  تجلیل از برترین های جشنواره "نان، حرکت، برکت" با حضور شهردار سمنان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و رئیس انجمن بازی های بومی محلی کارگران در استان و شهرستان سمنان و جمعی از شرکت کنند گان این مسابقه در سالن جلسات شهرداری سمنان  برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری آریا از سمنان، عباس بابایی در این آیین ضمن خیر مقدم به مدعوین در جلسه  و تبریک به مناسبت روز جهانی سالمندان خلاصه ای از اقدامات انجام شده در این مسابقه را ارائه داد و گفت: حضرت رسول فرمودند سالمندان در میان خانواده همانند پیامبر در امت هستند که این حدیث نشان از عظمت و جایگاه سالمندان دارد که ان شاءالله همه ما در سایه این عزیزان و بزرگواران از رهنمود ها و تجربیات آنها در زندگی خودمان استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار سمنان در این دیدار ضمن تشکر از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در این مسابقه گفت: برگزاری این مسابقه، اتفاقی زیبا و خوش ذوق را برای موضوعات به یادماندنی و سنت های دیرینه رقم زد.


سید محمد ناظم رضوی با تاکید بر اینکه باز‌یهای بومی محلی نمادی از فرهنگ و اصالت است که در برجسته نمودن سنت و آیینهای هر مرز و بوم نقش بسزایی دارد، گفت: سمنان هم همچون بسیاری از دیگر شهرهای کشور یادگاری‌های زیادی از بازی‌های بومی محلی دارد که در صندوقچه دل پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها یا پدر و مادرها جای گرفته است و می‌تواند پس از سال‌ها قفل فراموشی را از آنها زدود.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از رسالت های این دوره شورا و شهرداری  تمرکز و توجه بیشتر به اصالت های فرهنگی و داشته های هویتی و تاریخی است، اظهار داشت: توجه و نگاه ویژه درحوزه برنامه های کالبدی ، بازپیرایی ،بازسازی ابنیه و اماکن و فرصت های گردشگری و هم در حوزه نرم افزاری که  این حوزه ما را در رسیدن به مقصد نزدیک تر می کند این جشنواره نان،حرکت و برکت که نوعی از مفاهیم با اصالت شهر را از این طریق اطلاع رسانی می کند بهانه خوبی است که به این موضوعات پرداخته شود.


ناظم رضوی در این آیین از برگزاری این جشنواره در سمنان  در بعد کشوری  موافقت کرد و گفت: ان شاءالله زودتر این ویروس منحوس  از بین برود تا این قبیل برنامه ها در فضاهای باز و مکان های جدید که توسط شهرداری در بافت تاریخی ایجاد شده برگزار شود. 


 شهردار سمنان با بیان اینکه این قبیل اتفاقات به جهت پاسداشت و زنده نگه داشتن سنت ها و بازی های بومی محلی که در قدیم رواج داشته برگزار شده است، بیان کرد: این اتفاقات می تواند ما را به سنت ها و هویتمان ارجاع دهد و برگزاری تکرر و تعدد  این قبیل برنامه ها ما را در شناسایی استعداد ها ،نیروها و شرکت کنندگان کمک خواهد کرد تا در آینده بتوان برنامه های بزرگتری در ابعاد ملی برنامه ریزی کرد.


عباس بابایی با بیان اینکه جشنواره مجازی نان، حرکت، برکت  باحضور 100 شرکت کننده به مناسبت گرامیداشت هفته ولایت و کرامت در سمنان  برگزار شد، اظهار داشت: در این آیین در بخش بازی های بومی محلی از سید امید نبوی، سید ناحید نبوی و صبا همت پور، در بخش لالایی و قصه گویی این جشنواره ماشاءالله محقق، محمد عباسی و محمد علی خداداد  و در بخش پخت نان شهربانو نبوی، شهرناز عرب و زهرا مرتضی با اهداء تندیس، لوح تقدیر و هدایا تجلیل شدند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این مسابقه با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و انجمن بازی های بومی محلی کارگران شهرستان سمنان برگزار شد.

 

در ادامه این آئین، رئیس انجمن بازی های بومی محلی کارگران استان سمنان، گفت:شکر  ما هم اونجا از گفتید در 5 شهرستان استان بر گزار شد 1476 اثر اومده 
یکی از ارکان مهم برگزاری این جشنواره، نگاه و توجه ویژه به همگرایی هر چه بیشتر خانواده و سلامت محوری بوده است.

 

ابراهیم پورتقی در پایان خاطرنشان کرد: این جشنواره در پنج شهر استان سمنان برگزار شده که در مجموعه 1476 اثر به دبیرخانه مسابقات ارسال شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری سمنان بازی های بومی محلی برنامه ها برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۸۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است

رمضان جمالپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: چهل و چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام تختی به میزبانی اهواز برگزار شد که در این دوره از مسابقات حدود ۱۵۰ کشتی گیر شرکت داشتند.

رئیس هیأت کشتی خوزستان اضافه کرد: ما سعی کردیم مسابقات را در بهترین سطح ممکن برگزار کنیم و سعی کردیم که سالن را در حد استانداردهای جهاتی تجهیز کنیم و به لحاظ اسکان بهترین بودیم.

وی ادامه داد: در این دوره از رقابت‌ها با توجه به اینکه آخرین چرخه انتخابی تیم‌ملی است، پنج کشتی‌گیر از خوزستان به مقام اولی دست پیدا کردند و تمام تلاش ما این بود که این مسابقات را به بهترین شکل برگزار کنیم که همه از شرایط میزبانی راضی بودند.

جمالپور تاکید کرد: کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته که با یک برنامه‌ریزی خوبی که شروع کردیم، امسال پنج کشتی گیر در قهرمانی بزرگسالان در آسیا داشتیم که پنج مدال کسب کردند. همچنین امین میرزازاده به عنوان برترین آسیا در کشتی فرنگی انتخاب و برترین ورزشکار ایران شد.

رئیس هیأت کشتی خوزستان بیان کرد: امسال اتفاق خوبی در کشتی استان خوزستان دارد رخ می‌دهد از جمله اینکه پنج کشتی گیر استان در ترکیب ۶ نفره تیم ملی کشور است، ۳ سهمیه قطعی شده و به دنبال دو سهمیه دیگر هستیم و به گونه‌ای حمایت می‌کنیم که طلای المپیک را کسب کنیم.

کد خبر 6089939

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان