Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در این وبینار که با حضور برخی از مسئولان و فعالان صنعت گردشگری از جمله رایزنان فرهنگی ایران و هند همراه بود در زمینه‌های مربوط به صنایع دستی، هنر و گردشگری صلح با راهکارهای معرفی ظرفیت‌های شیراز و استان فارس به گردشگران و فعالان حوزه گردشگری برگزار شد.

در این ارتباط تصویری به مهمترین راهکارهای معرفی و شناساندن جاذبه‌های تاریخی و مذهبی، گردشگری، شهر شیراز و استان فارس به مخاطبان جهت جذب گردشگر از طریق فضای مجازی تبادل نظر و گفت و گو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل فرهنگی معاونت گردشگری و امور زائرین استانداری فارس به عنوان نماینده این مجموعه در رابطه با ظرفیت‌های کم نظیر و قابل توجه این استان پهناور، اشاره و مطرح کرد: استان فارس با داشتن ۱۱ اثر ثبت جهانی و ۳ هزار اثر ثبت شده که برخی از آنها به عنوان جاذبه گردشگری چون حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، تخت جمشید، محوطه و کاخ‌های هخامنشی و ساسانی و همچنین آثار فراوان دوره اسلامی و … مطرح و جایگاه ویژه‌ای در صنعت گردشگری دارند.

مجتبی علوی، ادامه داد: جاذبه‌های گردشگری مذکور، این قابلیت را دارند که با برنامه ریزی صحیح و کارآمد با استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌های روز دنیا به مخاطبان و گردشگران سراسر جهان معرفی و شناسانده شود.

وی در رابطه با گردشگری صلح و توسعه مهر و دوستی از طریق گردشگری و صنایع دستی، تصریح کرد: هدف از برگزاری این وبینار، اهمیت دادن به نقش بارز ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و مذهبی و همچنین نقش شایسته آثار هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی در پیشبرد اهداف صنعت گردشگری است که ترویج صلح و مهربانی بین ملت‌ها از مصادیق این رویکرد و اقدام می‌باشد.

علوی، سرزمین کهن ایران اسلامی را دوستدار صلح و دوستی دانست و در این باره گفت: ما از کشوری سخن می‌گوئیم که از قدمت و فرهنگی هزار ساله برخوردار است و اهمیت صلح و دوستی در تاریخ و فرهنگ آن بر الواح و کتیبه‌ها از دیرین زمان تاکنون نقش بسته و پا برجاست.

وی خطاب به نمایندگان ملت‌ها در رابطه با آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت میزبانی کنوانسیون جهانی صلح، مطرح کرد: سرزمین کهن ایران پرچمدار و سمبل و نماد صلح جهانی تاریخ بوده و مانا و ماندگار خواهد بود و آغوش خود را برای حفظ و استمرار این حلقه و زنجیره محکم و گسترده جهانی گشوده است و پیشگام برای به اشتراک گذاردن تمامی ارزش‌های والا و پرافتخار بشری همچون نوع دوستی، تعامل و مودت بین اقوام و ملل دنیا و داشتن جهانی عاری از جنگ می‌باشد و به پاس نیک اندیشی و تلاش‌های مستمر و خستگی ناپذیر یکایک اعضای محترم که همگی نماینده ملت‌ها و قومیت‌های مختلف و گوناگون در دنیا هستند کشور جمهوری اسلامی ایران می‌تواند افتخار میزبانی شایسته را برای کنوانسیون جهانی صلح سال ۲۰۲۱ داشته باشد و برای حضور دوباره و دیدارتان از سرزمین سبز دوستی و مهربانی، لحظه شماری خواهد کرد.

معاون استاندار فارس در ادامه در رابطه با همزیستی پیروان ادیان الهی، گفت: تنوع اقوام که با صلح و صفا در کنار هم زندگی می‌کنند تا کوچه ادیانی که در آن کوچه از دیر باز محل ظهور و حضور ادیان مختلف که همگی در کنار یکدیگر با صلح و آرامش به پرستش و نیایش خدا و معبودشان می‌پرداختند؛ امروز نیز پیشتاز در ابداع گردشگری صلح می‌باشند و با همه داشته‌ها، این بار صلح را با فرهنگ و هنر و با همه زیبایی‌هایش به خانه همه ملت‌ها دعوت می‌کند و می‌داند که پایداری جهان در آرامشی است که صلح آن را به ارمغان خواهد آورد.

علوی در پایان گفت: فارس میزبان شما در کنوانسیون جهانی صلح و گردشگری خواهد بود و امیدوارم که جهانیان، ایران را آن طور که شایسته است و واقعیت دارد ببینند و باور کنند و به امید آن روزی که ویروس منحوس کرونا از جامعه جهانی رخت بربندد و بتوانیم در کنار شما گردشگری برای صلح و دوستی را جشن بگیریم.

کد خبر 5039807

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز گردشگری استانداری فارس مجتبی علوی ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا هفته دفاع مقدس گرگان کرمانشاه اربعین 99 دفاع مقدس اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه دفاع مقدس جنگ تحمیلی کنوانسیون جهانی صلح ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۹۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون انجمنهای ورزشی، نصرالله پریچهره در ملاقات با عبدل الحلیم بن قادر و در جلسه ای که سهراب آزاد رییس انجمن سپک تاکرا ایران ، مهدی سلاطی سرپرست دبیری فدراسیون انجمن های ورزشی ،علی فولادی راد دبیر انجمن سپک تاکرا و محمد محمدی مسئول تشریفات فدراسیون حضور داشتند در ابتدا ضمن تشکر از حضور دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا در ایران گفت: فدراسیون انجمن های ورزشی با همکاری انجمن سپک تاکرا ایران قصد دارد تا میزبان خوبی برای مسابقات قهرمانی آسیا پسران زیر ٢٣ سال در تهران باشد که قرار است در مرداد ماه سال جاری برگزار شود.
وی تاکید کرد: انتظار داریم که فدراسیون آسیایی و جهانی سپک تاکرا همچنان از سپک تاکرای ایران حمایت کند تا این رشته بتواند در توسعه و گسترش گامهای موثرتری بردارد.
همچنین سهراب آزاد در ارتباط با اولین دوره رقابت های قهرمانی آسیا که قرار است در مردادماه سال جاری در تهران برگزار گردد گفت: در مذاکرات با آقای حلیم مقرر شد ١٢ کشور در مسابقات آسیایی تهران در دو رشته ٣ نفره و ۴ نفره حضور پیدا کنند.
در نهایت حلیم بن قادر ضمن تشکر از میزبانی ایران در پایان گفت : بسیار خوشحالم که در طی ٢٠ سال با مسئولان ورزش ایران ارتباط خوبی دارم. امیدوارم که میزبانی ایران در بهترین شکل انجام شود و الگوی خوبی برای سایر کشورها شود.
وی تصریح کرد:خوشحالم می بینم مسئولان ورزش ایران و بخصوص سرپرست فدراسیون انجمن های ورزشی با جدیت خوبی به دنبال برگزاری مسابقات بین المللی در ایران هستند و امیدوارم در آینده نیز شاهد میزبانی های بیشتری در کشور اسلامی ایران باشیم.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903383

دیگر خبرها

  • جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • تفکیک زباله در روستای قلعه بالای بیارجمند آغاز شد
  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد