Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش میزان، پایگاه شبکه «اسکای نیوز» در گزارشی به موضوع اعدام و تبعیض نژادی در اجرای این مجازات در آمریکا پرداخته و وجود تبعیض نژادی در صدور و اجرای حکم اعدام را در این کشور تشریح کرد.

این گزارش که با اشاره به صدور حکم اعدام برای مردی سیاه پوست به اتهام قتل یک دختر نوجوان سفیدپوست در «آلاباما» در سال ۱۹۸۸ در جریان دادگاهی ۲ روزه و شهادت دروغ علیه این سیاه پوست، آغاز شده است، می‎افزاید که این مرد سیاه پوست با وجود شهادت چند شهروند سیاه پوست دیگر مبنی بر بیگناهی وی و فاصله چند کیلومتری اش با محل وقوع جنایت در زمان قتل دختر نوجوان، به مرگ با برق گرفتگی محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از گذشت ۳۰ سال همچنان برای اثبات بیگناهی خود تلاش می‌کند و اقداماتش دستمایه تولید فیلمی سینمایی قرار گرفته است.

این گزارش می‎گوید که این پرونده تنها نمونه‌ای از تعصبات نژادی سیستمی است که در ساختار عدالت این کشور شیوع پیدا کرده است.

تاکنون سازمان‌های غیرانتفاعی متعددی برای دفاع از افرادی که ناعادلانه و به طور غیرقانونی به اعدام محکوم شده اند، در سراسر آمریکا شکل گرفته اند.

بی عدالتی نژادی سبب برجسته‌تر شدن ساختار عدالت و قضایی معیوب آمریکا می‌شود.

«اسکای نیوز» در بخش دیگری نوشت به ازای هر ۹ نفر اعدام شده در آمریکا، یک نفر بیگناه اعدام شده است و ۲۹ ایالت آمریکا، یعنی در بیش از نیمی از ۵۰ ایالت این کشور، مجازات اعدام همچنان در آنها اجرا می‌شود؛ از سال ۱۹۷۳ تاکنون ۱۶۷ محکوم اعدام شده، در مراحل بعدی پیگیری قضایی تبرئه شده اند.

منبع: الف

کلیدواژه: سیاه پوست اعدام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مجازات اعدام چقدر بازدارندگی دارد؟
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی